۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
خسته‌بند:

فتنه‌گران در جایگاه مدعی قرار نگیرند

نماینده بندر انزلی در مجلس گفت: کسانی که در فتنه 88 قصد براندازی را داشتند نباید در جایگاه مدعی باشند و به کارگیری آنها نه آشتی ملی بلکه آتش در جامعه است.
کد خبر : ۱۸۲۷۳۳
صراط: حسن خسته‌بند نماینده بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان دستور خود در جلسه علنی اظهار داشت: ملت ایران از بهمن ماه سال 57 مسیر تاریخی سربلندی و عزت را برای خود برگزید که سال‌ها با تقدیم خون هزاران شهید در پی دستیابی به آن بود و اینگونه توانست الهام‌بخش مستضعفان جهان باشد که می‌توان بدون تکیه بر قدرت‌های ظالم جهان با استقلال به پیش رفت.

وی افزود: سرشکستگی ملت ایران که به عنوان اقمار قدرت‌ها شناخته می‌شد با وقوع انقلاب اسلامی و رهبری امام راحل به پایان رسید و اینگونه مسیری نو برای بشریت در اواخر قرن بیستم گشوده شد.

نماینده بندر انزلی خاطرنشان کرد: بر خلاف عده‌ای که خوش‌بینانه مذاکره را راه‌ حل پایان کارشکنی غربی‌ها می‌دانند، باید گفت که موضوع هسته‌ای، نقطه پایان تعامل غرب با ملت ما نیست و یقینا دخالت‌های آنها در امور داخلی ما پایان‌پذیر نخواهد بود.

خسته‌بند تصریح کرد: در جهان ظالمانه کنونی زورمدارانی به تفسیر خود حقوق بشر را تعریف می‌کنند و از یک سو چشم خود را بر جنایات تکفیری‌ها و حامیان آنها در منطقه می‌بندند و از سوی دیگر به سرکوب فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی می‌پردازند، با چنین وضعیتی چگونه می‌توان انتظار داشت که حقوق ملت ما توسط صحنه‌گردانان این نظام مبتنی بر زور و فساد به رسمیت شناخته شود.

وی ادامه داد: در شرایط حاضر بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب توجه ما تنها باید معطوف به توان داخلی و استعدادهای جوانان این مرز و بوم باشد، زیرا استقلال مسیری جز خودکفایی و خوداتکایی ندارد و دیگران باید ما را به چشم رقیب ببینند، نه بازار مصرف.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان داشت: توجه به اصول اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه عملکرد و برنامه‌ها قرار گیرد و مطمئنا در این راستا اصلاح جدی عملکرد بانک‌ها به عنوان بازوهای اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی که بیشترین مانع محسوب می‌شود، اولین اقدام است.

خسته‌بند خاطرنشان کرد: تا زمانی که بانک‌ها سرمایه‌های خود را در جهت تولید به کار نگیرند و همچنان مشغول بازار خرید و فروش ملک و مشارکت‌هایی با سود نجومی باشند و تسهیلات خود را نیز با دردسر زیاد و شروط فراوان و ضمانت‌های سنگین با عنوان نوش‌دارو پس از مرگ سهراب در اختیار مردم قرار دهند به هیچ عنوان شاهد تحقق شکوفایی اقتصادی نخواهیم بود.

وی افزود: اصرار بر خام‌فروشی در اقتصاد مقاومتی جایگاهی ندارد و از فرصتی که تحریم‌ها در اختیار ما قرار داده است باید استفاده بهینه صورت پذیرد و این میسر نیست جز با عزم ملی و مدیریت جهادی.

نماینده مردم بندرانزلی اظهار داشت: رئیس‌جمهور بداند کسانی که در روزهای حساس فتنه 88در مقابل نظام ایستاده و قصد براندازی و خوش‌خدمتی به استکبار و صهیونیست‌ها را داشتند نبایدمدعی باشند.ایستادن در مقابل زیاده‌خواهی این عده معدود افراطی حتما حمایت مردم را در پی خواهد داشت. زیرا مردم با خواست این عده پای صندوق رای حاضر نشده و رئیس‌جمهور خود را انتخاب نکردند.

خسته‌بند خاطرنشان کرد: آیا استفاده از سران فتنه در استان‌ها و شهرها آشتی در سطح جامعه است با توجه به اهداف فتنه‌گران سال 88 که هنوز توبه و از مردم عذرخواهی نکرده‌اند و نیروهای بدخیم آنها به دنبال حرکت فتنه‌گرانه خود هستند این آشتی در سطح جامعه است یا آتش در سطح جامعه.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور اجازه ندهید که از محبوبیت شما در سطح جامعه سوءاستفاده کنند چرا که این افراد خود را عامل پیروزی شما معرفی کنند و دورخیز برای انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری و این بار با شیوه و روش جدید فتنه‌ای دیگر کامل‌تر از مجلس ششم را در سر دارند. غافل از اینکه شورای نگهبان هوشیارتر از همیشه از وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کرده و با کسی مصامحه نمی‌کند.

خسته‌بند در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنان شد.
منبع: فارس