۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
تغییر اولین استاندار در دولت یازدهم/دلواپسی جنتی

مهم‌ترین اخبار دولت در هفته‌ گذشته

تغییر اولین استاندار در دولت یازدهم، دیدار عیدانه سران سه قوه، دلواپسی جنتی و تکذیب گران شدن قیمت گاز از مهمترین رویدادهای هفته گذشته دولت بود.
کد خبر : ۱۷۹۹۱۱
صراط: تغییر اولین استاندار در دولت یازدهم، دیدار عیدانه سران سه قوه، دلواپسی جنتی، تکذیب گران شدن قیمت گاز از مهمترین رویدادهای هفته گذشته دولت بود.


نمی‌گذاریم دشمنان گوشه‌ای از حق ملی ایرانیان را زیر پا بگذارند/ خرمشهر‌های جدیدی خواهیم ساخت

 

حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح روز شنبه سوم خردادماه در کنگره ملی تجلیل از ایثارگران ویژه شهدای فتح خرمشهر که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهارداشت:  در زمینه هسته‌ای نه می‌خواهیم بالاتر از حق خود قدم برداریم و نه خواهیم گذاشت دشمنان گوشه‌ای از حق ملی ما را زیر پا گذاشته و به ما زور بگویند.  به زور شلاق نمی‌شود مردم را راهی بهشت کرد

 

حسن روحانی رئیس‌جمهور در همایش بیمه سلامت همگانی که صبح روز شنبه در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه اینقدر در زندگی مردم هر روز دخالت نکنیم، گفت:‌ به زور و شلاق نمی‌شود مردم را راهی بهشت کرد.

دیوان محاسبات نقش بسزایی در مبارزه با فساد اقتصادی دارد

 

 

الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور روز شنبه در جلسه هم‌اندیشی معاون و مدیران حقوقی دستگاه‌های اجرایی با دیوان محاسبات کشور گفت: دیوان محاسبات نقش بسزایی در مبارزه با فساد اقتصادی و اختلاس های مالی دارد.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در سایه سلامت مالی همه دستگاه‌های حکومتی محقق می‌شود و دیوان محاسبات باید نقش خود را در این زمینه به درستی ایفا کند.

محتوای اسلامی ما بر ابزار و تجهیزات غرب غلبه کرده/ رسانه امروز بر سبک زندگی و هنجارها تاثیرگذار است

 

 

حسن روحانی رئیس‌جمهور در هفتمین اجلاس مجمع رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که روز یکشنبه برگزار شد با بیان اینکه شاید غرب از نظر ابزار و تجیهیزات از ما قدمی جلو باشد اما ما دارای محتوایی سرشار از هدایتیم، اظهار داشت: این محتوا فرهنگ بلند اسلام و خاندان رسالت و اهل بیت است که می‌تواند بر ابزار غالب شود.

ما هم نگران و دلواپسیم

 

 

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی یادداشتی آورده است: اکنون که کاروان جماعت‌های نگران و دلواپس به راه افتاده من نیز لازم دیدم به این کاروان بپیوندم اما نگرانی من و بسیاری از دولتمردان با جماعتی که در لانه جاسوسی و فیضیه تجمع کرده‌اند، متفاوت است.

ما نیز نگران وضعیت فرهنگی کشور هستیم که با وجود بیش از سه دهه پای فشردن بر ارزش‌های اسلامی، شاهد دروغ‌پردازی، اتهامات ناروا و جریان‌سازی افراد و گروه‌های سیاسی علیه یکدیگر هستیم بیایید به جای راه‌ انداختن کمپین‌ها و فراخوان هواداران و ایراد سخنرانی آتشین، دست در دست یکدیگر، مشکلات اساسی کشور را حل کنیم.

تغییر استاندار البرز در دستور کار هیأت دولت

 

حسینعلی امیری قائم‌مقام وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت فارس از تغییر استاندار البرز خبر داد و اظهار داشت: وزارت کشور در ارزیابی‌هایی که داشت به این نتیجه رسید که سیدطاهر طاهری استاندار فعلی البرز نتوانسته نظر دولت را تأمین کند.

سیدحمید طهایی استاندار البرز شد

 

 

حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت فارس، اظهارداشت: در جلسه روز یکشنبه هیات دولت سیدحمید طهایی به اتفاق آراء به عنوان استاندار جدید استان البرز منصوب و از زحمات آقای طاهری استاندار سابق تشکر و قدردانی شد

ضرورت توجه وزراء و دستگاه‌های اجرایی به اجرای تکالیف نقشه راه اصلاح نظام اداری

 

 

 

حسن روحانی رئیس‌جمهوری در جلسه هیات دولت که در روز یکشنبه برگزار شد ضمن تاکید بر اهمیت، حساسیت و نقش بسیار تاثیر گذار نظام اداری در توسعه کشور، ضرورت توجه همه وزرا و دستگاه های اجرایی را به این مهم و اجرای تکالیف نقشه راه اصلاح نظام اداری توصیه کرد.

تصویب برنامه‌های سه دستگاه اجرایی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

 

 

جلسه شورای اقتصاد روز (دوشنبه) به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و کلیات مربوط به برنامه های وزارت نفت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی برای عملیاتی نمودن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید.

سران 3 قوه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند

 

سران قوای سه گانه نظام جمهوری اسلامی ایران به مناسبت عید سعید مبعث در دفتر رئیس جمهور با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح سه‌شنبه پس از دیدار کارگزاران و مسوولان نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت عید سعید مبعث، در دیدار صمیمانه‌ای که به میزبانی رئیس‌جمهور برگزار شد، مهمترین مسائل و موضوعات داخلی و خارجی را مورد تبادل نظر قرار دادند.

برگزاری جشن در سالگرد انتخاب روحانی «لازم» است/ تکذیب جابجایی شمخانی/ با افزایش قیمت خودرو مخالفیم/650 میلیون یورو کل اجناس بوده نه سود

 

 

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری جشن و مراسم در سالگرد انتخاب قاطعانه آقای روحانی توسط مردم، یک حق است و در جهت نشاط جامعه لازم است و دستگاه‌های اجرایی باید از این فرصت استفاده کنند.

تاکید روحانی بر خروج کشور از رکود در سال 93

 

حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت روز چهارشنبه بر لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر در سواحل جنوب به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد، بهره‌گیری گسترده‌تر از معادن به ویژه معادن کشف نشده و توسعه صنایع دانش بنیان به عنوان یک راهبرد مهم در توسعه اشتغال پایدار و رونق تولید تاکید کرد.

دستور روحانی برای اجرای سیاست‌های کلی جمعیت

 

 

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در نامه‌ای سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری را بر اساس دستور رییس جمهوری برای اجرا به دولت ابلاغ کرد.

در ابلاغیه رییس جمهور تاکیدشده است:کلیه جهت‌گیری‌های اصلی سیاست های کلی جمعیت در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مورد توجه دقیق قرار گیرد و رشد جمعیت و مهم تر تربیت نسل صالح تسهیل در رشد جمعیت مورد تاکید قرار گرفته است.

دیدار رییس جمهوری با مادر 3شهید، جانباز و آزاده دفاع مقدس

 

رئیس‌‌جمهور عصر چهارشنبه با عباس صداقت‌شعار آزاده و جانباز 50 درصد دفاع مقدس، مادر شهیدان بهرامی و امین نودین جانباز 70 درصد دفاع مقدس در شهر ری دیدار کرد.

روحانی دیدار و توجه به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران را به عنوان یک وظیفه برای دولت برشمرد و تصریح کرد: مطمئناً دولت و ملت ایران همواره در برابر زورگویی همه قدرت‌ها، مقاوم بوده و خواهند ایستاد.

گفت‌وگوی حضوری رئیس‌‌جمهور با برخی مردم جنوب تهران

 

 

حسن روحانی رئیس‌‌جمهور عصر روز چهارشنبه  پس از دیدار با یکی از جانبازان در منطقه جنوب تهران، با مردمی که در آن منطقه برای دیدن وی گردهم آمده بودند، دیدار کرد.

بنابراین گزارش، رئیس‌‌جمهور در گفت‌وگو با شماری از مردم این منطقه دستور داد مشکلات آنها پیگیری شود.

آثار خروج اقتصاد کشور از رکود و حرکت به سوی رونق اقتصادی قابل لمس است

جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی صبح امروز به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهوری و با حضور اعضا و تعدادی از بانک های دولتی و غیر دولتی تشکیل شد.

حسن روحانی گفت: آثار خروج اقتصاد کشور از رکود و حرکت به سوی رونق اقتصادی قابل لمس است برنامه های اقتصادی دولت در سال 1393 در عین ادامه سیاست های کنترل تورم عمدتا در راستای ایجاد رونق و رشد اقتصادی و توسعه و اشتغال خواهد بود.
منبع: فارس