۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷

روسیه اسنودن را به آمریکا تحویل می دهد؟

رئیس‌جمهوری روسیه بار دیگر تاکید کرد که قصد ندارد «ادوار اسنودن، مبارزی در راه آزدای» را به آمریکا تحویل بدهد و اینکه او پایش به خاک روسیه رسیده، به‌خاطر برخورد غیرحرفه‌ای خود آمریکایی‌هاست.
کد خبر : ۱۷۹۰۳۱
صراط -رئیس‌جمهوری روسیه بار دیگر تاکید کرد که قصد ندارد «ادوار اسنودن، مبارزی در راه آزدای» را به آمریکا تحویل بدهد و اینکه او پایش به خاک روسیه رسیده، به‌خاطر برخورد غیرحرفه‌ای خود آمریکایی‌هاست.


به گزارش پایگاه خبری-اینترنتی «لنتا. رو»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه در کنفرانس امنیت بین المللی در مسکو اعلام کرد که مسکو قصد ندارد «ادوارد اسنودن» مامور سابق سازمان امنیت ملی آمریکا را به ایالات متحده بازگرداند و انگیزه این تصمیم هم آن است که روسیه هرگز مبارزان در راه آزادی را به هیچ کس تحویل نخواهد داد.

پوتین در عین حال یادآور شد علت اینکه اسنودن از ابتدا پایش به خاک روسیه رسیده و اکنون اینجاست، تنها برخورد کاملا غیرحرفه‌ای و نامعقولانه خود طرف آمریکایی است.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «برای چه آنها باعث وحشت همه کشورهای جهان شدند؟ او (اسنودن) در مسیر پرواز خود به منطقه ترانزیت روسیه قدم گذاشت و بعد معلوم شد که در همان ابتدا به کشور دیگری پرواز کرده بود. اسنودن مدت‌ها مانند یک زندانی در بخش ترانزیت فرودگاه نشسته بود و روسیه چاره‌ای جز اقدامی در این مورد نداشت و به همین دلیل به وی پناهندگی موقت داد تا حداقل آزادانه بتواند زندگی کند.»

پوتین بار دیگر با تاکید بر اینکه اسنودن هیچ اطلاعات سری را در اختیار سرویس‌های امنیتی روسیه قرار نداده است، به شوخی گفت: «اگر او اطلاعات قابل توجهی در اختیار ما قرار می‌داد، شاید به او پناهندگی دائم می‌دادیم.»

منبع: فارس