۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰

جزئیات تصادف 2 قطار در دامغان

مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان از برخورد دو رام قطار در محور تهران ـ مشهد، ساعتی پیش در محدوده راه‌آهن شمال شرق کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۸۰۵۹۱

صراط: مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان دقایقی پیش در استان سمنان، اظهار داشت: یک رام قطار مسافربری که در مسیر مشهد- تهران در حرکت بود، حوالی ساعت 23 امشب متاسفانه با یک رام قطار باری در محور تهران ـ مشهد برخورد کرد.

احمد طاهری تصریح کرد: این سانحه بر اساس آخرین اطلاعات موجود، در محدوده ایستگاه امروان در حوزه ریلی شهرستان دامغان روی داده است.

همچنین مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق کشور نیز در همین ارتباط  در استان سمنان اظهار داشت: سانحه فوق مورد تأیید است، اما دلیل قطعی وقوع این سانحه هنوز مشخص نیست.

امیرحسین تاوپور ادامه داد: پس از دریافت خبر سانحه، همه عوامل برای بررسی موضوع و رسیدگی به اوضاع بسیج شدند و فعالیت‌ها در دست پی‌گیری است.

وی تصریح کرد: کمیسیون بررسی سوانح نیز در راه‌آهن شمال‌شرق کشور تشکیل شده و کارشناسان در حال پی‌گیری امور هستند.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق کشور افزود: علت دقیق و اصلی این سانحه هنوز مشخص نیست و نمی‌توان در این خصوص صحبتی کرد.

نیروهای هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند

در همین حال مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان نیز در همین ارتباط در استان سمنان اظهار داشت: به محض دریافت خبر وقوع سانحه ریلی در شهرستان دامغان، نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

حسن شکراللهی اضافه کرد: عوامل امداد و نجات و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان سمنان هم‌اکنون در محل حادثه حضور دارند و در حال کمک‌رسانی به مجروحان سانحه هستند.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی با تمام تجهیزات و آمبولانس در محل سانحه حاضر شده‌اند، گفت: در حال حاضر، آمار دقیقی از شمار مجروحان و کشته‌شدگان احتمالی این سانحه در دست نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه در صورت نیاز امکان اعزام نیرو از پایگاه‌های مجاور نیز وجود دارد، گفت: روند امدادرسانی با قوت پی‌گیری می‌شود.

2 واگن مسافری به شدت آسیب دیده است

این در حالی است که بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار اعزامی فارس از سمنان به محل وقوعحادثه در چندین کیلومتری دامغان، بر اثر وقوع این حادثه، دو واگن مسافری به شدت آسیب دیده است و نیروهای امداد و نجات هم‌اکنون در حال خدمات‌رسانی به این مصدومان هستند.

ایستگاه امروان در محدوده راه‌آهن شمال‌شرق کشور قرار داشتهو فاصله آن تا جاده اصلی 15 کیلومتر است.

خارج‌ کردن 2 نفر از صحنه حادثه

آخرین خبرها از خارج‌‌کردن دو نفر از صحنه سانحه توسط نیروهای هلال احمر، آتش‌نشانی، اورژانس و . . . حکایت دارد.

سانحه ریلی امشب، شمار زیادی از مسافران قطار مسافری مسیر تهران ـمشهد را دچارصدمه کرد که هم‌اکنون امدادرسانی به آن‌ها ادامه دارد.

بیرون کشیدن مصدومان از میان کوپه‌های قطار مسافری در دست انجام است و همه نیروهای امدادی باتلاش خاصی این امر را پی‌گیری می‌کنند.

در حالی کهحال عمومی برخی از مصدومان سانحه ریلی امشب در شهرستان دامغان چندان مطلوب گزارش نمی‌شود، شماری از نیروهای راه‌آهن از شهرستان‌های هم‌جوار برای بررسی موضوع و یاری رساندن به مسافران قطار مسافربری عازم محل شده‌اند.

تصادف قطارهای باری و مسافری در ایستگاه امروان دامغان تاکنون علاوه بر کشته و مصدوم شدن چند نفر، مسئولان استان سمنان را نیز برای بررسی سانحه به تکاپو انداخته است.

این سانحه سبب مسدود شدن مسیر ریلی تهران ـمشهد وبالعکس شده است.

این مسیر که در محدوده راه‌آهن شمال‌شرق کشور قرار داشته و در طول شبانه‌روز شاهد تردد ده‌ها قطار مسافری و باری است، از ساعاتی پیش به دلیل برخورد دو رام قطار مسدود شده است.

البته مأموران راه‌آهن در شهرستان‌های هم‌جوار و استان‌های همسایه تدابیر لازم را به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه ثانویه اندیشیده‌اند و در حال حاضر، قطاری در این مسیر تردد نمی‌کند.

شمار تلفات سانحه امشب حدود 10 نفر برآورد شد

نیروهای امداد و نجات حاضر در محل برخورد شدید یک رام قطار مسافربری با یک رام قطار باری در ایستگاه امروان دامغان، شمار تلفات سانحه امشب را در این محدوده حدود 10 نفر برآورد می‌کنند.

گفت‌وگوی خبرنگار فارس با مسئولان امر حاضر در محل حادثه، از افزایش شمار کشته‌شدگان و مجروحان این سانحه نسبت به آمار اولیه حکایت دارد.

مأموران امداد و نجات و نیروهای عملیاتی نهادهای امدادی تا کنون حدود هفت تا هشت کشته را از محل این سانحه بیرون کشیده‌اند و برآورد می‌شود این آمار به 10 نفر برسد.

فعالیت‌های تکمیلی و امدادرسانی در این خصوص هم‌چنان ادامه داد و آمار دقیق پس از پایان عملیات امداد و نجات اعلام خواهد شد.

مصدومان سانحه به بیمارستان‏های شهرستان‏های مجاور اعزام شدند

مصدومان سانحه ریلی در ایستگاه امروانمسیر تهران ـمشهد، توسط نیروهای اورژانس و هلال احمر به بیمارستان‏های شهرستان‏های مجاور اعزام شدند و امدادرسانی به سایر مصدومان در محل حادثه هم‏چنان ادامه دارد.

ایستگاه امروان در مجاورت شهرستان‏های سمنان، دامغان و شاهرود قرار گرفته است.

منبع: فارس