۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۹
امام جمعه شیراز:

عَلم كردن تخت جمشید و پاسارگاد، جنایت و خیانت است

آیت الله ایمانی گفت :رهبری در فروردین سال 1378 فرمودند نباید دلها و ذهن ها و جانهای مردم را متوجه به نقطه ای كنیم كه در آن خبری از معنویت نیست. در همان ساختمان‌ها و در تخت جمشید كه امروز دو هزار سال ویران است زمانی به مناسبت همین نوروز ، خدا می داند كه چقدر بی گناه در مقابل تخت طاغوت‌های زمان به قتل می رسیدند
کد خبر : ۱۸۴۸۴
"صراط" - امام جمعه شهر شیراز در خطبه دوم نماز جمعه این شهر پس از اداء سلام وتحیت به روح بلند نبی اكرم (ص) و ائمه هدی (ع) اظهار داشت : فرارسیدن عید نوروز و سال 1390 شمسی را به شما مردم  عزیز فارس و شیراز تبریك عرض نموده و امیدوارم این سال سالی پر از موفقیت در عرصه های گوناگون برای اسلام، ایران، فارس و عموم خدمت گزاران باشد. امید است سال جدید سال همدلی و وحدت كلمه و سال حل و فصل مشكلات اساسی برای فارس باشد.

به گزارش صراط نیوز وی در ادامه حوادث اخیر در دنیای اسلام خصوصاً در كشور های لیبی و بحرین را حكایت از به بن بست رسیدن نظام سلطه دانست و افزود: نسل كشی ها و كشتار در بحرین و لیبی دلیلی بر زبونی، حقارت و ضعف نظام استكباری است آنها نمی توانند با مردمشان كنار بیایند. هر شهیدی كه در بحرین به روی خاك افتد میخی به تابوت استكبار می خورد . ظلم و خون ریزی دوام وبقاء ندارد امریكا و سران استكبار در منطقه بدانند كه قیام مردمی و اسلامی مردم ما در 15 خرداد و 17 شهریور شكسته شده بود قیام مردم لیبی و بحرین نیز شكسته شد . 

 نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بسیار شهید دادیم تا حكومت طاغوتی پهلوی را شكست دادیم . بی تفاوتی برخی سران كشورهای اسلامی و امراء آنها باعث شده تا مظلومان بحرن مورد ستم لشكریان سعودی قرار گیرند . انشاء الله سرنوشتی را كه دچار شاه خائن شد دچار سران خیانت پیشه كشورهای عربی و خائنین به آرمان این ملتها خواهد شد. 

 امام جمعه شیراز افزود: بنای بنده بر تعامل، همكاری، همدلی و حفظ حرمت و جایگاه افراد و مدیران بوده است. امروزه شاهد درج برخی مطالب در برخی نشریات و سایت‌ها هستیم كه نگرانی عمومی را به بار آورده است بنده در بدو ورودم سعی در حفظ جو همدلی و تكریم شخصیت افراد استان داشته‌ام و با عمل و حرف خودم این نكات را رعایت كرده  به دیدار افراد مختلف رفته و حرف هایم را با همگان در میان گذاشته ام اما نمی توانم تحمل كنم كه حرام بجای حلال ترویج شود در جامعه ربا خواری، سرقت و بی حجابی و.... هست اما نباید حرام را حلال معرفی كرد حرام اگر حلال شد مشكل آفرین است .

 امام راحل بر ملی گرایی و جنایات طاغوت حساس بودند. ایشان فرمودند : عامل بدبختی و دور شدن مسلمانان از یكدیگر ملی گرایی است ملی گرایی برخلاف اسلام است و عربیت و ایرانیت بر خلاف دستور خدا و قرآن است و ما كه می گوییم جمهوری اسلامی برای این است كه ما از ملی‌گراها خیری ندیده ایم و 50 سال ما را به عقب راندند امام انقلاب ما را شیعی و غیره معرفی نكردند بلكه گفتند انقلاب ما اسلامی است و هر كس خلاف آن را تبلیغ كند در اشتباه است. امام راحل می فرمایند: شاهنشاهی از اول كه در ایران زائیده شده تا به اكنون روی تاریخ را سیاه كرده است. پادشاهان ایرانی كه مثلاً خوب هم بوده اند هم اهل شقاوت بوده اند نه كوروش و نه داریوش و نه انوشیروان و نه اردشیر و نه آریامهر ؛ امام استثنایی در سخن خود نداشته است. شاه، شاه است.

 آیت الله ایمانی افزود : نباید در كنار جمهوری اسلامی ، ایرانیت را مطرح كرد امام فرمود: جمهوری اسلامی نه یك حرف كم و نه یك حرف زیاد. ایرانیت یعنی ملیت و ملیت یعنی جدا شدن از مسلمانان و تنها شدن جامعه و این طرح یعنی خلاف اسلام و مصالح كشور .

مسئله‌ی عَلَمْ كردن تخت جمشید و پاسارگاد و حافظیه در مقابل حرم سوم اهل بیت (ع) جنایت و خیانت است .

 رهبری در فروردین سال 1378 فرمودند: نباید دلها و ذهن ها و جانهای مردم را متوجه به نقطه ای كنیم  كه در آن خبری از معنویت نیست. در همان ساختمان‌ها و در تخت جمشید كه امروز دو هزار سال  ویران است  زمانی به مناسبت همین نوروز ، خدا می داند كه چقدر بی گناه در مقابل تخت طاغوت‌های زمان به قتل می رسیدند . این افتخاری ندارد صدا و سیما و روزنامه ها و مردم دقت كنند تخت جمشید در مقابل حرم سوم تبلیغ نشود امام (ره) توجه به غیر از اسلام و به ملیت و ملی گرایی را مضر می داند.

 دوران مشروطیت را به یاد آورید. صهیونیسم كورش را بزرگ می‌كند. برخی او را پیغمبر می پندارند شما كه مروج این گونه امور هستید در مقابل خدا و پیامبر (ص)  چه جوابی دارید؟ اعتبارات فرهنگی فارس را صرف دویست موسیقی دان از سراسر جهان و گروه های فرهنگی كردن چه نتایجی برای مردم دارد؟ جشن زیباست، فرهنگ چهار چوب فكری ما و هنر نشان اصالت ما است اما وقتی می شود جشن فرهنگ و هنر هر شیرازی آزاده ای از آن احساس نفرت می كند.

 من باز تكرار می كنم آنچه مرا وادار كرد این بحث را مطرح كنم این بود كه نباید حرامی اول حلال و بعد برای مردم عادی جلوه داده شود . مقام معظم رهبری می فرماید: وظیفه نظام ترویج موسیقی نیست.

 آیت الله ایمانی در ادامه بیان داشت : نظام وظیفه دارد مردم را به سمت معنویت اوج دهد  نشریات اگر می خواهند تبلیغ كنند و موسیقی را معرفی كنند عكس احمدبن موسی (ع) را  در كادر این آگهی و تبلیغ قرار ندهند نام مقدس اهل بیت (ع) را در كنار قضایایی این چنین نیاورید .

 امروز دوران تخصص است حرام وحلال را باید یك مجتهد تشخیص دهد نه هركسی از راه رسید در این زمینه اظهار نظر كند .

امام جمعه شیراز در پایان گفت: پروردگارا ما را نسبت به تبلیغ و تبیین معارف اهل بیت (ع) موفق بدار.
گفتنی است بخش های اصلی خطبه دوم امام جمعه شیراز و فرمایشات وی پیرامون جشن نوروز توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی سانسور شد .
نظرات بینندگان
حاج رسول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۴ - ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
۱۳
۶
حضرت آیت ا.. آفای ایمانی
سلام بر شما
در مورد کوروش اینکه ایشان از پیامبران خدا بوده اند تقریبا اکثر موخان تاریخ و علمای بزرگ اسلام توافق دارند . حال اینکه آن زمان به کوروش لقب شاه داده بودند چیزی از پیامبر بودن ایشان و حکم پروردگار عالم کم نمی کند . شما عزیز ما هستید چرا که مشروعیت شما از ولایت فقیه زمان است . ولی استدعا دارم تحت تاثیر عده ای مغرض که با آقای احمدی نژاد لجاجت دارند قرار نگیرید . همانگونه که شما مشروعیتتان از ولی فقیه زمان هست مشروعیت ریاست جمهور هم از ولی فقیه زمان هست . لطفا بجای این موضع گیری ها که موجب وهم دین مقدس اسلام در انظار جهانیان می گردد جلسات تخصصی با آقای احمدی نژاد و اطافیانشان بگذارید و به نتیجه برسید . این گونه رفتار ها که دولت و روحانیت مقابل هم جبهه بگیرند موجب تضعیف حکومت جمهوری اسلامی خواهد شد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آیا این چیزها به کمالات انسانی و رشد او کمکی می کند ؟ وقتی بین همه ادیان الهی بجز دین مبین اسلام دین دیگری پذیرفته نمی شود پیامبر بودن یا نبودن کورش چه دردی از من وشما حل می کند ؟ متاسفانه حکومت گرایی کم کم ما را از اسلامگرایی و سیره ائمه دارد دور می کند .
سیف المهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چرا مزخرف میگی؟
کجا دانشمندان اسلامی و مورخین اتفاق نظر دارند که کوروش پیامبر؟



فقط یک مردک سنی به اسم ابو الکلام آزاد چنین نظری دارد.
پیشنهاد میکنم مقاله وب سایت ارجمند صراط را در مورد کوروش بخونی تا بفهمی یک بت پرست هیچ وقت پیامبر نیست!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چرا نسبت به چیزی که علم ندارید اظهار نظر می کنید. این "تقریبا اکثر موخان تاریخ و علمای بزرگ اسلام توافق دارند" را از کجا آورده اید؟!!!
اون نسبت غلط به علامه هم که می گویند ایشان معتقد بوده کورش همان ذوالقرنین بوده هم غلط است و ناشی از دروغگویی یا بیعاری خوانندگان تفسیر ایشان بوده که ایشان صرفا چندین تطبیق تاریخی را که "دیگران" برای ذوالقرنین انجام داده بودند را در تفسیرشان "نقل" می کنند و در آخر نقلی را که در مورد کورش بوده را محکم تر می دانند ضمنا علامه طباطبایی (ره)متخصص تاریخ ایران نبوده اند که درباره کورش اطلاعات کاملی را داشته باشند و از همین روست که خودشان هم دست به جنین تحقیقی برای راستی آزمایی نقل مذکر در کتابشان نمیزنند و ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حاج رسول دمت گرم در تایید حرفهای شما باید بگم علامه طباطبایی و اقای قرائتی و اگر اشتباه نکنم ایت الله مکارم شیرازی کوروش رو همون ذوالقرنین میدانند که در قران امده و خدا با او سخن گفته است
امیدوارم سانسور نکنی مگر اینکه بخوای بگی این بزرگان هم بصیرت ندارند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
۱۴
۵
دیگه به هر حال که نمیشه تمدن خودمون و فراموش کنیم و بگیم اصلا هیچی نداشتیم
همین وجود تخت جمشید پاسارگاد نشانه اینه که ما یه زمانی یه امپراطوری بودیم درسته مسلمانیم ولی نباید ریشه خودمون رو که قطع کنیم
این کارا متعصبانه و جاهلانه هست چه کسی که از مکتب ایران حرف میزنه چه کسی که از مکتب اسلام سخن میگه
ایران تلفیق این دو تاست نمیشه یکی رو جدا کرد
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
این چه نظری است ؟؟؟ کسی که از مکتب اسلام حرف میزند کار متعصبانه و جاهلانه است ؟؟ فکر کنم گفتن این حرف بنوعی جهالت باشد زیرا در مکتب بودن اسلام کسی شک ندارد و لی مکتب ایران دارای چه پایه و اساسی است ؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوست گرامی شما اطلاعاتون درباره مکتب ایران و ارزش هایش نا چیز است مثلا همین رسم عید نوروز مورد قبول پیامبر بوده
ما خیلی ارزش های ناب ایرانی داریم قبل از اون که اسلام وارد ایران بشه و این ارزش ها با دین مبین اسلام هیچ مغایرتی نداشته
جهالت و سختگیری جایی است که ما بخواین دین رو با زور یا تزریق اجباری به مردم وارد کنیم
این جاهلانه هست
وقتی میگیم ما باید هویت ایرانی خودمون رو در کنار هویت اسلامی حفظ کنیم ایا حرف یدی زدم؟؟نباید در مکتب ایران و مکتب اسلام افراط و تفریط کرد
پایه و اساس مکتب ایرانی فرهنگ زیبا و بدرو از ظلم هست شما کمی مطالعه داشته باش
این تمدن و این شکوفایی ایران منحصر به بعد اسلام در ایران نیست بلکه به قبل از ورود اسلام به ایران هم هست تمدن بزرگ شهر سوخته گواه این مدعاست
ما در اون زمان حرف اول دز مینه پزشکی رو زدیم در همون شهر سوخته بقایای کشف شده که نشون میده ما از نظر پزشکی در جهات بالایی بودیم حالا این نشون دهنده چیه؟؟ نه اینکه فرهنگ و مکتب ایران پایه و اساس خوب داشته اصلا توی اسلام هم تاکید بر علم و دانش شده پس کجای مکتب ایران با اسلام در تضاده یا مکتب ایران ( به نظر شما) بی پایه و اساسه؟؟؟؟؟؟؟
مطالعه مطالعه مطالعه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۱ - ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
۱۵
۴
سلام.بیشتر سختان اقای ایمانی درسته.اما چند تا سوال اینجا مطرح میشه.
1 چرا همیشه اونجاهایی که مردم میخوان کمی شاد بشن ...(اونم شادی درست )تمام دوستان یاد اسلام میفتن و ایه دلیل که اقا اسلام از دست رفت....تا حالا بر نامه های سیما رو مثلا تو محرم با ایام شاد مذهبی مثل عید غدیر یا تولد امام علی باهم مقایسه کردید...برنامه های شهادت حضرت فاطمه با تولد ش رو چی ...چرا تو عزا از زمین و اسمون کارشناس و محقق و ....میباره اماتو شادی باید کمدی های 100 سال پیش که اکثر ستاره هاشون هم یهودی صهیونیستن نشون بدیم .من به شخصه شاید هر کدوم از کمدیای لورل هاردی رو شاید 10بار دیدم.حالا یکی هم از راه رسیده میخواد یه کاری کنه 100تا وصله بهش می چسبونیم.
2 حالا مساله این باشه که پول مملکت حروم میشه .درست.ایا این دوستان تا حالا رفتن تحقیق کنن که به طور مثال سالانه چند میلیارد تومن صرف برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی ای میشه که حتی دور ریختن چند قطره اب هم ازش بعید بود...تاحالا فکر کردید که اگه این هزینه صرف ترویج اندیشه های بزرگترین مرد تاریخ معاصر میشد چه اتفاقی می افتاد...
3 همونطور که هممون شاهدیم چند سالیه که سیما سریالهای تاریخی کره ای نشون میده....کره ای که شاید 100 سالم تاریخ نداره اما تاریخ دروغین برای خودش میسازه .حالا ما که تاریخ مکتوب 2500 ساله داریم و اثارشم حی و حاضره باید بزنیم زیر همه چی.به نظر شما روی کیف و کفش بچه مدرسه ایا عکس تخت جمشید باشه بهتره یا عکس باربی و مرد عنکبوتی و جومونگ و سوسانو....
4 تاحالا به این مطلب فکر کردید که تنها نقطه ای تو دنیا که از اولش اسمش ایران بوده و تو همین نقطه که الان هست بوده وهنوزم اسمش ایرانه ...ایرانه.یا تاحالا به احادیثی که در باره ی ایرانیان نقل شده دقت کردید....یا به این نکته که چرا دین و مذهب حق منادیش ایرانه....ایا این نمیتونه دلیلی بر این مطلب باشه که برای اصلاح دنیا تعالیم ناب اسلام نیاز به مردمی با پیشینه وفرهنگ غنی که اسلامم باتمام وجود پذیرفتن داره.
(السلام علیک یاتالی کتاب الله وترجمانه)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
درود بر تو ما هم همینو میگیم ولی متاسفانه بعضی عزیزان به خاطر مخالفت با اقای میم دارن تیشه به ریشه هویت ما میزنن
ما قبل از انکه اسلامی باشیم ایرانی بودیم یادمون نره تمدن واپراطوری ایران باستان رو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شما اسم یک تاریخ نویس ایرانی که تاریخ ایران باستان را مستقلا و نه واگویه از مستشرقین غربی، نوشته باشه بیار تا ببینیم این تاریخ 2500 ساله را چه کسانی برای ما نوشتند.
اقای دل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
عزیز دلم .منظور از اثارش بناهای بجامونده مثل تخت جمشید و......ایناست وتازشم چرا همین مستشرقین غرب برای اعراب جاهل هیچی ننوشتن.....شما اگه بیشتر میدونی یامیتونی ادعای مارو رد کنی ...بسم الله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اسم "ایران" به جز در تاریخ معاصر کی بر روی سرزمین کنونی موسوم به ایران بوده؟ لطفا ربطش نده به این که چون قوم آریایی در ایران آمدند و... و کلمه ایران از آریا مشتق شده ... اینها صرفا می تواند دلیل نام گذاری کشور ایران در تاریخ معاصر باشه اما این که از اولش اسمش ایران بوده یا مثلا حداقل از 600 700 سال پیش من که تا به حال در تمام متون تاریخی که خواندم ادعایی بر نام "ایران" بر این سرزمین در تاریخ غیر معاصر ندیدم یا سرزمین فارس پارس بوده یا متناسب با حکام زمان نامش تغییر کرده. شما اپر مرجعی در این زمینه سراغ داری بفرما تا بنده و امثال بنده حداقل درباره نام ایران روشن بشیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سلام.اگه اسمی غیر از ایران داشته من نمیدونم ...شمابگو بدونیم ....اگرم داشته که دیگران روش گذاشتن مثل پرشیا پروس ....که غربیا گذاشتن .میمونه ری و خراسان و عراق عجم و ....که عربا گذاشتن...که این اسامی یامربوط به زبان ماست یا اسم یه مناطقی از ایرانه....شما یه نگاه به شاهنامه که مال قرن 4 هجریه بنداز ...فکر نمیکنم چیزی جز ایران اسم ایران باشه....بعدشم نه ایرانی بودن افتخار داره نه ایرانی نبودن مایه ی سرافکندگی ...چون چیزی که تو انتخابش نقشی نداشتی نه امتیاز داره نه مایه ی نقصان ...اما چه من و شما بخوایم چه نخوایم این گذشته مال ماست و خوشبختانه اکثر جاهاش مایه ی افتخاره. واینو مطمین باش اگه همه به اصالت خودشون عاقلانه احترام بذارن و حفظش کنن خیلی از مشکلات حل میشه ..ادم بی هویت خیلی خطر ناکه..همه ی تاریخمون رو باید قبول کنیم و خوبی هاشوحفظ کنیم بدیاش رو فراموش کنیم.تاریخ ایرانی نشون داده ماهمیشه از هرچیز خوبیش رو گرفتیم و بدی شو پس زدیم. یعنی خودمون خودمونو اصلاح کردیم ....نه افراط خوبه نه تفریط ...نه باستان پرستی نه بی هویتی ...همه ی راهها ازمایش شده .شاه خاین باستان پرست بود و دین ستیز دیدید چی شد ....اوایل انقلابم دین بخشنامه ای و زوری رو دیدیم بازم نتیجه نداد و منادیاش خاین و وطن فروش از اب در اومدن.زرنگ کسیه که اول یه مسلمون واقعی باشه بعدا اصالت خودشو حفظ کنه..حتی تو داخل ایرانم اذری به ازری بودنش لر به لر بودنش ..بلوچ به بلوچ بودنش و کرد به کرد بودنش .و.....باید افتخار کنه (البته بعد از مذهبش و ملیتش).سواد من تا اینجا قد میده چیز بیشتری میدونید بگید یاد بگیریم.
(السلام علیک یاتالی کتاب الله وترجمانه)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۱ - ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
۱۲
۶
خدا بیامرزه شریعتی رو
می گفت:
من در کشوری زندگی میکنم که مردم ان به پارسی صحبت میکنن اما به ان فارسی میگویند چون عربی "پ" ندارد

(یا یه چیزی شبیه این)
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اگه واقعاً شریعتی اینو گفته که ازش ناامید شدم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
اره همینطوره متاسفانه داریم هویت خودمون رو که خیلی از کشور های پر مدعا ارزوی اونو میکنن فراموش میکنیم
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۲ - ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
۷
۳
ما به ایرانی بودن خودمان افتخار میکنیم چون خدای بزرگ این افتخار رو به ما داده.زند.درود بر مردم دلیر خطه میرزا کوچک خان تا مردم قهرمان دیار ریس علی دلواری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آنچه که هرکسی می تواند به آن افتخار آن چیزی است که درایجاد آن دخیل است . ما در این که در کجا متولد می شویم چه دخالتی داریم که از آن شرمنده باشیم یا افتخار کنیم . مسلمان شدن ما می تواند قابل افتخار باشد زیرا خود ما آن را انتخاب می کنیم . کسی که در منطقه ای دیگری از جهان به دنیا می آیدچه قصوری دارد که در ایران یا امریکا بدنیا نیامده است . این افتخارات بدون زحمت از قبیل ملیت می تواند بنوعی نشانه خود بزرگ بینی ناشی از تولد در یک منطقه باشد که فرد در آن هیچ دخالتی ندارد . در مقابله با ظلم و تعرض و تعدی در همه ملیت ها و نژادهای دیگر هم اسطوره هایی وجود دارند لیکن هر کس می تواند به عملکرد خودش افتخار کند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ما قبل از انکه اسلامی باشیم ایرانی هستیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۲۸ اسفند ۱۳۸۹
۳
۵
همه این آتش ها از گور مشایی بلند می شود !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۶ - ۲۹ اسفند ۱۳۸۹
۵
۱
این را در پاسخ همه کامنتهای قبل می نویسم:
اشتباه نکنید. اسلام ایرانی و بها دادن به ایران آنگونه که در حال حاضر مطرح شده فقط یک انحراف است. ایستادن در برابر این انحراف به معنای زیر پا گذاشتن هویت ایرانی نیست. ایرانی بمانید و به خاطر ایرانی بودنتان با انحرافات بجنگید.
چو ایران نباشد تن من مباد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۷ - ۲۹ اسفند ۱۳۸۹
۳
۸
..........................
مفلوک های نگون بخت فیلتر کردن کامنت های مخالف فقط نشونه ضعف شماست که تاب و تحمل حرف منطق رو ندارید!
مدیر پایگاه مخاطب گرامی مطمئنا اگر از الفاظ رکیک استفاده نمی کردید خط اول نظر شما حذف نمی شد .
با تشکر از ارسال نظر
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
راست میگه دیگه بد بختها.من تو همه بحصها کامنت میذارم و مودبانه اما منتشر نمیشه ولی تا توش فحش مینویسم میذارید که مثلا مارو بد نشون بدید و بگید فحاشیم.متاسفم براتون.دیگه سایتتون نمیام.شما هم جاهلیت مثل کیهان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دقیقا موافقم!
صراط آدم شو
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
حامدخان!شمافحش می دهید تامطرح شوید یا چون مطرح نمی شوید فحش می دهید؟
آنتی التقاط
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۹ - ۲۹ اسفند ۱۳۸۹
۱
۳
واقعا یه آدم منصف بشینه فکر کنه به این نتیجه میرسه که یا ....... و عوان و انصارش بسیار خائن و مکار و حیله گر هستن یا بسیار احمق و عذر میخوام ع و ض ی.....
علی از تنکابن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ببخشید و شاید هم همین مطالب روی خودت هم صدق بکنه. کمی رو ش فکر کن. بنده خدا یکبار هم شده سخنرانیهای مهندس مشائی رو کامل گوش کن بعد قضاوت کن و خواهی دید که سخت در اشتباهید. از سایت صراط هم مدتی است که ناامید شده ام زیرا بعضا دنبال مسائل فرعی و ببخشید خواسته یا ناخواسته دنبال اختلاف افکنی است. متأسفم که صراط به صحبتهای حضرت آقا نیز در این زمینه که نمونه اش صحبت امروز ایشان در مشهد بوده که فرمودنده اند دنبال مسائل حاشیه ای و فرعی نروید که برای مملکت ضرر دارد نیز توجه ای نمی کند.
صدرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پاسخ به علی تنکابنی
من تمام سخنرانیهاشو خوندم و فیلماشو دیدم و با مواضع انحرافیش کاملا آشنا هستم .
اگر مشکل نداشت که رهبری معظم دستور عزلش رو نمیدادن
میگم خوبه خودتم قبول داری این م ش ا ی ی حاشیه سازه و مهم نیست
علی از تنکابن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جناب صدرا اگه واقعا تمام فیلم های سخنرانی مهندس مشائی رو دیده بودی دستور عزل مهندس مشائی رو توسط حضرت آقا پیش نمی کشیدی! عزیزم این نشان دهنده آن است که کامل ندیدی وگرنه از جزئیات آن نامه آگاهی پیدا می کردی! اصلا صدرا جان یک سوال دارم و آن این است که تا حال فکر کردی که نامه به تعبیر شما دستو عزل مهندس مشائی توسط آقا چرا نامه غیر رسمی و فاقد شماره نامه و سر برگ دفتر آقا است؟ و چرا نامه غیر رسمی سر از صدا و سیما در آورده است؟ صدرا جان یک انسان با وجدان در مقابله با معاند و دشمن هم باید مراعات تقوا و انصاف رو داشته باشه حالا برسد به مهندس مشائی که اندیشمندی ارزشی و فرهیخته می باشند. اگر به دور از تعصبات و بغض در سخنرانیهای آقای مشائی توجه شود ملتفت خواهیم شد که ایشان حرفی بجز حرف امام و رهبری و بزرگان دین نمی زنند. عاقبت بخیر شویم. یاعلی
صدرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقای متعصب واقعا خنده داره که این استدلالهای در پیت رو به خوردتون میدن و شما هم چشم و گوش بسته باور میکنی
آخه دانشمند هسته ای اولا آقا حرفشون سنده و حکم محسوب میشه نیازی به نامه شماره و تاریخ دار نیست البته احتمالا آقای ....... اینو قبول نداره
دوما همون یادداشت خصوصی چرا بهش یک هفته بی اعتنایی شد؟ احتمالا سرشون شلوغ بوده یادشون رفته
مطمئن باش اگر رئیس جمهور سریع اطاعت میکرد کار به صدا و سیما هم نمی کشید ضمن اینکه اگر آقای احمدی نژاد خیلی تحلیل داشت در مورد این اتفاق نادر قبل از انتصاب این آدم مشکوک میتونست واکنشها رو پیش بینی کنه .
به هر حال این بحثها بی فایدس چون شما این آدمی که موضع دوستیش با مردم اسرائیل و مسئله مکتب ایرانیش توسط رهبری معظم با پاسخ درخور مواجه شده رو اندیشمند ارزشی میدونید !!
راستی علمای قم و این همه نماینده مجلس هم متوجه نمیشن نه؟
بالاخره زمان همه چی رو معلوم میکنه و امیدوارم روز واقعه پشت سر رهبری باشید و نه در . . . .
علی از تنکابن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا صدرا اولا: از این که تهمت متعصب بودن رو به من زدید ممنونم و امیدوارم که فردای قیامت جوابی برای تهمتت داشته باشی. ثانیا: کسی استدلالهای درپیت رو به خوردمان نداده و بنده با منطق و خرد با مسائل گوناگون برخورد کرده و آن را تجزیه و تحلیل می کنم و مادامی که با نظرات حضرت آقا تقابلی نداشته باشد بدان عمل خواهم نمود. ثالثا: خنده دار آن است که کسی دم از پیروی از ولایت و رهبری بزند و دیگری رو مسخره و به متعصب بودن محکوم نماید. رابعا: مشکل جنابعالی در این است که فرق بین حکم و فتوا و امر ارشادی و مولوی را نمی دانید و اگر می دانستید اینگونه کلی گوئی نمی کردید. خامسا: اگر تقوا داشته باشی (که این چنین است) بار دیگر عرض می کنم که بروید فیلم پرسش و پاسخهای مهندس مشائی رو در جمع روحانیان شیراز کامل ببینید بعد متوجه دلیل تأخیر یک هفته ای دکتر احمدی نژاد خواهید شد. و در ضمن آقا در آن نامه دست نویس و محرمانه به دکتر احمدی نژاد فرموده بودند که در شرایط کنونی (که فشار بر دولت و حملات به مهندس مشائی زیاد بود و ممکن بود بخاطر فشار عده ای خاص که به تعبیر آقا در احساس تکلیف نیز زیاده روی می نمودند، انتصاب او هزینه زیادی رو بر دولت عدالت محور تحمیل می کرد) انتصاب ایشان به صلاح دولت و جنابعالی نمی باشد نه اینکه ایشان صلاحیت ندارند! و حتی سخنان یک روز بعد معظم له در جمع شرکت کنندگان مسابقه بین المللی قرآن کریم و حمایت ایشان از مهندس مشائی خود موید این مطلب می باشد که می توانید به آرشیو خبرگزاریها و روزنامه ها ازجمله فارس و کیهان مورخه 4 مردداد 1388 مراجعه نمائید. سادسا: کجا حضرت آقا در مورد مکتب ایرانی موضع گیری نمودند که آن را به آقا منتسب می کنید و در ضمن در مورد دوستی با مردم اسرائیل مگر حضرت آقا نفرمودند که یک حرف اشتباه و غلطی زده شد دیگر ادامه اش ندهید؟! و مگر مهندس مشائی بلافاصله با صدور بیانیه اشتباه خود را اصلاح نکردند و تبعیت خود را از رهبر فرزانه و حکیم انقلاب و سرباز بودن خود را برای انقلاب و رهبر اعلام ننمودند که شما دوباره آن را به پیش می کشید؟! سابعا: آقا صدرا، ببخشید استدلال پایانی ات خیلی ضعیف و بی پایه و اساس بود زیرا در این گونه قضایا، مواضع علمای عزیز و نمایندگان مجلس صددر صد برای ما حجت نمی باشد زیرا مگر اول انقلاب بسیاری از علما (که بعضی از آن عزیزان از مراجع فعلی نیز می باشند) و مسولین امروزمان از روی عدم بصیرت (و نه تأکید می کنم بی تقوائی) از بنی صدر ملعون و سازمان مجاهدین خلق حمایت ننمودند؟! و مگر همین علمای عزیزی که شما بدان اشاره نمودید منتظری مطرود امام و امت را برای قائم مقام رهبری علم ننموده بودند؟! و مگر امام راحل عظیم الشان مان نفرموده بودند که والله از اول با انتخاب بنی صدر و منتظری مخالف بودم ولی به احترام آقایان سکوت نمودم؟! البته قابل ذکر است که قصد بی حرمتی به بزرگان را ندارم بلکه دست آنان را می بوسم و فقط هدفم بیان این مطلب بود که همه ما باید با بصیرت و آگاهی صحبت کنیم و نه از روی تقلید و نقل قول که بعضا همان نقل قولها نیز ناقص می باشند. و اما آقا صدرای عزیز، بنده به عنوان یک جوان عاشق رهبری خدمت شما باید عرض کنم که خیلی باید در رفتار و کردارمان احتیاط نمائیم و در موضعگیریها تقوا و خدا ترسی را مراعات نمائیم و متأسفانه باید عرض نمایم که بعضا ناخواسته راه و روش مان خیلی از سیره و منش رهبری بزرگوار فاصله و زاویه دارد. قصد جسارت به شما برادر عزیز و بزرگوارم را نداشته بودم. ولی از روی ناچاری بایستی به مطالبت جواب می دادم. موفق باشید. یاعلی
صدرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
برادر کسی جسارت تهمت زدن رو نکرد
من با این دفاع جانانه و به تعبیر خودم کورکورانه ای که شما از این آدم کردید برداشتم این بوده و هست که تعصب دارید !
هنوز هم سر حرفم هستم که استدلال هاتون یکطرفه و بازخوانی توجیهات همین شخصیت معلوم الحاله.
من برام جای سواله که یادداشت خصوصی محرمانه و . . . رهبری خطاب به رئیس جمهور اصلا چرا باید یک هفته معطل باشه؟ شما دلیل براش میاری
مشکل همینجاس که من میگم یادداشت آقا رو باید روی چشم میذاشتن و اطاعت میکردن اما شما و . . . میفرمائید که حکم نبوده و توجیهات دیگر که در نظر قبلی هم عرض کردم کسی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدارش کرد .
علی آقای عزیز در محتوای نامه رهبری و بینشی که ایشان 2 سال پیش در (نامه محرمانشون!) به آقای احمدی نزاد اشاره کردند و ایشان با کج دهنی و بی محلی انواع و اقسام سمت ها رو به این آدم مرتبط با جاسوسین هدیه کرد همین بس که الان مایه اختلاف بین هواداران رئیس جمهور شده است .
ای کاش به جای خودخواهی ایشان همان زمان با این آدم خداحافظی میکرد تا الان امثال بنده و شمای بزرگوار بیهوده بحث نکرده بودیم .
ای کاش ایشان از خیر این مهندس! میگذشت تا الان امثال بنده حاضر بودیم برای ایشان هر کاری بکنیم اما چه سود .
به هر حال ممنون از اینکه پاسخ دادین
علی از تنکابن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آقا صدرا گمانم این است که مباحث مان مقداری به درازا کشیده است ولی ترجیح می دهم جهت حسن ختام مباحث و روشن شدن ابهامات به ذکر چند سوال از شما برادر بزرگوارم بسنده نمایم.1- دوست دارم که بدانم از کجای مطالبم بوی تعصب به مشام شما رسیده است؟ 2- به نظر شما اگر تاخیر یک هفته ای رئیس جمهور محترم در اجرای نامه حضرت آقا زشت بود آیا رسانه ای نمودن و آشکار کردن یادداشت(و نه نامه) محرمانه ی رهبر نوعی خیانت به آقا و زشت تر از آن نبود؟ و آیا قبول دارید که هدف وسیله را توجیه نمی کند؟ 3- جنابعالی از کجا به این علم و یقین رسیده اید که آقای مشائی مرتبط با جاسوسین می باشند؟ جواب این سوالات برایم خیلی مهم می باشد. شاید واقعا به زعم شما بنده در اشتباه باشم و خودم ندانم. ولی عزیزم اگر به سخنان نورانی آقا در همان آرشیوی که شما را بدان در کیهان یا فارس ارجاع دادم بروید متوجه خواهید شد که آقای شریعتمداری نیز یک روز قبل از همان سخنان رهبری عزیز، طی مقاله ای تهمت ارتباط مهندس مشائی را با انقلاب های مخملین تحت عنوان چه کسی او را اداره می کند را مطرح نموده بودند و سر مقاله ایشان با موضع گیری جدی رهبرمتقی مان مواجه شد و آقای شریعتمداری فردای همان روز دوباره طی یادداشتی از آقا عذرخواهی نمودند و موضع آرام و خفیف تری را نسبت به آقای مشائی گرفتند! در ضمن برادرم ما با کسی صیغه اخوت نبستیم که تا آخر با او باشیم میزان علاقه ما به افراد بستگی به میزان علاقه، ارادت، و فرمانبرداری آن شخص از امام خامنه ای دارد و آن کس هر شخصی که می خواهد باشد از دکتراحمدی نژاد گرفته تا آقای مشائی یا تا ...! سیره حضرت آقا هم این است که از هفت، هشت ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری با تبیین شاخص های کاندیدای اصلح به نوعی کاندیدای مورد نظرش را برای اهل بینش و بصیرت معرفی می نمایند که نمونه اش را در انتخابات نهم ریاست جمهوری شاهد بودیم. و ما تا آن زمان صبر خواهیم نمود ممکن است کدهائی را که رهبر خواهند داد با اشخاصی تطبیق داده شود که ما الان آن را یار غار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نیز بدانیم ولی بلافاصله به آن شخص رأی خواهیم داد و معنای ولایت پذیری نیز همین است! بنده نیز انتقاداتی را متوجه مهندس مشائی می دانم ولی این بزرگوار را در حد این همه تهمت و افترا نمی بینم که عده ای ناجوانمردانه و عده ای هم با خیال عمل به تکلیف به آن مبادرت ورزیدند. برادرم دعا کنید عدالت در رفتار و گفتار را مراعات نمائیم. که سیره شهدا نیز چنین بوده است.
علی از تنکابن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سخنان امام خامنه ای بعد از استعفای مهندس مشائی از معاونت اولی ریاست جمهوری: *قضایای چند روز اخیر (استعفای آقای مشائی) نباید وسیله ای برای ایجاد اختلاف و شکاف شود و همه باید برادرانه با هم همکاری و برای پیشرفت کشور تلاش کنند. * معنای اتحاد و اعتصام به حبل الله این است که در اصول همدل باشیم هرچند ممکن است در برخی از فروع با هم اختلاف داشته باشیم و این مطلقا مانع وحدت و اتحاد نیست. * حضرت آقا با توصیه به مراقبت در گفتار و پرهیز از ایجاد اختلاف فرمودند: رد و طرد دیگران بطور مطلق بر سر مسائل درجه دوم مصلحت نیست و همه باید برای ساختن کشور برادرانه کمک و همکاری کنند. * این موضوع (استعفای آقای مشائی) نباید موجب دامن زدن به اختلاف شود ضمن آنکه نباید به کسی بیهوده تهمت زد! و او را به خاطر یک امر از همه آن چیزهایی که صلاحیت محسوب می شود نفی کرد! * حضرت آقا همگان را به رعایت انصاف در عمل و گفتار دعوت کردند و با اشاره به سفارش خداوند متعال در قرآن به رعایت انصاف و عدالت حتی در برخورد با دشمنان خاطر نشان کردند: در نظام جمهوری اسلامی همه ضمن اعلام پایبندی خود به اصول، و با سلایق مختلف در کنار هم باشند. * اگر این اختلاف سلیقه ها و برداشتها با هوای نفس مخلوط شد کار خراب می شود. بنابر این باید ملاحظه کرد کجا اختلاف سلیقه براساس هوای نفس و کجا بر اساس تکلیف است. * در احساس تکلیف هم، دقت لازم است تا قدم از دایره تکلیف آن طرف تر نگذاشت و زیاده روی نکرد! (روزنامه کیهان4مرداد1388) هدف از انتشار بیانات حضرت آقا این بود که مقداری در بیانات آن مرد الهی و حکیم، تأمل و تفکر شود و دیگر قضاوت با خودمان است که چقدر رفتارمان با گفتار و فرامین نائب آقا حضرت مهدی (عج) همخوانی و قرابت دارد. * قابل ذکر است که بعد از همین سخنان نورانی و حکیمانه بود که مدیر مسول محترم روزنامه کیهان مقاله دیگری تحت عنوان هرچه آن خسرو کند شیرین بود را نگاشته اند که آن مقاله نیز در همین شماره کیهان و خواندنی می باشد. یاعلی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۴ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۰
۸
۵
خاک بر سر کسی که به موسیقی توهین کنه.می خوان شادی رو که حق مسلم مردمه با این حرفای دوزاریشون ازشون بگیرن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۴ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۰
۴
۲
در هر زمان و مکانی باید به الگو های اخلاقی احترام گذاشت کم نیست حدیث هایی که از حاتم طایی به بزرگی توسط ائمه یاد شده این کورش چه پیامبر بوده چه نبوده در زمان خود افکار قابل احترامی داشته و کم نبودند در تاریخ افرادی که به اسنم دین جنایات بسیار کرده اند پس ملاک احترام به دیگران تنها دین نیست بلکه تقواست که آنهم ما نمیتوانیم بسنجیم اعمال نیک افراد را باید ستود و اعمال بد را باید مذمت کرد کمتر آدمیست که خوب مطلق و یا بد مطلق باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۹ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۰
۱۱
۲
افتخار ما به داشتن بزرگاني است كه حتي چندين سال قبل از ظهور اسلام ما را به رفتار نيك گفتار نيك و پندار نيك توصيه كرده زماني كه در عربستان زنده بگوري رسم بود
مهدی از مشهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۱ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۰
۳
۱
حالا کاری به این ندارم که علم کردن تخت جمشید وپاسارگاد خوب است یانه
کسانیکه به این جشنواره یا جشنها اعتراض دارند چرا به وضعیت بسیار اسف بار حجاب در بسیاری از نقاط شیراز اعتراض نمیکنند ایا بی حجابی در کنار مرقد مطهر شاهچراق که همیشگی است
جای اعتراض ندارد . یا فقط وقتی پای مشای واحمدی نزاد که وسط می اید همه دلسوز میشوند و اعتراض میکنند
مهدی از مشهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۴ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۰
۴
۰
بیخودی به بهانه رهبری تفسیر خودتان را بهخورد مردم ندهید و
اینقدر دولت خدومتگزار و محبوب را تخریب نکنید
رهبری فرمودند اصلی وفرعی کنید
یعنی ای انسان عاقل اینقدر دادو بیداد نکن واینقدر مشایی مشا یی و مکتب ایرانی نکن .نکن نکن . نکن
علی از تنکابن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
مهدی جان ایکاش کمی واضحتر مطلب و مقصودت را بیان می نمودی تا مشخص شود که مخاطب مطلبت کیست! سایت محترم صراط یا بنده!
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۷ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۰
۱
۱
124 هزار پيامبر بشر را آدم ! نكرد تا در نهايت حسين را سر بريدند ، شمشير بر فرق علي زدند ، شما از علي و حسين و اهل بيت پيامير تاكنون كه نايب امام زمانمان ولايت را بر عهده دارند حرف شنوي نداريد ، چرا اينقدر گير داده ايد كه كوروش پيامبر است و .... ما اگر افكارمان درست باشد مطيع مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه اي خواهيم بود نه اينكه اصرار كنيم كوروش پيامبر بوده و ... يعني اگه كوروش پيامبر باشه مشكل آدم بودنِ بشر حل ميشه ؟؟
هنوز كلام از دهان مشايي و جوانفكر و بقايي و امثالهم خارج نشده ماهيت و زير و بم افكار و عقايد مشكل دارشون براي اهل فهم و منطق و حتي آدمهاي عامي محرز و مشخص است و در واقع اينها بدليل شدت انحرافات گفتاري و نظري ، داراي كمترين محبوبيت در ميان مردم هستند. اگه كمي توجه كنيد مي بينيد كه نامه حضرت امام خامنه اي به احمدي نژاد در مورد عدم استفاده از مشايي در مسؤوليت جزو استثنائات مي باشد كه حضرت آقا بدليل محرز بودن برخي مسائل براي خودشان مطلبي را به اين نحو و بطور كتبي به احمدي نژاد مي نويسد و (اين قدام حضرت آقا كه از نوادر اقدامات حضرت آقا مي باشد كه در مورد يك نفر به اين صراحت صحبت كرده و وي را رد مي كند) اين داراي معنا و مفهوم خاصي مي باشد و پالسهايي كه از اين نامه در ميان خوانندگان نامه ارسال مي شود حتما براي حزب الله و بسيج راهگشا بوده و هست و به همين دليل و به بركت حضور حضرت آقا و راهنمايي هاي ايشان كه فصل الخطاب همه مي باشد حزب الله راه خود را گم نمي كند و بيدار است و در صورت اشاره چشمي از حضرت آقا طومار نفاق و انحراف را برخواهد چيد ، هر چند كه اين نفاق و انحراف آنقدر شديد و محرز است كه شاهد تنفر و انزجار عمومي نسبت به اين جريان در داخل جامعه مي باشيم و به نظر نمي رسد اين نظريه هاي مضحك و مستهجن ! قابليت ايجاد بچه فتنه را هم داشته باشد ! و همگي بدانيم و بدانيد و بدانند امثال اين انحرافات بسيار آمده اند و رفته اند و باز هم خواهند آمد و رفت و به هيچ عنوان نخواهند توانست در هدف و راهي كه حزب الله در راستاي زمينه سازي و تلاش براي ظهور مهدي فاطمه در پيش داشته و دارد و خواهد داشت و در اين راه خون بهترين جوانانش را نثار اسلام نموده كوچكترين خللي وارد نمايند و قطعا اين نسيم هاي متعفن قابليت توجه بيش اندازه شما رسانه هاي محترم را ندارد ، زيرا ما خودمون يه جورايي باعث تبليغ اينها ميشيم و بنا به گفتة حضرت آقا بايد به اصول توجه كنيم نه به اينهايي كه تفاله هم نيستند چه رسد به اينكه اونهارو فرعيات محسوب كنيم. لبيك يا خامنه اي ، حزب الله هم الغالبون
علی از تنکابن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
باسلام، حسین جان شما که دم از حضرت آقا می زنید و خودتان را حزب اللهی می دانید، نفرمودید که آیا حضرت آقا هم به .............................................. یا شما از آقا باتقواتر، خداترس تر، بصیرتر و حزب اللهی تر می باشید! حسین جان به جای خوب نوشتن و شعار جذاب دادن بیائیم تقوای در گفتار و رفتار را مراعات نمائیم. مطمئن باشیم که همان مهدی فاطمه (س) نیز با این کردار مخالف و ناخشنود می باشد! آقاحسین، مفهوم حرف آقا که به مسائل فرعی توجه نکنیم این نیست که به راحتی فحاشی کنیم و تهمت بزنیم! عزیز جان، آنهائی که با سیره حضرت آقا آشنائی دارند به خوبی می دانند که آقا به شدت با فحاشی و تهمت زدن و این نوع نگرش و تفکر مخالفند. به هر اسمی که می خواهد صورت بگیرد. دین، مذهب، ولایت و یا اصلا دنیا! زیرا هدف هیچ وقت وسیله را توجیه نمی کند. موید مطلب بنده سخنان اخیر معظم له در جمع نمایندگان خبرگان رهبری می باشد. آیا می دانید که تمامی انحرافات از دوری از یاد خدا و غفلت از او شروع می شود؟! یک حزب اللهی هیچ وقت فحاشی نمی کند! اتهام بیجا نمی زند! و در موقع شک و تردید جانب احتیاط را در پیش می گیرد! که سیره تمامی بزرگان دین و اولیاء الله نیز همواره چنین بوده است. انتقاد سازنده و منصفانه حق فرد فرد هر ایرانی است، ولی ما وظیفه داریم که اخلاق اسلامی را مراعات نمائیم و حتی در انتقادات نیز از دایره وجدان و انصاف خارج نشویم. هر زمان که از مسیر درست و اخلاقی تخطی نمودیم و به سوی فحاشی و دیگر موارد مذموم شرع مقدس حرکت کردیم با تابلوی عبور ممنوع شارع مقدس برخورد خواهیم نمود! برادرم، شما که فرمودید سخنان حضرت آقا برایتان فصل الخطاب است ( که صد البته نیز چنین خواهد بود) پس خوب است که به سخنان همان آقا بعد از استعفای آقای مشائی که در مورد ایشان بیان نمودند نیز توجه کنید! می توانید به آرشیو روزنامه کیهان مورخه 4 مرداد 1388 رجوع نمائید. بعد متوجه خواهیم شد که میان ماه من تا ماه گردون، تفاوت از زمین تا آسمان است. حسین جان تأکید می کنم که قصد اسائه ادب به شما برادر خوب و ارزشی ام رو نداشتم ولی هدف اولا تذکر به خود و در ثانی یادآوری به شما بود. موفق و موید باشید. یاعلی
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۰ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۰
۱
۰
سلام عليكم
1- اولا اگه لفظ ركيكي گفتم پوزش مي طلبم.
2-با توجه به اينكه شخص خود من هم به آقاي احمدي نژاد راي دادم ، مي دانم و مي دانيم و مي دانند كه مقصود نامه شفاف و روشن حضرت آقا (كه اين انتصاب برخلاف مصلحت جنابعالي و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگي ميان علاقمندان شماست) كه به صراحت از آقاي احمدي نژاد خواسته بودند از ايشان استفاده نشود حكايت از نگرش منفي آقا به اين شخص داشت و دارد و يك فرد عامي هم مي داند كه منظور آقا اين بوده كه از اين شخص در مشاغل مهم و حساس استفاده نشود ، دقت كنيد در مشاغل مهم و حساس. نه اينكه يك شغل حساس از وي گرفته شود و صدها شغل و سمت به مراتب مهمتر به وي داده شود كه اين حركت معنادار است. اما نه تنها اين نامه معطل ماند به آن بي اعتنايي هم شد ، و در ادامه آقاي احمدي نژاد با يك رفتار و سكوت معنادار ايشان را جابجا نكردند و فقط آقاي م استعفا دادند ، بعد از استعفاي آقاي م از سمت مذكور، در كمال تعجب و تامل آقاي م از سوي رئيس جمهور در معرض سيل انتصابات زنجيره اي قرار گرفت كه تاكنون نيز ادامه دارد و اين چيزي نيست كه بقول شما فقط منِ به ناحق مدعي ولايي بودن به دروغ به آن اشاره مي كنم ، بلكه اين موضوع اظهر من الشمس است. و اگر ولايي بودني وجود داشت آقاي م بعد از نامه آقا نبايد هيچ سمتي در دولت داشت نه اينكه در يك اقدام معنادار ، فقط رياست ايالات متحده آمريكا به آقاي م واگذار نشد ، رياست آفريقا ، رياست آسيا ! و ... در اين راه فكر كنم آقاي متكي آخرين قرباني بود كه همه اينها حاكي از معنا و مفهومي است كه بايد آن را درك كرد ، نه اينكه توي كله كسي بزور فرو كرد و شما هم قطعا نمي خواهيد اين را درك كنيد من هم اصراري ندارم كه آن را قبول كنيد. من و خيلي هاي ديگر از رفقاي من كه گلو واسه حمايت از رئيس جمهور پاره مي كرديم الان از مخاطبان ديروزمون خجالت ميكشيم و فرار ميكنيم !!!
3- مهم تر از همه اينكه اگه واقعاً ما ولايي باشيم كه اميدواريم باشيم ، فقط بايد گوش بفرمان امام خامنه اي باشيم و اوامر ايشونو اجرا كنيم نه اوامر هاشمي رفسنجاني و قبيله بي شمارش ، مشايي و رفقاي بي مثالش و ... و باز هم مهمتر از اينها فلسفه ولايت ، راهنما بودن و راهگشا بودن هست (يعني همون كاري كه امام خامنه اي انجام ميدن) و در اين موضوع هم ايشون راه را نشون دادن. و بايد ما عاقل باشيم و به اون سمت اون راه حركت كنيم و ديگه ايشون نميتونن واسه كوچكترين و بديهي ترين مسائل اسلحه بدست بگيرن و وارد ميدان بشن ، وقتي ايشون مي فرماين اي مردم بصيرت ! يعني اينكه افهم (بفهم درك كن شعورتو بكار بنداز) فكر مي كنيد مردمِ الان ما خيلي با مردم كوفه و قاتلين امام حسين فرق و فاصله دارن ؟؟ تازه اونا يعني مردم اون زمان متدين تر هم بودن اما با فرزند زهرا چه كردن در كربلا ؟؟ فكر مي كنيد دليل اين كارشون چي بود ؟؟؟ نداشتن بصيرت ، نداشتن بصيرت و نتيجتا افتادن در دام موسوي و كروبي و آمريكا و اسرائيل و ... باور كنيد اگه الان هم بصيرت نداشته باشيم زبانم لال كربلاي ديگه اي درست كنيم. بخدا خون بدل فرزند زهرا كرديم با كارامون ، كي ميخوايم بفهميم ؟؟؟؟؟؟
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۰
۱
۰
علي آقا سلام عليكم
1- اولا اگه لفظ ركيكي گفتم پوزش مي طلبم. نميدونم
2-با توجه به اينكه شخص خود من هم به آقاي احمدي نژاد راي دادم ، مي دانم و مي دانيم و مي دانند كه مقصود نامه شفاف و روشن حضرت آقا (كه اين انتصاب برخلاف مصلحت جنابعالي و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگي ميان علاقمندان شماست) كه به صراحت از آقاي احمدي نژاد خواسته بودند از ايشان استفاده نشود حكايت از نگرش منفي آقا به اين شخص داشت و دارد و يك فرد عامي هم مي داند كه منظور آقا اين بوده كه از اين شخص در مشاغل مهم و حساس استفاده نشود ، دقت كنيد در مشاغل مهم و حساس. نه اينكه يك شغل حساس از وي گرفته شود و صدها شغل و سمت به مراتب مهمتر به وي داده شود كه اين حركت معنادار است. اما نه تنها اين نامه معطل ماند به آن بي اعتنايي هم شد ، و در ادامه آقاي احمدي نژاد با يك رفتار و سكوت معنادار ايشان را جابجا نكردند و فقط آقاي م استعفا دادند ، بعد از استعفاي آقاي م از سمت مذكور، در كمال تعجب و تامل آقاي م از سوي رئيس جمهور در معرض سيل انتصابات زنجيره اي قرار گرفت كه تاكنون نيز ادامه دارد و اين چيزي نيست كه بقول شما فقط منِ به ناحق مدعي ولايي بودن به دروغ به آن اشاره مي كنم ، بلكه اين موضوع اظهر من الشمس است. و اگر ولايي بودني وجود داشت آقاي م بعد از نامه آقا نبايد هيچ سمتي در دولت داشت نه اينكه در يك اقدام معنادار ، فقط رياست ايالات متحده آمريكا به آقاي م واگذار نشد ، رياست آفريقا ، رياست آسيا ! و ... در اين راه فكر كنم آقاي متكي آخرين قرباني بود كه همه اينها حاكي از معنا و مفهومي است كه بايد آن را درك كرد ، نه اينكه توي كله كسي بزور فرو كرد و شما هم قطعا نمي خواهيد اين را درك كنيد من هم اصراري ندارم كه آن را قبول كنيد.ضمنا مردم ساده لوح نيستند ، عقل دارن و ميفهمن ، در ثاني مگه من يكي از اين مردم نيستم ؟؟؟ خيلي هاي ديگر از رفقاي من كه گلو واسه حمايت از رئيس جمهور پاره مي كرديم الان از مخاطبان ديروزمون خجالت ميكشيم و فرار ميكنيم !!!
3- مهم تر از همه اينكه اگه واقعاً ما ولايي باشيم كه اميدواريم باشيم ، فقط بايد گوش بفرمان امام خامنه اي باشيم و اوامر ايشونو اجرا كنيم نه اوامر هاشمي رفسنجاني و قبيله بي شمارش ، مشايي و رفقاي بي مثالش و ... و باز هم مهمتر از اينها فلسفه ولايت ، راهنما بودن و راهگشا بودن هست (يعني همون كاري كه امام خامنه اي انجام ميدن) و در اين موضوع هم ايشون راه را نشون دادن. و بايد ما عاقل باشيم و به اون سمت اون راه حركت كنيم و ديگه ايشون نميتونن واسه كوچكترين و بديهي ترين مسائل اسلحه بدست بگيرن و وارد ميدان بشن ، وقتي ايشون مي فرماين اي مردم بصيرت ! يعني اينكه افهم (بفهم درك كن شعورتو بكار بنداز) فكر مي كنيد مردمِ الان ما خيلي با مردم كوفه و قاتلين امام حسين فرق و فاصله دارن ؟؟ تازه اونا يعني مردم اون زمان متدين تر هم بودن اما با فرزند زهرا چه كردن در كربلا ؟؟ فكر مي كنيد دليل اين كارشون چي بود ؟؟؟ نداشتن بصيرت ، نداشتن بصيرت و نتيجتا افتادن در دام موسوي و كروبي و آمريكا و اسرائيل و ... باور كنيد اگه الان هم بصيرت نداشته باشيم زبانم لال كربلاي ديگه اي درست كنيم. بخدا خون بدل فرزند زهرا كرديم با كارامون ، كي ميخوايم بفهميم ؟؟؟؟؟؟
علی از تنکابن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
با عرض سلام خدمت برادر ارزشی ام جناب حسین آقای عزیز، قبل از شروع مطالبم باید عرض کنم که بنده ندیده حقیقتا شما را دوست دارم چون می دانم که در تبعیت از رهبری عزیز و در اصول با هم اشتراک نظر داشته و هم عقیده می باشیم فقط در نتیجه گیری و استنباط بعضی از مفاهیم و دریافت پاره ای از موضوعات با یکدیگر اختلاف سلیقه داریم. و آن هم برای خدا است و بر خلاف برخی از اظهار نظرها، قصد و غرض شخصی و سیاسی در آن دخل و تصرفی نداشته و بحمد الله تعالی موضوعیتی نیز ندارد! اما در پاسخ به شما برادر عزیز باید عرض نمایم که 1- اگر جنابعالی به سخنان آقا که به شما آدرس داده بودم رجوع می نمودید ملتفت خواهید شد که حضرت آقا هیچ وقت منظورشان از آن یادداشت به دکتر احمدی نژاد این نبوده که در مشاغل حساس دیگر از مهندس مشائی استفاده نشود! ممکن است که شما بفرمائید که سخنان آقا اشاره به پست های کوچک دیگری غیر از ریاست دفتر رئیس جمهور است و با این پست کنونی نیز مخالف می باشند. ولی برادر ارجمندم بایستی توجه کافی داشت که آن رهنمودهای نورانی بعد از استعفای مهندس مشائی و در دفاع از ایشان صورت گرفته بود. و بعد از انتصاب آقای مشائی به مشاور و ریاست دفتر رئیس محترم جمهور بیان گشته بود. و این سخنان در اعتراض به تندروی اشخاص گوناگون از جمله جناب آقای شریعتمداری مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان بیان داشته شده بود و درست یک روز بعد از یادداشت کیهان بر علیه مهندس مشائی بوده است. که آقای شریعتمداری، ایشان را به ارتباط با جاسوسین و انقلابهای رنگی و مخملی دنیا معرفی نموده بودند که آقای شریعتمداری بعد از تلنگر نهیب گونه ی امام خامنه ای روز بعد صریحا از محضر نورانی آقا عذرخواهی نمودند و موضع خفیف تر و ضعیف تری را بر علیه مهندس مشائی اتخاذ نمودند که هم سخنان نورانی آقا و هم مقاله دوم آقای شریعتمداری در آرشیو کیهان مورخه 4 مرداد 1388 موجود می باشد که واقعا خواندنی و متنبه است. و از شما برادر خوبم نیز دعوت می نمایم که حتما آن را مطالعه فرموده و بعد به نام ولایت و رهبری مطالبی رو انعکاس داده و یا بیانات آن عزیز را ناخواسته، تفسیر به رأی ننمائیم! 2- حسین جان بنده به هیچ وجه همانطور که در کامنت قبلی ام نیز بدان تصریح نمودم، قصد جسارت به شما را نداشته ام و اهانت نکرده ام که شما به ناحق مدعی ولائی بودن می باشید! بلکه منظور این بوده که دقت کافی نمائیم حالا که ما را به ولائی بودن و انتساب به ولایت می شناسند نسخه و کپی با اصل برابری و مشابهت داشته باشد. که آن هم در مشابهت رفتاری ما با مقام ولایت و رهبری قابل مقایسه است. 4- برادرخوبم، بنده سعی ام بر این است که انسان منصف و با وجدانی باشم و اگر مطلبی رو بر حق ببینم از آن دفاع خواهم نمود و نیازی به تعبیر شما به زور فرو کردن مفهومی در کله ام نمی باشد! 5- برادر بزرگوارم، انصافا یک بار دیگر در کامنت قبلی ام دقت نظر داشته باش و بعد بفرمائید که از کدام مطلبم این چنین استنباط و نتیجه گیری نمودید که باید از اکبر هاشمی و قبیله بدنامش پیروی و تبعیت نمود؟! و نه از رهبری عظیم الشأن، آن نائب بر حق آقا حجت بن الحسن(عج)؟! و اصلا ادله ات بر اثبات حضور مهندس مشائی و...در حلقه یاران و قبیله اکبر هاشمی چیست؟! 6- عزیزم بنده کاملا با نظر شما مخالفم که مردم زمان امام حسین(ع) از مردم زمان ما با تقواتر و متدین تر بودند! زیرا باید دید که منظورتان از مردم چه کسانی هستند! آیا قیاس تان بین أراذل و أوباش کرایه ای سران خبیث فتنه با مردم زمان اهل بیت پیامبر(ص) بوده یا اجتماع عظیمی که همه ساله در روز قدس ، 22بهمن و دیگر ایام الله در سراسر کشور عزیز و اسلامی مان برپا می شود! و آیا فراموش کرده ایم که امام راحلمان، مردم شریف ایران را از مردم کوفه، مدینه و... بالاتر و باشرافت تر دانسته اند؟! 7- حسین جان، به فضل الهی و به فرموده حضرت آقا دیگر ما نخواهیم گذاشت که صلح امام حسن(ع) در کار باشد، بلکه اگر زیاد فشار بیاورند عاشورائی دیگر بر پا خواهیم نمود. منتها با این فرق و تفاوت که دیگر امام و پیشوای مسلمین در عاشورای ایران مانند امام و پیشوای مسلمین در عاشورای کربلا تنها و بی یار نخواهد بود! مردم ما اهل حماسه، شور و شعور می باشند که این مهم را در صحنه های گوناگون و حساس انقلاب به اثبات رسانده اند! و دوست و دشمن نیز به درستی و صحت آن اقرار نموده و بر آن صحه می گذارند. 8- در پایان برای اینکه هم زحمت رجوع شما برادر دوست داشتنی و ارزشی ام رو به آرشیو روزنامه کیهان کم نموده و هم قضاوت صحیح مخاطب رو در پی داشته باشد، بنده گزیده های مهم و بلکه أهم سخنان حضرت آقا را در معرض دید شما و دیگر مخاطبین عزیز قرار می دهم. سخنان امام خامنه ای یک روز بعد از استعفای آقای مشائی از معاونت اولی ریاست محترم جمهوری و در جواب به معترضین افراطی (تأکید می کنم که نه همه معترضین) به انتسابات دیگر ایشان: *** قضایای چند روز اخیر نباید وسیله ای برای ایجاد اختلاف و شکاف شود و همه باید برادرانه با هم همکاری و برای پیشرفت کشور تلاش کنند! *** حضرت آقا با توصیه به مراقبت در گفتار و پرهیز از ایجاد اختلاف فرمودند: رد و طرد دیگران (آقای مشائی) بطور مطلق بر سر مسائل درجه دوم مصلحت نیست و همه باید برای ساختن کشور برادرانه کمک و همکاری کنند! *** این موضوع (استعفای آقای مشائی) نباید موجب دامن زدن به اختلاف شود. ضمن آنکه نباید به کسی بیهوده تهمت زد! و او را به خاطر یک امر از همه آن چیزهایی که صلاحیت محسوب می شود نفی کرد! *** در احساس تکلیف هم، دقت لازم است تا قدم از دایره تکلیف آن طرف تر نگذاشت! و زیاده روی نکرد! ***روزنامه کیهان 4 مرداد 1388*** بر محمد و آل محمد (ص) و شادی ارواح مطهر امام و شهدا صلوات. یاعلی
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۴ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۰
۰
۱
سلام اگه توجه کنین میبینین در صورت صحت وجود چنین صحبتهایی از حضرت آقا در مورد م حضرت آقا حرفی از تایید م نزده فقط توصیه به پرهیز نمودن از اختلاف کرده اند ضمنا افاضات م و بقایی و... رفتاراشون و نظراتشون فضاحت باره و غیرقابل دفاع و من نمیدونم شما چه چیز مثبتی دیدین که از اینا دفاع میکنین ؟ شاید تشر زدن آقا سر موضوع مردم اسرائیل یادتون رفته ! من نه اما یعنی اینهمه علما و کلی آدمای موجه نمیفهمن ? نظریه مردم اسرائیل نوح و عزرائیل خدای چندتایی مکتب ایرانی و... اصلا این آقا با اینهمه شغل و سمت چطور وقت میکنه وارد این بحثهای انحرافی و حوزه ها و مسائلی که با اون ارتباط و سنخیتی نداره ورود کنه ؟ اصلا چرا علاقه داره تشنج و جوسازی کنه تظاهر به بی احترامی و بی اعتنایی به نظرات و اعتراضات مراجع تقلید و علما کنه و حرمت شکنی کنه ؟ این در حالیه که آقا در تایید و دفاع از م چیزی نفرمودن اما در مورد آقای هاشمی حتی با وجود مسائل اخیرش در نماز جمعه کلی تقدیر و تمجید کردن. آقای هاشمی دچار اشتباهات بزرگی شده اما این جریان مرموز و مشکوکه ...  
علی از تنکابن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
با عرض سلام و تقدیم ادب و احترام، برادر ارجمند از آنجائی که شما از جواب دادن به سوالات و نقد جوابهای مستدلم طفره می روید. و به کلی گوئی دوباره می پردازید لذا از دادن جواب به کامنت جدیدتان معذورم. با عرض معذرت فقط می توانم بگویم که متأسفم که شما سخنان حضرت آقا را تفسیر به رأی می نمائید و اگر آنطوری که شما می فرمائید سخنان نورانی حضرت آقا در تأیید مهندس مشائی نمی باشد و صرفا توصیه به پرهیز نمودن از اختلاف است! لذا به همین برداشت تان، عمل کنید! ولایتی بودن در ولائی عمل نمودن و پذیرش جانانه، اوامر ولی امر است. هرچند این اوامر به ضررمان باشد! ولائی بودن و ولائی عمل نمودن در آن جاست که جناب مالک اشتر تا پشت خیمه معاویه می رود و چند ثانیه نیز زیاد بود تا معاویه خبیث، را از پا در آورد و شرش را از سر مسلمین عالم کوتاه نماید ولی آن عزیز با انگشت اشاره امام و رهبر خود به عقب بر می گردد! و از خواسته و تصمیم خود که همان کشتن معاویه بود، صرف نظر می نماید! زیرا او امام است و حکیم. و آنچه را که ما در آئینه نیز نمی توانیم ببینیم ائمه اطهار(ع) و ولی فقیه در خشت خام می توانند ببینند! و آقا حسین، تأسف دوباره ام را باید خدمتتان عرض نمایم که با آن که چند بار آدرس رجوع به سخنان آقا را داده بودم رجوع ننمودید! و با آن که بنده سخنان آقا را با منبع رجوع، برایتان منعکس نمودم و زحمت رجوع را از شما کم نمودم، باز در آن تشکیک می نمائید و می گوئید که (در صورت صحت وجود چنین صحبت هایی از حضرت آقا!!!) برادر متأسفم که به خودتان اجازه ندادید که برای چند لحظه هم شده به آرشیو کیهان رجوع نمائید! تا به درستی و صحت آن پی ببرید! آیا کار سختی بود؟! اصلا اگر فرضا، کیهان دروغ گفته! و خبرش رو قبول نداشتید! می توانید به خبرگزاریها از جمله فارس رجوع کنید! حالا تاریخ آن ممکن است همان روز یا یک روز جلوتر باشد. حسین جان، واقعا تأسف می خورم که یک عده از ما ها، آقا و سخنان نورانی شان را مصادره به مطلوب می نمائیم! جواب دادن در همین حد را کافی می دانم چون شما را اهل بحث و مناظره منطقی و واقعی نیافتم و متأسفم که باید خدمتتان عرض نمایم که گمان می کنم اهل جدل می باشید! لذا دوباره از شما عذرخواهی می نمایم. و به شما توصیه می کنم به جای صرفا استناد به سخنان این و آن در باره اشخاص، مقداری منطقی تر و مستدل تر بحث نمائید و به فرموده مولای متقیان آقا امیرالمومنین (ع): انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال! بهر حال چون شما به جای جواب دادن به سوی کلی گوئی پیش می روید و دوباره به جای پیش روی، عقب گرد می نمائیم و موفقیتی در بحث، حاصل نمی شود و به تعبیر علم منطق قاعده دور پیش می آید. لذا بنده از دنبال نمودن این گونه بحث خودداری می نمایم! اگر در مباحثم جسارتی به شما عزیز و بزرگوارمان، نمودم از محضرتان استدعا دارم که حتما این برادر کوچکتان را عفو نمائید. موفق باشید. شادی ارواح مطهر امام و شهدا صلوات. یاعلی
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۰
۱
۰
سلام عليكم ، در مواضع غیر اصولی مشایی و نقش‏آفرینی‏ها و حاشیه‏سازی‏های متعمّدانه او تردیدی نیست. این را اکنون همه نیک می‏دانند که مشایی علاقه زیادی به این دارد که موضوع اصلی کشور باشد. او آن گاه که حرف و حدیث‏ها کمتر می‏شود به میدان می‏آید تا بار دیگر با اظهاراتی شاذ نظر همه را به سوی خویش جلب کند. انگار از نظر او شرایط مطلوب در کشور شرایطی است که همه به جای پرداختن به سایر موضوعات تنها از مشایی صحبت کنند! برداشت عادی از مواضع مشایی این گونه است که اگر او موضوع اول کشور نباشد، ناراحت است و اگر موضوع اول کشور باشد، خوشحال.مشایی کسی است که خود را صاحب نظر در بسیاری از حوزه‏ها و بالاتر از برخی رجال مطرح سیاسی و دینی نیز می‏داند. شاید از همین روست که او با وجود تأکید رئیس جمهور هیچ گاه حاضر نشد تن به مناظره دهد و هر بار به نوعی از مناظره طفره رفت. مشایی طی این مدت همواره کوشیده تا در یک تریبون یک طرفه میدان‏دار باشد و از دیالوگ با چهره‏های شاخص سیاسی یا دینی بپرهیزد.
مشایی در عین حال به فرصتی برای برخی جریانات سیاسی تبدیل شده تا با نفی او، اثبات خود را نتیجه بگیرند یا کنار زدن دولت را دنبال کنند. در واقع در اینجا فقط بحث، بحث مشایی نیست. مشایی برای برخی سیبلی است که بتوان به طرف آن آسوده نشانه گرفت و کلیت دیگری را تخطئه کرد. اینان البته علاقه دارند خود را منتقد واقعی و اصلی مشایی نیز جلوه دهند اما اینکه عملکردشان چقدر به نفع مشایی است و چقدر به ضرر او موضوعی است موضوع ديگه ايه . با این همه پرسش اینه که با آدمی مثل مشایی چه باید کرد و از مواضع مقام معظم رهبري تاکنون در این خصوص چگونه می‏توان برداشت نمود؟ جنس مواجهه با او و نقد او چگونه باید رقم بخورد که هدف انقلابیون مستفاد شده باشد نه هدف مشایی؟! به نظر می‏رسد در این میدان انقلابیون که شاکله تحلیلی و عملکردی خود را بر مبنای فرمایشات و مواضع رهبر انقلاب قرار می‏دهند، می‏بایست بیش از همه به دنبال تبیین این مهم از سخنان ایشان باشند. رهبر معظم انقلاب تاکنون حداقل سه بار به صورت مستقیم و غیرمستقیم ناگزیر از اظهار نظر نسبت به مشایی شده‏اند که مرور، تأمل و دقت در این همه می‏تواند در راستای پاسخ به این پرسش مفید باشد و سرنخ‏های خوبی را بدست دهد. (آقای قرائتی خاطره اي از مقام معظم رهبری را ذکر کرد که به این شرح است.
* چندی پیش خدمت آقا که رسیده بودم راجع به آقای احمدی نژاد و مشایی صحبت کردم که آقا گفتند: برای معاون اولی مشایی من حجت داشتم که به رئیس جمهور تذکر بدهم چون افراد لایق تری بودند که باید در جایگاه معاون اولی قرار می گرفتند.) مقام معظم رهبری ششم آبان 1388 در دیدار نخبگان جوان با ایشان در قسمتی از بیانات خویش فرمودند: «حرف خصوصى، پيغام خصوصى، نصيحتِ لازم انجام مي گيرد، وقتى انسان ناچار مي شود، يك حرفى را مى‌آورد در علن بيان مي كند.» همچنین ایشان چهارم شهریور 1388 در دیدار دانشجویی ماه مبارک رمضان در پاسخ به اظهارات برخی دانشجویان - در مورد اینکه تلقی این است که رهبری از همه اقدامات دولت دفاع می کند - فرمودند: «علني موضع گرفتن نسبت به يك نقطه‏ ي ضعف در يك مسئول، شما خيال مي‌كنيد كه چقدر كمك مي‌كند به حل آن مشكل؟ هيچي. گاهي اوقات هست كه انسان اگر يك چيزي را بدون علني كردن دنبال علاجش باشد، بهتر علاج خواهد شد، تا اينكه يك چيزي را انسان جنجالي كند. بله، يك وقت هست كه هيچ چاره‏اي جز علني شدن نيست؛ آنجا بله، انسان علني مي‌كند؛ ليكن اينجور نيست كه تصور بشود اگر چنانچه يك ايرادي، اشكالي در مجموعه‏ي مسئولين اجرائي كشور وجود دارد و رهبري با آنها مخالف است، حتماً بايستي اين را در بلندگوها بيان كند؛ نه، گاهي اوقات مصلحت قطعي در اين است كه انسان يك چيزي را علني نكند.»
همانطور که اشاره شد، لااقل در سه مورد اقدامات و اظهار نظرهای مشایی موجب موضع گیری یا تذکر علنی مقام معظم رهبری به دکتر احمدی نژاد شده است و ظاهرا پافشاری وی و رئیس جمهور بر مواضع قبلی شان، هيچ چاره ‏اي جز علني شدن انتقادات برای رهبری باقی نگذاشته است:1- پس از اظهار نظر عجیب مشایی در مورد دوستی با مردم اسرائیل و متعاقب آن دفاع آقای احمدی نژاد از وی بطوریکه در جریان کنفرانسی خبری، آن اظهارات را موضع دولت دانست؛ مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه تهران در تاریخ 29 شهریور 1387 فرمودند: «يك نفر پيدا مي شود درباره‏ى مردمى كه در اسرائيل زندگى مي كنند، اظهار نظرى مي كند. البته اين اظهار نظر، اظهار نظر غلطى است. اينى كه گفته شود ما با مردم اسرائيل هم مثل مردم ديگر دنيا دوستيم! اين حرف درستى نيست؛ حرف غيرمنطقى‏اى است. مگر مردم اسرائيل كى‏هايند؟ همان كسانى هستند كه غصب خانه، غصب سرزمين، غصب مزرعه، غصب تجارت به وسيله‏ى همين‏ها دارد انجام مي گيرد. سياهىِ لشگرِ عناصر صهيونيسم، همين‏هايند. نمي شود ملت مسلمان نسبت به افرادى كه اينجور عامل دست دشمنان اساسى دنياى اسلام هستند، بى‏تفاوت باشد. نه، ما با يهودى‏ها هيچ مشكلى نداريم، با مسيحى‏ها هيچ مشكلى نداريم، با اصحاب اديان در دنيا هيچ مشكلى نداريم؛ اما با غاصبان سرزمين فلسطين چرا؛ مشكل داريم. غاصب هم فقط رژيم صهيونيستى نيست. اين موضع نظام است، اين موضع انقلاب است، موضع مردم است. حالا كسى حرف اشتباهى مي زند، عكس‏العملهائى هم در مقابل آن نشان داده مي شود. خوب، مسئله را بايد تمام كرد. اين كه يك روز يك نفر از اين طرف بگويد، يكى از آن طرف بگويد، يكى اينجور استدلال كند، يكى از آن طرف حرف بزند، درست نيست. اين التهاب‏آفرينى است. حرفى بود، گفته شد و اشتباه بود و تمام. موضع دولت جمهورى اسلامى هم اين نيست.»
2- در جریان الحاق سازمان حج و زیارت به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دفتر مقام معظم رهبري طي نامه 12 اردیبهشت 1388 خطاب به آقای ری شهری نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني، نظر مقام معظم رهبري را مبني بر مخالفت با الحاق سازمان حج و زيارت به سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به صورت ذیل ابلاغ کرد:«درباره جابجايي سازمان حج و زيارت به جناب آقاي رييس جمهور موکد تذکر داده شد که الحاق اين سازمان به مجموعه گردشگري شايسته نيست، مقرر گشت وضعيت به شيوه سابق باقي بماند. لذا مقتضي است، جنابعالي برنامه هاي خود را طبق روال سابق ادامه دهيد. وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي و رييس محترم سازمان حج و زيارت در جريان امر قرار گيرند. مراتب براي اطلاع و اقدامات لازم اعلام مي گردد.»3- پس از انتصاب عجیب و انتقاد آمیز مشایی به معاونت اولی رئیس جمهور و البته قابل پیش بینی برای برخی از اصولگرایان - که از چند سال پیش نسبت به خطر وی برای دولت اصولگرا هشدارهای بی پاسخی داده بودند – رهبر معظم انقلاب در نامه 27 تیرماه 1388 به رئیس جمهور که ابتدا مخفیانه نوشته شد و بعد از بی توجهی غیر قابل توجیه دکتر احمدی نژاد در چند مرحله علنی گردید خطاب به رئیس جمهور مرقوم فرمودند:
«انتصاب جناب آقای اسفنديار رحيم مشايی به معاونت رئيس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی ميان علاقمندان به شما است. لازم است انتصاب مزبور ملغی و كان لم يكن اعلام گردد.» درحالیکه انتظار می رفت آقای دکتر احمدی نژاد بلافاصله پس از اطلاع از دستور رهبر معظم انقلاب، انتصاب را ملغی و كان لم يكن اعلام کند، پس از تاخیری 7 روزه! و پس از علنی شدن نامه، در اقدامی که چیزی جز ناچاری در آن دیده نمی شد، تنها موافقت خویش با استعفای مشایی را به اطلاع رهبری رساند و البته در فاصله کمتر از یک روز از آقای مشایی دلجویی نمود و او را به سمت «مشاور و رئيس دفتر رييس‌جمهوري» برگزید: «انقلابی بودن، یعنی داشتن آمادگی ایثار جان و مال و در اوج آن آبرو ... ضمن تقدیر فراوان از همه خدمات ارزشمند گذشته، جنابعالی را که انسانی مؤمن و فداکار و مورد اطمینان کامل هستید به سمت "مشاور و رئیس دفتر رییس‌جمهوری" انتخاب می‌نمایم.»
سخنرانی آقا در جمع اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :رهبر انقلاب درخصوص مشایی گفتند:«شناختی از رحیم مشایی ندارم اما با حرف‌های وی مخالفم.» و این بدین معنا بود که انگار اصلا مشایی در حد و قواره اظهار نظر رهبری قرار نداشت و رجل سیاسی شناخته نمی‏شد!
ایشان در همان دیدار جامعه مدرسین صراحتا فرمودند:«بدم می آید از این کاری که می کنند. دیروز هم همین آقایی که مسئول این چیزهاست، سر ناهار پیش من آمده بود و یک چیزی مطرح می کرد. گفتم آقا اینقدر ایرانی گری، ایرانی گری نکنید. یک تشری هم آنجا به او زدم، از این کار خوشم نمی آید.» پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان درباره "موضوع مشایی و ناراحتی و اعتراضات به سخنان او"، تحلیل عده ای از دوستان این است که از این پس باید در مقابل همه اقدامات برخی اطرافیان رئیس جمهور خصوصا آقای مشایی دم فرو بست؛!!!! که البته این تحلیل بسیار مورد استقبال دوستان و نزدیکان مشایی قرار گرفته و با گسترش این تحلیل عرصه را برای جولان هرچه بیشتر فراهم می بینند. !!!!!
اما تحلیل دیگری که نزدیک تر به واقعیت به نظر می رسد، این است که مقام معظم رهبری هیچ مخالفتی با نقد و انتقاد نکرده اند بلکه بر لزوم انتقاد تصریح داشته و در عین حال تاکید دارند که موضوع اظهارات یک فرد- حتی اگر رئیس دفتر رئیس جمهور باشد- یا اقدامات و سوابق یک فرد –حتی اگر معاون اول رئیس جمهور باشد- نباید تبدیل به مساله اصلی کشور شود، بلکه اینها مسائل فرعی هستند....
علی از تنکابن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
برادر با تشکر از مطالب ارزشمندی که مطرح نمودید. فقط لطف کنید و بفرمائید منبع سخنان آقا در جمع اعضای محترم جامعه مدرسین چیست؟ لطف کنید منبع با ذکر تاریخ جهت رجوع به آن معرفی نمائید. متشکرم. یاعلی
داریوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۴ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۰
۵
۱
این کسی که از تخت جمشید و پاسارگاد متنفره یعنی از هویت و فرهنگ ایرانی متنفره
حرف من اینه که ما قبل از اسلام مثل اعراب جاهلی وحشی نبودیم که با آمدن اسلام آدم بشیم بلکه پیش از اون متمدن بوده ایم ولی بنا به هر دلیل دینمون رو عوض کردیم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۶ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۰
۰
۱
خدمت است قطعا
کوروش از پاسارگاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۵ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۰
۳
۰
به نظر شما اسلام آوردن مشتی جاهل بی فرهنگ ارزشمند است یا اسلام آوردن یک ملت متمدن و با فرهنگی کهن و غنی؟؟ هرچه شکوهمندی تاریخ ایران پیش از اسلام را یادآور شویم قطعا بیانگر منطق والای اسلام میباشد که توانسته چنین ملتی را متقاعد به پذیرش آن کند وگرنه ایمان آوردن مشتی جاهل به یک دین ضعف آن دین را میرساند نه قدرت آن را.
منطق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۴
این چه حرفیه که برخی دوستان یک آدم لات بت پرست رو مظهر دین پرستی می دونند .واقعاً شرم داره که ماهیت اسلام عزیز رو با یک شخص دروغین مقایسه کنیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۲
خفه شید بابا اه عبهای بدبخت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰
۴
۲
ای خدا ببین تو چه کشور عجیبی به دنیا اومدیم که هر کس از سر راه میاد به مفاخر ملی ما توهین میکنه......
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز