۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷

حضور اژه‌ای در صحن علنی مجلس

رئیس مجلس از حضور حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در صحن علنی مجلس برای توضیح درباره نقش یقه سفیدها در مفاسد اقتصادی کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۷۸۵۴۲
صراط: رئیس مجلس از حضور حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در صحن علنی مجلس برای توضیح درباره نقش یقه سفیدها در مفاسد اقتصادی کشور خبر داد.

 جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی طی اخطاری در صحن علنی پارلمان با انتقاد از عدم بررسی سوال 2 تن از نمایندگان مجلس از وزیر دادگستری درباره نقش یقه سفید‌ها در مفاسد اقتصادی اظهار داشت: براساس اصل 160 قانون اساسی وزیر دادگستری مسئولیت هماهنگی بین سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه را برعهده دارد و در مورد این سوال وزیر دادگستری باید پاسخگوی نمایندگان باشد؛ در گذشته هم موارد زیادی بود که وزیر دادگستری در پاسخ به سوال نمایندگان به صحن علنی می‌آمد و پاسخگوی نمایندگان بود.

وی با اشاره به این سوال گفت:  سوال بنده و آقای بیرانوند از وزیر دادگستری تمام سیر تشریفات خود را طی کرده و حتی روز گذشته هم این سوال در هیئت رئیسه مجلس به طور مفصل بررسی شد و اعضای هیئت رئیسه رای دادند که این سوال در صحن علنی مطرح شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ماهیت سوال ما حمایت از دستگاه قضایی است، گفت: زمانی که ملت از زبان رئیس دستگاه قضا می‌شنوند که اگر پرونده 10 یقه سفید و فساد کلان اقتصادی مورد برخورد قرار گیرد، مشکلات حل می‌شود، طبیعتاً حق نمایندگان ملت است که سوال کنند این 10 یقه سفید چه کسانی هستند؟ بنابراین باید امروز وزیر دادگستری به مجلس می‌آمد و به دغدغه نمایندگان پاسخ می‌داد، اما رئیس مجلس به تنهایی تصمیم گرفته که این سوال از دستور خارج شود.

وی خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: البته من از شما تشکر می‌کنم چرا که همانطور که با شما صحبت کردم گفتید که قرار است به جای وزیر دادگستری آقای اژه‌ای به مجلس بیاید تا در مورد این سوال توضیح دهد. بنابراین من از خبرنگاران می‌خواهم که منعکس کنند تا مردم بدانند که رئیس قوه قضائیه به رئیس قوه مقننه قول داده که به زودی دادستان کشور یعنی آقای اژه‌ای به مجلس می‌آید تا در مورد این سوال به نمایندگان مجلس توضیح دهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس در پایان گفت: ما فعلا از سوال خود منصرف می‌شویم تا زمانی که آقای اژه‌ای به مجلس بیاید؛ وگرنه براساس سوگنید که ما نمایندگان مجلس خورده‌ایم ملت نباید شاهد باشد که به وظیفه خود عمل نمی‌کنیم.

علی لاریجانی رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در پاسخ به این اخطار گفت: انشاءالله مسئول اصلی این پرونده یعنی آقای اژه‌ای به مجلس می‌آید تا همه نمایندگان را در جریان این موضوع بگذارد و ما هم پیگیر این موضوع هستیم.
منبع: تسنیم