۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۶

شورش در برزيل/ برزیلی‌ها پرچم کشورشان را آتش زدند

20 هزار هوادار برزيلي که در ريودوژانيرو براي ديدن بازي تيم‌شان برابر آلمان جمع شده بودند، پس از پايان مسابقه شورش کردند.
کد خبر : ۱۸۶۵۵۷
صراط - 20 هزار هوادار برزيلي که در ريودوژانيرو براي ديدن بازي تيم‌شان برابر آلمان جمع شده بودند، پس از پايان مسابقه شورش کردند.

تيم ملي برزيل در يکي از تلخ‌ترين بازي‌هاي تاريخ فوتبالش در مرحله نيمه نهايي جام جهاني با نتيجه 7 بر يک برابر آلمان شکست خورد تا به ديدار رده‌بندي برود.

همانند ساير بازي‌هاي گذشته در نقاط مختلف برزيل جمعيت زيادي از طريق تلويزيون‌هاي بزرگ شاهد بازي تيم‌شان بودند. در شهر سائوپائولو 20 هزار هوادار براي ديدن بازي تيم‌شان برابر آلمان تجمع کرده بودند و پس از اين نتيجه سنگين به خيابان‌ها ريختند و به درگيري با پليس و آسيب رساندن به اماکن عمومي پرداختند.

هواداران برزيلي که اين نتيجه سنگين را باور نمي‌کردند، پيراهن‌هاي تيم ملي کشورشان را از تن درآوردند و به زمين و سطل آشغال پرتاب کردند. آن‌ها همچنين که به شدت از عملکرد تيم‌شان ناراحت بودند، به اماکن عمومي شهر سائوپائولو حمله کردند و به اين شهر آسيب رساندند که باعث دستگيري چندين تن شد. بيشتر درگيري‌ها در شهر ريودوژانيرو رخ داده است که هواداران فوتبال برزيل به شدت با پليس درگير شدند.

هواداران فوتبال برزيل اين شکست را تحقيرآميزترين شکست تاريخ فوتبال کشورشان مي‌دانند. خيلي از هواداران برزيلي در گفت‌وگو با خبرنگاران خارجي اعلام کردند اگر مي‌دانستند تيم‌شان اينقدر بد بازي مي‌کند اصلا از خانه بيرون نمي‌آمدند.

هواداران خشمگين برزيل همچنين پرچم‌هاي کشورشان را در اين کشور آتش زدند.