۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳

بی‌رحمانه‌ترین روش پلیس برای عقیم کردن مردان زندانی+عکس

خشونت بی‌رحمانه پلیس کلرادو وقتی فاش شد که یک فیلم به اشتباه در فضای مجازی منتشر و در معرض نگاه های بهت زده مردم قرار گرفت.
کد خبر : ۱۸۶۵۱۳
صراط: طی چند روز گذشته فیلمی از خشونت پلیس در سایت دنور پست منتشر شد که در آن دو افسر پلیس یکی از زندانیان را به سلول انفرادی کشانده و با ضرب و شتم قصد خفه کردن او را در زندان داشتند.

جزئیات این فیلم حکایت از آن داشت که در زندان کلرادو دو افسر پلیس مرد زندانی به نام آنتونی معروف به شکارچی را به زور و تهدید به یک سلول انفرادی برده و آن را به طور وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار داده و قصد خفه کردن او را داشتند که موفق نشدند.

بی‌رحمانه‌ترین روش پلیس برای عقیم کردن مردان زندانی+عکس

این فیلم تکان دهنده که تمامی مردم کلرادو و سایر ایالت های آمریکا را بهت زده کرده بود، به طوری که ردپای اشک بر روی گونه های آنان مشاهده می‌شد، به دست قاضی دادگاه رسید و قاضی پس از مشاهده این فیلم دردناک آنتونی را به دادگاه فراخواند.

آنتونی پس از حضور در دادگاه فاجعه‌ای بزرگ را فاش کرد. این فاجعه مربوط به شکنجه زندانی بود که به دلیل اعتراض به پلیس و فرمایشات نابجای آنان صورت می گرفت.

این مرد زندانی از تشت‌های آهنی مملو از آب جوش یاد کرد و در حالی که از ترس به خود می‌لرزید، تاکید کرد: پلیس کسانی را که نسبت به اعمال آنان اعتراض می کنند، به داخل اتاق شکنجه برده و آنان مجبور می‌کند، برهنه داخل تشت آهنی مملو از آب جوش بنشینند.

این زندانی ادامه داد: پلیس تا حدی این کار انجام می دهند که آلت تناسلی بسوزد و فرد قربانی عقیم شود.

صحبت های دردناک آنتونی موجی از خشم را در بین مردم و خانواده هایی که یکی از اعضای خانواده شان در زندان است، به وجود آورد.

این موج خشم مردم تا جایی ادامه داشت که در فضاهای مجازی مردم با سرکوب این کار پلیس، آنان را به بی رحم ترین حیوانات کلرادو تشبیه کردند.

گفتنی است، در 18 ژانویه 2011 نیز چنین موردی در یکی از دیگر از زندان های آمریکا گزارش شده بود که در نتیجه بی توجهی مسئولان مورد بررسی قرار نگرفت.

همچنین در استشهادنامه‌ای که به دستور قاضی در زندان تهیه شد، برخی از زندانیان از مست بودن کارکنان پلیس در زندان خبر دادند.

در این استشهادنامه آمده بود که پلیس های داخل زندان پس از مصرف مشروبات الکلی زندانیان را به اتاق شکنجه برده و به روش های مختلف که از آن لذت می بردند، زندانیان را آزار و اذیت می کردند.

سرانجام کلانتر «دنور» که قصد داشت با توطئه بر روی اعمال وحشیانه مأمورانش سرپوش بگذارد، با اعتراضات پی در پی مردم نتوانست و در نهایت نیز «جان کین» قاضی بخش ایالت متحده آمریکا با صدور حکمی از کلانتر و ادارات پلیس خواست تا تحقیقات را در این خصوص آغاز کنند.

البته همان طور که گفته شد در سال های پیش حادثه ای ناگوار مانند این موضوع به طور علنی اعلام شد، ولی هیچ گونه اتفاقی نیفتاد. بی توجهی مسئولان نسبت به حقوق زندانیان که بخشی از جامعه را تشکیل را می دهند، باعث نگرانی بیش از پیش مردم نسبت به بررسی دقیق این موضوع و به مجازات رسیدن متخلفان شده است.

بد نیست بدانید بر اساس گزارش کلانتری به اعضای شورای شهر دنور، تعداد زندانی ها چنانچه با رشد کنونی افزایش یابد تا سال 2015 زندان ها دیگر گنجایش پذیرش زندانیان را ندارد. 

بر اساس این موضوع ذکر شده می توان نتیجه گرفت که اگر از شکنجه های قرون وسطایی و عقیم کردن مردان در زندان جلوگیری نشود، دیری نخواهد گذشت که تعداد بسیار زیادی از زندانیان که بی گناه به زندان افتاده اند، مورد بی رحمانه ترین شکنجه قرار می گیرند و دچار نقص عضو می شوند.