۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

واکنش تل‌آویو به ناپدید شدن 3 صهیونیست

رژیم صهیونیستی بیش از 70 عضو حماس و جهاد اسلامی را بازداشت کرد.
کد خبر : ۱۸۱۹۲۸
صراط: پس از ناپدید شدن سه اسرائیلی در کرانه باختری و ناکام ماندن تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای یافتن آنها، نظامیان صهیونیست در اقدامی بیش از 70 تن از رهبران و فعالان جنبش جهاد اسلامی و حماس در شهرهای مختلف کرانه باختری را بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری «فلسطین‌الیوم»، پس از ناپدید شدن سه اسرائیلی، نظامیان رژیم صهیونیستی دیشب و صبح امروز یکشنبه با حمله گسترده بیش از 70 تن از رهبران حماس، 5 نماینده این جنبش در مجلس قانونگذاری، دو وزیر سابق و نیز دو رهبر جنبش جهاد اسلامی به نام‌های «طارق قعدان» و «جعفر عزالدین» را بازداشت کردند.

این بازداشت‌ها تمام شهرها در کرانه باختری از الخلیل در جنوب تا جنین در شمال را در برگرفت؛ از جمله بازداشت شدگان مجلس قانونگذاری فلسطین و وزرای سابق حماس «حسن یوسف»، «خالد ابوعرفه»، «حسن البورینی»، «عبدالرحمن زیدان»، «محمد طوطح» و «ابراهیم ابوسالم» بودند.

در شهر جنین «وصفی کبها» وزیر سابق امور اسرای فلسطینی، در شهر «عرابه القریبه» دو فعال جهاد اسلامی طارق قعدان، وجعفر عز الدین و در شهر «جبع القریبه» دو رهبر حماس «احمد نمر ملایشه»، «أحمد سلیم سلاطنة»،«علاء ابو خضر»، و «مصطفى ربایعه» دستگیر شدند.

در شهر نابلس نیز چندین فعال حماس به نام‌های « أحمد نبهان صقر»، « زید سرحان»، «حذیفه سلامه»، «محسن شریم»، «ساجد خطاطبه»، «عبد الحکیم القدح» و «محمد غزال»، «حسن البورینی»، «حذیفه فرید زیاده»، «أحمد یوسف عواد»، «حسن الصفدی»اسیری که با اعتصاب غذا به تازگی آزاد شده،« فراس جرار »، «فراس جرار»، «أدهم شولی»، «عمار مناع»، «عبد الجبار جرار»، «محمد نضال دغلس»، «أحمد حمادنه» و «زاهی الکوسا»  به وسیله نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

اما بازداشت شدگان جنبش حماس در شهر رام‌الله عبارتند از: «حسن یوسف»، «ضیاء سمور»، «عمر البرغوثی»، «عرفات ناصر»، « خالد أبو عرفه »، و « محمد طوطح»، «سعید قصراوی»، «علی حنون»، «سمیر المسالمه»، «صبحی شلش مسالمه » و«محمود المسالمه»

اما شهر بیت لحم نیز ازاین بازداشت‌ها بی نصیب نماند و «محمود عیاد»، و «کریم عیاد» و « عبد الرحمن زیدان»، «أنس رداد»،  «عمار مناع»، و «مصعب الأشقر» به وسیله صهیونیست‌ها بازداشت شدند. «طارق شعبان»، «مروان زاهده»، «محمد عزمی»، «صبحی قفیشه»، «یوسف أبو سنینه»، «عثمان وأیمن القواسمی»، «سعید أبو حسین»، و «یوسف أبو سنینه»، «أمیر الدحبور»، «نائل عنایا»، «عبد الله شبیطه»، و «مروان صابر مهره» نیز در الخلیل بازداشت شدند.

از طرف دیگر، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در نشست فوق‌العاده خود که دیروز شنبه برگزار کرد، تصویب کرد که در نقاطی از کرانه باختری منع آمد و شد برقرار کند اما هنوز اعلام نشده است که این تصمیم در چه مناطقی اجرا خواهد شد.

منبع: فارس