۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

ششمین روز بحران امنیتی عراق

بحران امنیتی در عراق امروز یکشنبه وارد روز ششم شد. پس از لبیک مردم به ندای مرجعیت برای جهاد علیه تروریست‌ها، شرایط با روزهای قبل بحران تفاوت پیدا کرده است و ارتش عراق فعال‌تر‌ از روزهای نخست بحران عمل می‌کند.
کد خبر : ۱۸۱۹۴۰
صراط: بحران امنیتی در عراق امروز یکشنبه وارد روز ششم شد. پس از لبیک مردم به ندای مرجعیت برای جهاد علیه تروریست‌ها، شرایط با روزهای قبل بحران تفاوت پیدا کرده است و ارتش عراق فعال‌تر‌ از روزهای نخست بحران عمل می‌کند.


روز شنبه، روز پنجم بحران امنیتی در عراق را می‌توان روزی خونین برای تروریست‌ها دانست. منابع رسانه‌ای خبر دادند که طی این روز بیش از 250 تروریست داعشی در حملات ارتش عراق از زمین و هوا کشته شدند. تحول مهم دیگر، همراهی علمای اهل تسنن عراق با مراجع شیعه، در بصره بود که با محکوم کردن اقدامات داعش، از مردم خواستند تا به جهاد علیه تروریست‌ها وارد شوند.

از طریق این خبر، قادرید‌ تمام اخبار مرتبط با بحران عراق را که در خبرگزاری فارس منتشر شده است دنبال کنید. در صورت تمایل به دیدن مشروح اخبار بر روی ساعت اخبار امروز کلیک کنید. این خبر در حال به روز رسانی است. همچنین اخبار روز گذشته در اینجا قابل دسترسی است.

******

 

10:22 نخست‌وزیر کردستان عراق گفت که نیروهای پیشمرگه برای اشغال هیچ منطقه‌ای وارد نشده‌اند و تمام اقدامات با هماهنگی بغداد صورت می‌گیرد.

09:23  دفتر آیت الله سیستانی اعلام کرد که ایشان از مردم خواسته است از هر اقدامی تفرقه‌افکنانه که رنگ‌وبوی اختلافات مذهبی و قومی داشته باشد اجتناب کنند.

08:54  «داعش» به نیروهای خود در «موصل» دستور داده است تا همه کتب درسی را به دلیل آنچه که آن را منافات با تعالیم اسلامی خوانده است، آتش بزنند.

01:27 زمانی که گروهی از داعشی‌ها قصد ورود به روستای زراعیه را داشت با مقاومت ساکنان این روستا مواجه شد که طی این درگیری همسر این زن عراقی زخمی شد و زمانی که یک داعشی قصد زدن تیر خلاص را داشت توسط زن روستایی هدف قرار گرفت و کشته شد.

01:11 رئیس کمیته امنیتی مجلس استان دیالی عراق اعلام کرد که در درگیری میان ارتش عراق با تروریست‌های داعشی در این استان 10 شبه نظامی کشته شدند و 4 خودرو آنها نیز منهدم شد.

01:00 وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش آماده است تا 12 میلیون دلار به آوارگان عراقی که درپی بحران امنیتی در این کشور وادار به ترک منازلشان شده‌اند، کمک کند.

 

 آخرین اخبار روز شنبه

*آمریکا ناوهواپیمابر خود را به خلیج‌فارس اعزام کرد

*ارتش عراق موفق شد در عملیاتی که صبح شنبه انجام شد، بیش از 200 عضو داعش را در منطقه صلاح الدین از پای در آورد

*مسئولان امنیتی عراق: نفوذ عناصر داعش به پایتخت کذب است/ بغداد از امنیت بالایی برخوردار است

*کارمندان و کادر دو شبکه «العربیه» و «العربیه حدث» در عراق در اعتراض به نحوه پوشش اخبار عراق و عدم بی‌طرفی استعفا کردند

*شیوخ عشائر و نیروهای امنیتی منطقه «تلعفر» در نینوا حاضر نشدند با «داعش» همراهی کنند و تاکنون 8 هزار نیروی ترکمانی داوطلب جنگ با این تروریست‌ها شده‌اند

*ارتش کویت سطح آماده‌باش نیروهای مسلح خود در مرز با عراق را برای مقابله با نفوذ عناصر تروریستی داعش به خاک خود بالا برد

منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز