۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱

واکنش وزیر به خبر پناهندگی دانایی‌فر

وزیر کشور گفت: بعید می‌دانم رفتن "دانایی‌فر" به آمریکا درست باشد.
کد خبر : ۱۷۹۹۵۳
صراط: عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور بعدازظهر امروز شنبه در حاشیه جلسه شورای معاونان وزارت کشور در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری جلسه امروز شورای معاونان، گفت: در این جلسه درباره مسائل امنیتی و مشارکت استان‌ها در 14 خرداد سالگرد ارتحال امام بحث شد و نحوه خدمات و سرویس‌دهی به مردم نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه نحوه برگزاری مراسم 24 خرداد سالروز انتخابات ریاست جمهوری که وزارت کشور میزبان است، بررسی شد و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت. میهمانان این مراسم را هم ریاست جمهوری انتخاب خواهد کرد.

وزیر کشور برنامه ششم توسعه و آمادگی استانداران در این زمینه را از دیگر مباحث جلسه امروز عنوان کرد و گفت:‌ قرار شد کارشناسان و استانداران نظرات خود را ارائه دهند. علاوه بر این قرار شد عملکرد استانداران در خصوص طرح بیمه سلامت را بررسی کنیم لذا مقرر شد گزارش یک‌ماهه در این خصوص به وزارت کشور ارسال کنند.

وزیر کشور در ادامه در خصوص تغییر و تحولات در معاونت سیاسی این وزارتخانه، اظهار داشت: در جلسه امروز آقای میرولد صحبت‌هایی را داشت. به هر حال ما از سال 71 به ایشان ارادت داریم و قرار بود از همان ابتدا در وزارت کشور به صورت موقت به ما کمک کنند و ایشان نیز در بدو ورود به وزارت کشور اعلام کرده بودند که در دوره موقت و تا مقطع انتصاب استانداران و فرمانداران در وزارت کشور خواهند بود و پس از آن نمی‌توانند باشند البته ما اصرار زیادی برای ماندن وی در وزارت کشور داشتیم اما با توجه به شرایطشان امروز در شورای معاونین از دوستان خداحافظی کردند.

وی با بیان اینکه تیم وزارت کشور هماهنگ، منسجم و قوی است و قطعاً خلأ حضور آقای میرولد برای وزارت‌کشور سخت خواهد بود، اظهار داشت: در نهایت ما و همه دوستان برای رضایت خاطر ایشان با رفتن آقای میرولد موافقت کردیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که چه کسی جایگزین آقای میرولد در معاونت سیاسی وزارت‌کشور خواهد شد؟ گفت: هنوز برای جایگزینی ایشان فکر نکردیم و اگر به جمع‌بندی برسیم، آن را اعلام خواهیم کرد.

رحمانی‌فضلی در خصوص آخرین وضعیت دانایی‌فر از سربازان ربوده شده توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل، به سفر اخیر خود به پاکستان اشاره و خاطرنشان کرد: در سفر به پاکستان رسماً با نخست‌وزیر، فرمانده ارتش، فرمانده اطلاعات و وزیرخارجه پاکستان در این خصوص بحث‌هایی را مطرح کردیم و ما مستندات خود را که مربوط به صحبت‌های سربازان آزادشده و همچنین اطلاعات جمع‌بندی شده دیگری بود، به آنها ارائه دادیم و طرف پاکستانی نیز قول داد که موضوع را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: ما از مجاری دیپلماسی موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا شما پناهنده‌شدن دانایی‌فر به آمریکا را تأئید می‌کنید؟ گفت: خیر؛ ما هیچ سندی در رابطه با این موضوع نداریم و بعید می‌دانم درست باشد.

منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز