۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴

قرائتی: ازدواج‌ها باید از دوران دبیرستان شکل گیرد

قرائتی به مسئله ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی جامعه ازدواج‌های دانشجویی را قبول نداریم بلکه ازدواج‌ها باید از دوران دبیرستان شکل گیرد چراکه سومین نیاز انسان پس از نیاز به اکسی‍ژن و آب، داشتن همسر و همدم است.
کد خبر : ۱۷۸۳۲۳
صراط: عضو شورای زکات کشور گفت: مسئله ازدواج جوانان با حمایت دولت در کنار اختصاص زکات به این امر قابل حل است و مسئولین باید در فرهنگ سازی این مهم تلاش نمایند.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در همایش مبلغین و عاملین زکات اظهار کرد: نهضت قرآن‌آموزی باید توسط مسئولان جامعه راه‌اندازی شود و هر مدیرکل و مسئولی خود را ملزم به برگزاری کلاس قرآن در محل خدمت خود کند تا کارکنان آن مجموعه از کلام وحی بهره‌مند شوند.

وی افزود: برای راه‌اندازی نهضت قرآنی در جامعه تنها همت و تلاش لازم است و در این زمینه باید شکل، شیوه و سواد استاد تدریس‌کننده مطلوب باشد.

قرائتی گفت: گاهی در یک جلسه ۲۰۰ نفره همگان منتظر حضور قاری برای قرائت قرآن می‌مانند در حالی که همه باید با قرآن انس داشته و بتوانند به شکل صحیح این کتاب الهی و هدایت بشری را بخوانند.

وی به مسئله ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی جامعه ازدواج‌های دانشجویی را قبول نداریم بلکه ازدواج‌ها باید از دوران دبیرستان شکل گیرد چراکه سومین نیاز انسان پس از نیاز به اکسی‍ژن و آب، داشتن همسر و همدم است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: بدون شک مسئله ازدواج سن و سال نمی‌شناسد و حتی پیرزن‌ها و پیرمردها هم نیاز به همسرگزینی دارند.

عضو شورای زکات کشور گفت: مسئله ازدواج جوانان با حمایت دولت و اختصاص زکات به این امر قابل حل است.

وی اظهار کرد: باید طعم انس با قرآن را در ابتدا خود بچشیم و سپس به جوانان بچشانیم و در این زمینه ادارات اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند فعالیت‌های قرآنی جامعه را اشاعه دهند.

عضو شورای زکات کشور گفت: در قرآن کریم ۳۲ مرتبه از کلمه زکات استفاده شده است و این عمل پرداخت زکات به اندازه‌ای دارای ارزش و اهمیت است که انسان را پاک و مطهر کرده و بخل را از وجود وی می‌زداید.

قرائتی بیان کرد: ۸۰ درصد پرداختی‌های زکات مردم باید به دست فقرا برسد چون سایر ادارات متولی و پشتیبان دارند اما فقیران و نیازمندان دارای حامی و سرپرست نیستند.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: راهکار گرایش یافتن جوانان به امر نماز این است که آثار و برکات نماز برای جوانان تبیین شده و جوانان را به خداوند متعال علاقه‌مند کنیم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۹۶
۴۰
قرائتی جان نفست از جای گرم میادا آخه چرا خودتو آبدیت نمیکنی این حرفات مال زمان نوجوونی خودتون وهم سن و سال هاتونه. الان خودت قضاوت کن یه پسر دبیرستانی که برا کارت شارژ 2000 تومنی باید پول از باباش بگیره یا برای خوردن یه بستنی 1000 تومنی باباش باید بهش پول بده. میتونه یه دختر رو عقد کنه که اگه فرداش دختره یه چیزی هم ازش خواست پسره بگه صبر کن تا بابام حقوق بگیره بعدا واست میخرم
سید سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا گفته شما متین.
ولی کسی ک بتونه خودشو تو این وضع و اوضاع نگه داره خیلی مرده.بحث ازدواج نمیگم مربوط به اقتصاد نیست ،هست ولی ن در حدی ک مانع از ازدواج بشه.خواهش مندم به روایاتی ک در مورد ازدواج از امام رضا و امام صادق هست مراجع کنید.کسی ک ...
و من الله التوفیق.
ناشناس
|
Australia
|
۱۲:۲۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۸۱
۳۳
مردم نون ندارن بخورن چه جوری ازدواج کنن ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۵۲
۱۸
ما تا زمان دانشجویی از بابامون پول تو جیبی میگرفتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۵۴
۱۱
والله اگه اوضاع مسکن مثل سال 88 یا 89 مونده بود من الان سر خونه زندگیم بودم اما دارم از همسرم جدا میشم جون نمیتونیم بریم زیر یک سقف. خدا باعث و بانی اش رو نیامرزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حرفتون خیلی بی منطق به نظر میاد هرچند که شرایط زندگی شما رو فقط خودتون می دونید، ولی آیا هیچ دل بستگی بین شما وجود نداره که نبودن خونه باعث جدایی شما بشه؟اگه به هم علاقمند هستید که حتما یه راهی پیدا می کنید.توکل اولین قدم برای رسیدن به موفقیت هست. از خدا بخواهید که راه جلوی پای شما بذاره دولت چکارست.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
۱۳۱
۱۸
چاکر آقای قرائتی ...
ما هم میدونیم ازدواج مخصوصا الان شاید از واجبات باشه ...
اما آخه با کدوم پول ؟
با کدوم کار ؟
با کدوم خونه ؟
خونه که هیچی ...
ما خونواده خودمون همین الانشم مستأجریم ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا روزي رسان است و مطمئن باشيد اگر چشم و هم چشمي نكنيم و قانع باشيم درست ميشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
۱۰۰
۱۰
ما حرف حاج اقا رو گوش کردیم من خانمم پیش دانشگاهی بود که ازدواج کردیم ولی الان بعد دوسال اوضاع زندگیمون دیدنیه کار ندارم و مستاجرم نمیدوم چطوری تو چشم خانواده زنم نگاه کنم دستی دستی بدبختش کردم اگر برگردم به عقب هیچ وقت این کار نمیکنم به خجالت الانش نمی ارزه تازه خیر سرم الان من دکتری قبول شدم و بیکارم هنوز......
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
حضرت حجت الاسلام محسن قرائتی دامت برکاه .
رییس محترم ستاد اقامه نماز انشاءالله
که کدورت ها به دوستی ها تبدیل شود.
جناب حاج آقا قرائتی هر چه تا کنون برای ما مشگل ساخته اید بخشیدیم.
خداوند فصل نوین ایمان به ازدواج و کامل شدن فرزندان و کودکان مان را به وقت خود فراهم کند .
حاج آقا پیشنهادی دارم پسندیده و مورد رضایت مطلق خداوند،
چه خوب است که شب های میلاد ائمه و سایر مناسبت ها ، برای خانواده هایی که تمکن مالی ندارند
و به سبب تقوی و ایمانشان از برگذاری جشن هایی که اشرافی است بر حضرند، قدمی خداپسند برداریم
و آن اینکه مساجد را برای بر گزاری ازدواج ها فراهم نماییم.
به شرطی که شئون مساجد و دین حفظ شود تا خداوند از ما راضی و خشنود گردد والسلام.
سید محمد رضا حسینی 18/2/1395