۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴

ادعای نیوزویک درباره سرتیپ ناپدید شده ایرانی

یک هفته نامه آمریکایی به نقل از کتابی درباره بیوگرافی یکی از مأموران سیا مدعی شد که «علیرضا عسگری» سرتیپ بازنشسته ایرانی که در سال ۱۳۸۵ در ترکیه ناپدید شده بود، هم‌اکنون تحت حفاظت «سیا» در آمریکا به سر می برد.
کد خبر : ۱۷۸۴۸۸
صراط: هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی مدعی شد «علیرضا عسگری» سرتیپ بازنشسته ایرانی هم‌اکنون تحت حفاظت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» در آمریکا به سر می‌برد.

نیوزویک به نقل از کتاب «جاسوس خوب» که بیوگرافی «رابرت آمز» از مأموران سیا که در سفارت لبنان کشته شده بود ادعا کرد که علیرضا عسگری در سال 2007 بعد از آنکه در ترکیه پناهنده شده بود، توسط دولت «جرج بوش» پناهندگی گرفت.

در این کتاب که به تازگی منتشر شده  آمده است که عسگری اخیراً تحت حفاظت سیا در آمریکا زندگی می‌کند.

علیرضا عسگری در آذر ماه سال 1385 و هنگامی که پس از سفر تجاری به دمشق پایتخت سوریه به ترکیه سفر کرده بود، ناپدید شد و در مورد سرنوشت او، اطلاعات ضد و نقیضی منتشر شده بود.

سیا هنوز واکنشی به این گزارش نیوزویک نشان نداده است.

کای برد نویسنده این کتاب گفته است که با 40 نفر از مأموران سابق و کنونی سیا مصاحبه کرده است و در کتابش نوشته که عسگری  وقتی در واشنگتن بوده، به دو نفر از دوستان خود که در آلمان زندگی می‌کردند، تماس گرفته  و می‌خواسته از دوستانش درباره وضعیت سلامت همسرش بداند و از آن زمان ناپدید شده است.

بر اساس این گزارش، ادعای حضور عسگری در آمریکا احتمالاً موجب حیرت نمایندگان کنگره خواهد شد و ممکن است خشم آنها را برانگیزد.

نیوز ویک نوشت:‌مقامات ایران پیش از این اعلام کردند که رژیم صهیونیستی وی را ربوده است.

برخی از رسانه‌های غربی هم مدعی شده بودند که وی با ارائه اطلاعات محرمانه‌ای که در اختیار داشته، به کشورهای غربی پناهنده شده است.

منبع: فارس