۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

اظهارنظرجهانبخش درباره تیم جدیدش

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران گفت: از اطمینانی که در این سن و سال به من در جام‌جهانی شد دلگرم شدم.
کد خبر : ۱۸۶۷۷۶
صراط: علیرضا جهانبخش مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در ۳ دیدار جام جهانی مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی به میدان رفت.

او در هر ۳ مسابقه به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد و توانست عملکرد قابل قبولی ارائه کند.

وی با حضور در برنامه ۲۰۱۴ شبکه ۳ در مورد مسائل مختلف صحبت کرد.

* از اعتمادی که به من شد دلگرم شدم

جهانبخش در ابتدا در مورد حضورش در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: جام جهانی خوبی را پشت سر گذاشتیم میدان بزرگی بود افتخار می کنم خدمت تیم ملی بودم تلاش می کردم بهترین عملکرد را داشته باشم. وقتی در این سن به من اطمینان شد خیلی به من دلگرمی داد. لحظاتی که به من بازی رسید سعی کردم بهترین عملکرد را ارائه کنیم. تیم ملی خوب کار کرد و توانستیم کیفیت خوبی را به جهان نشان دهیم این که ستایش شدیم نشانه بسیار خوبی است.

* اگر ماندگار بودم زبان هلندی را یاد می‌گیرم

وی در مورد اینکه آیا در هلند و باشگاه نایمخن دچار مشکل نشد، عنوان کرد: ابتدای حضورم در هلند تلاش کردم زبان انگلیسی را یاد بگیرم با توجه به اینکه اکثر بازیکنان لیگ هلند به زبان انگلیسی مسلط هستند استفاده از این زبان بسیار مهم است. باشگاه هم معلم زبان گرفت و تلاش می کردم هر هفته زبانم قوی تر شود. خدا رو شکر زود یاد گرفتم و توانستم خیلی زود با بازیکنان ارتباط برقرار کنم. اگر در هلند ماندگار شدم سعی می‌کنم زبان این کشور را هم یاد بگیرم.

* می‌خواستم تیمم را بعد از جام‌جهانی انتخاب کنم

مهاجم تیم ملی در ادامه در مورد اینکه آیا پیشنهاد‌ خاصی از تیم‌های اروپایی دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: قبل از جام جهانی به من پیشنهاد شد اما تمرکزم روی جام جهانی بود. هفته بعد باید به هلند برگردم با باشگاه صحبت کنم از خروخینگن و باشگاه‌های دیگر پیشنهادهای خوبی رسیده است. باشگاه قصد داشت بعد از جام جهانی تصمیم بگیرد و من هم همین تصمیم را داشتم. هفته بعد به هلند بر می‌گردم. می‌خواهم تصمیم درستی بگیرم و امیدوارم باشگاه هم موافقت کند.

* مارادونا به طور نسبی از پله بهتر است

جهانبخش در مورد اینکه آیا پله بهتر است یا مارادونا اظهار داشت: فکر می‌کنم هر دو نفر از اسطوره‌های‌ بزرگ فوتبال هستند. این مسئله به سلیقه افراد است. در برزیل مهمترین بحث هواداران دو تیم همین مسئله بود. انتخاب بهترین بازیکن تاریخ بین پله و مارادونا مهم‌ترین بحث بود. فیلم بازی‌های مارادونا را دیدم و فکر می‌کنم یک برتری نسبی نسبت به پله دارد.

* همدلی رمز موفقیت هلند در این جام است

وی در مورد عملکرد هلند در جام جهانی گفت: هلند همیشه در ادوار گذشته تیم‌های خوبی داشته است. مهمترین مسئله در این جام جهانی حضور فن‌خال بود که سیستم این تیم را عوض کرد. همیشه ۴۳۳ بازی می‌کرد اما در این جام هلند ۵۳۲ بازی کرد. خیلی‌ها انتقاد می‌کردند اما خود فن‌خال به این سیستم اعتقاد داشت. یکی از‌دلایل مهم همین موضوع است. از ابتدای این جام تلاش کردند تیم خوبی داشته باشند. هلند تلفیقی از نفرات با تجربه و جوان است.

مهاجم تیم فوتبال نایمخن در مورد اینکه همیشه بین بازیکنان بزرگ هلند اختلافاتی وجود داشته است، عنوان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات هلند همین مسئله است. مهمترین چیزی که فن‌خال سعی کرد عوض کند همین تیم بودن است. بعد از هر گل نیمکت‌نشینان این تیم خوشحال می ‌شوند و بسیار صمیمی هستند.

وی در مورد اینکه مدافعان هلند ضعیف هستند و این تیم از این موضوع ترس دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین بحث ها موضوع دفاعی هلند بود. خیلی‌ها فکر می‌کردند این تیم در دفاع مشکل شود. شاید به همین خاطر این تیم سیستم ۵۳۲ را استفاده می‌کنند. مدافعان هلند بسیار هماهنگ هستند.

جهانبخش در مورد عملکرد سیلیسون خاطرنشان کرد: سیلیسن ۲ سال پیش در باشگاه نایمخن بازی می‌کرد. او عملکرد خوبی داشت و به آژاکس رفت. در سال ۲۰۱۲ نتوانست در این تیم بازی کند اما فصل قبل در تمام بازی‌ها به میدان رفت و باعث شد که به تیم ملی دعوت شود.

* در نیمه اول دو تیم با احتیاط کار کردند

جهانبخش در مورد نیمه اول بازی آرژانتین و هلند خاطرنشان کرد: در نیمه اول بازی پایاپایی را مشاهده کردیم هر دو تیم محتاط بودند و از بازی دیروز درس گرفتند. برزیل دیروز احساسی کار کرد. دو تیم امشب حملات خوبی داشتند اما در نیمه اول بیشتر روی کارهای دفاعی تمرکز کردند.

وی در مورد اینکه روبن زیاد پاس نمی‌دهد و آیا در رسانه‌های هلند به این موضوع انتقاد نمی‌کنند، گفت: من در هلند انتقادی در این مورد نشنیدم البته روبن در این جام بیشتر کار گروهی کرد و روی نظم تیمی تأکید بیشتری داشت.

* پیش‌بینی ما در بازی آرژانتین و هلند برعکس شد

جهانبخش در مورد صعود آرژانتین به فینال جام جهانی عنوان کرد: همه پیش‌بینی‌های ما در این بازی کاملا برعکس شد. آرژانتین به پیروزی رسید و توانست راهی فینال شود.

* بوسنی بدون استرس بود

وی در پایان در مورد اینکه چرا ایران مقابل بوسنی در جام جهانی شکست خورد عنوان کرد: این تیم بدون استرس بازی می‌کرد و کار راحت‌تری نسبت به ما داشت. گل زود هنگامی هم که دریافت کردیم باعث شد تمرکزمان را از دست بدهیم.

جهانبخش در مورد مشکل که برای ابرویش در این بازی به وجود آمد گفت: ابرویم دچار مشکل شد که پزشکان با چسب بخیه آن را مداوا کردند تا در ادامه بازی مشکلی نداشته باشم.