۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
فرصت چند روزه به فرجی دانا برای اصلاحات

شرط نمایندگان برای انصراف از استیضاح

در این جلسه عده‌ای از نمایندگان پیشنهاد کردند که وزیر در اولین گام نسبت به لغو احکام 5 نفر از معاونین خود که تأییدیه وزارت اطلاعات را نداشته‌اند اقدام کند که نیازی به زمان طولانی هم ندارد.
کد خبر : ۱۸۶۴۴۹
صراط: یکی از استیضاح‌کنندگان وزیر علوم گفت: استیضاح‌کنندگان تصمیم گرفتند تا در صورت اقدام مثبت از سوی وزیر علوم در روزهای آینده به وی فرصت جبران داده و در غیر این صورت پیگیری‌های لازم برای اعلام وصول استیضاح انجام می‌شود.

زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز استیضاح‌کنندگان وزیر علوم در محل کمیسیون تلفیق گفت: در این نشست که با حضور اکثریت نمایندگان استیضاح‌کننده برای دادن زمان بیشتر به وزیر علوم و یا پیگیری اعلام وصول استیضاح برگزار شد نمایندگان تصمیم گرفتند تا چنان‌چه در روزهای آینده اقدام مثبتی در جهت رفع دغدغه‌های نمایندگان از سوی وزیر علوم انجام شود فرصتی برای رفع همه موارد مطرح شده در استیضاح به وی داده شود.

وی افزود: در این جلسه عده‌ای از نمایندگان پیشنهاد کردند که وزیر در اولین گام نسبت به لغو احکام 5 نفر از معاونین خود که تأییدیه وزارت اطلاعات را نداشته‌اند اقدام کند که نیازی به زمان طولانی هم ندارد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: با توجه به فرصت‌های داده شده به وزیر علوم برای رفع مشکلات مطروحه و عدم اقدام مؤثر از سوی وی چنانچه ظرف سه یا  چهار روز آینده اقدامی از سوی وزیر در جهت رفع دغدغه‌های نمایندگان صورت نگیرد نمایندگان دلیلی برای دادن فرصت مجدد به وی ندیده و پیگیریهای لازم را برای اعلام وصول طرح استیضاح صورت خواهند داد.

طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به عدم حضور تعدادی از نمایندگان استیضاح‌کننده در جلسه امروز این موضوع به اطلاع آنان نیز رسیده و نظر این افراد نیز در خصوص تصمیم اتخاذ شده اخذ خواهد شد.

منبع: فارس