۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
محل تجمع تروریست‌ها، در میدان دید

تروریست‌های "داعش"؛ در زاویه هدف ایران

با توجه به این که داعش مقرهای نظامی موصل را منهدم کرده‌، ارتش عراق با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای پهپادهای ایرانی می‌تواند مقرهای تحت تصرف داعش را شناسایی کند.
کد خبر : ۱۸۱۲۸۳
گروه سیاسی صراطفراخوان سه ساله تروریست ها برای ایجاد بحران و آشوب در سوریه و به سقوط کشاندن حکومت مرکزی این کشور، محمل خوبی برای بازیابی توان آنها در این چند ساله در منطقه خاورمیانه شده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، القاعده که در این چند سال تمام توان خود را در سوریه به نمایش گذاشته بود و بعد از ناکامی‌های مکرر مجبور به عقب نشینی و اختلاف‌های شدید در بین گروه های وابسته به خود شده بود، با انشعابی بی سابقه به چند دسته النصره، داعش و . . تقسیم شد.

اما شاخه تند القاعده در سوریه طی ماه های گذشته توانسته با جدا نمودن رهبری خود از ایمن الظواهری، ساختاری مختص به خود را طراحی کند.

پس از کشته شدن زرقاوی رهبر القاعده در عراق در یک درگیری در کشور یمن، این گروه به چند دسته خود مختار در عراق تقسیم شد، تا حدی که برخی از آنها با فرصت به وجود آمد در سوریه، خود را در استان الانبار و در بین عشایر سنی نشین که گرایش های سلفی داشتند، بازسازی کرده و پس از چند دوره همکاری‌های مستقیم با "داعش" مستقر در سوریه، حال به اقدام انفرادی در کشور عراق دست زده اند.

اولین تحرک داعش بعد از ماه محرم سال جاری

بعد از ماه محرم سال جاری بود که گروه "داعش" با حمله به استان الانبار که با تحریک بخشی از نمایندگان بومی این شهر صورت گرفت، موفق شدند تا چند هفته بخش هایی از بزرگترین استان عراق را تحت تصرف داشته باشند.

این اولین حرکت جمعی و نظام‌مند "داعش" بود که توانسته بود علاوه بر نشان دادن توان رزمی این گروه تروریستی، دست به اشغال عملی یک شهر بزرگ عراق بزند. البته با حمله سنگین زمینی و هوایی ارتش عراق تا حدود زیادی، داعش به عقب رانده شد و پس از آن، چند ماه زمان برای ترمیم کادر نظامی صرف کرد.

تروریست های
"داعش" عراق، سردسته داعش عراق (لباس لجنی) در چند سال اخیر، جنایت های بسیاری را در مرز این کشور با سوریه مرتکب شده است

دومین تحرک "داعش"؛ حمله به سامرا


کارشناسان اهداف متعددی برای این حمله برق آسای "داعش" به سامرا طرح کرده‌اند، اما مهمترین دلیل احتمالا انتقام پادشاه عربستان از روند انتخابات عراق که منجر به پیروزی دوباره نوری المالکی شد، بوده است.

به نظر می‌رسد که "داعش" پس از عقب نشنی های پیاپی در بحث نظامی در استان الانبار و شکست در ناامن کردن انتخابات پارلمانی اخیر در عراق، تمام توان نظامی خود را برای زمین زدن دولت عراق و روند مجلس آینده این کشور را به کار گرفته است.


تروریست های
ارتش عراق زحمت زیادی برای دفع تک "داعش" به سامرا انجام داد

سومین و در حال حاضر آخرین تحرک قابل توجه "داعش"

"داعش" دیروز با فراخوان تمام نیروهای خود از عراق حمله فراگیری را در سقوط شهر موصل عراق انجام داده و برخی از منابع خبری از استعداد 300 خودرویی "داعش" برای تسخیر موصل خبر داده اند.

این حمله که با غافلگیری نیروهای نظامی مستقر در این شهر صورت گرفت باعث سقوط استانداری موصل و از دست رفتن کنترل فرودگاه شهر همراه شد.

منابع نظامی عراق از تعدادی بالگرد نظامی که در این فرودگاه بوده خبر می دهند که به دست "داعش" افتاده است. نیروهای داعش با حمله به زندان مرکزی این شهر 1400 زندانی این شهر را آزاد کردند، همچنین با اشغال بانک مرکزی این شهر، نبض اقتصادی این شهر را نیز به دست گرفته اند.

داعش پس از حمله به موصل و اشغال آن، به سمت استان صلاح الدین عراق یورش برد که با سقوط بخش هایی از این استان تا آستانه در دست گرفتن کنترل آن نیز پیش رفت.

وقت تقابل غیر مستقیم است!

با توجه به حضور غیر مستقیم اما پر رنگ عربستان در درگیری های این روزهای عراق، دولت نوری المالکی، می‌تواند درخواست غیرمستقیمی را از ایران برای یک سره نمودن کار تکفیری های "داعش"، انجام دهد.

با توجه به این که داعش تمام مقرهای نظامی و انتظامی شهر موصل را پس از تصرف، منهدم کرده‌اند، ارتش عراق با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای پهپادهای ایرانی می تواند به راحتی مقرهای تحت تصرف "داعش" را شناسایی و بمباران کند.


تروریست های
در نقشه به خوبی فاصله 200 کیلومتری تا شهر موصل و "داعش" تا ایران به خوبی نمایان است


تروریست های
تصویری از لحظه شلیک موشک نقطه زن ایران
برچسب ها: عراق داعش حمله
نظرات بینندگان
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
۱۱۸
۲۴
باز آقایون فرمایش میکنن وقایع منطقه جنگ علیه شیعه نیست و علیه فلسطین عزیز است
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط جان تصویرآخریت راهکارعملی برای انهدام این کثافتهاست.دمت گرم
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
بر علیه هم شیعه و سنی است.
ضمناً خیلی از تکفیری ها از عزیزان غزه هستند.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
۹۴
۷۴
اینها اگه خیلی ادعاشون میشد از پس چند تا جوجه وهابی (گروهک ریگی) برمیامدن
ناشناس
|
Spain
|
۱۳:۴۷ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
۷۲
۱۲۵
حیف نیست این برادران دینی رو از بین ببریم اخه پایداری ها ی عراق چه گناهی کردند ؟ !
abbas
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
۲۵۸
۱۳
بزنن پر پرشون کنن حرامزاده هارو
سردار سرلشکر احمد کاظمی
|
Iran (Islamic Republic of)
ایول عباس
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
ناز نفست خوشم اومد
mansour
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۴۳
۳
دل ایرانی چقدر پاکه 8سال جنگ با عراقیهاحالا باید برای ثبات کشور عراق جانفشانی بکنیم.بنظرم خواه بخواهیم خواه نخواهیم پای ما به این جنگ کشیده میشه چراکه سقوط عراق مساوی با رسیدن بزرگترین غده کثیف آلسعود)به هدف خود که همانا تفرقه بین ما وسنیها که تمام مرزهای شرق وغرب وشمال دردست آنهاست.بیایید یک گام پیش تر کار را بادستان قویدلان ایران حجت را بر دشمنان ایران تمام کنیم.وبار دگر این شاه بیت رامتذکر شویم.ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست -_عرض خود میبری وزحمت ما میداری .
خودمم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۶
۲۴
بس کنید این تحلیلهای ابکیتون رو. در تصرف موصل این نوری مالکی نادان به اندازه داعش نقش داشت.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۳۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۴۴
۸
این تروریستهای وابسته به عربستان حاوی پیغام به ایران هست که ما میتوانیم مرزهای شرقی و غربی شما رو تهدید ونا امن کنیم. البته این پیغام از سوی عربستان به ایران هست. ایران نباید دست رو دست به تماشا نشیند بلکه قاطع باید برخورد کند....
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۱
۴۸
آقای صراط!!
لطفا زیاد احساساتی نشو..نمیخواهی که دوباره مارا درچاهی بیندازی که هنگام حمله آمریکا به عراق بعضی ها میخواستند بیندازند ها؟؟؟؟
به ماهیچ ربطی ندارد عراقی ها خودشان میدانند وکشورشان. اگر یک روزی(که هیچوقت نخواهدآمد) تروریستی چیزی به خاک ما سوء نظری انداخت آنوقت نقطه زنی میکنیم!! تا آن موقع آرام باشید جانم!! آرام.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۳۲
۶
واقعان متاسفم از بعضی از ادمها خود فروخته که الان دران نظر میدن از این گروه ضد اسلام ضد انساینت دفاع میکردن این گروه اینقدر وحشی نجس هستن که االقاعده ادمکش از انها هم بیزار هست بعدم باید گفت این تحرکات در عراق کاملن یک توئطه خارجی هست که به وسیله بعضی از مسولین عراقی خائن انجام گرفت به کمک خدا انشالله این مزدوار نابود میشون همانطور که در سوریه دارن یکی یکی نابود میشن اوضاع عراق که بدتر از سوریه نبود یادمون نیست 3سال پیش سوریه در چه وضعی بود هر لحظه همه منتظر سرنگونی دولت سوریه بود اما با کمک مردم و ایران تواست کاری کن که امروز این مزدورا در یک گوشه گیر بیاره یکی یکی نابودشون کنه
پيام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۵۵
۶
انقدر بعضي ها منگل تشريف دارن كه متوجه نيستند بعداز عراق نوبته ايرانه به حال اينها بايد زار زد