۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰

حمایت مشروط باهنر از دولت یازدهم

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ما به شرط بها دادن به نیروهای مومن و انقلابی و نراندن آن ها به بهانه تندرویی از دولت یازدهم حمایت می کنیم.
کد خبر : ۱۸۶۸۶۰
صراط: محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز در ضیافت افطار تشکل متبوعش طی سخنانی به مسائل روز داخلی و بین المللی پرداخت و پیرامون مذاکرات هسته ای در جریان گفت: موضع جامعه اسلامی مهندسین از همان ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم حمایت از دیپلمات ها و مذاکره کنندگان هسته ای بوده است چرا که آن ها در جبهه دیپلماسی کشور در یک رویارویی سخت و نفس گیر قرار دارند.
 
وی ادامه داد: ما به طرف غربی هیچ اعتمادی نداریم به همین دلیل باید به صورت جدی مواضع و اقدامات آن ها را رصد کنیم تا دشمن نتواند مانند گذشته بازی برد برد را به بازی برد باخت تبدیل کند.  
 
وی با اشاره به استراتژی نظام در دوره جدید که مبتنی بر نرمش قهرمانانه است اظهار داشت: ما در دوره اخیر با به کارگیری استراتژی نرمش قهرمانانه به دنبال بازی برد برد هستیم تا هم به منافع مشروع خوددست پیدا کنیم و هم به طرف غربی ثابت کنیم که منافع ما هیچ تضادی با منافع بین المللی ندارد.
 
باهنر افزود: اگر رقیب بخواهد به تعهدات خود عمل نکند یا زیاده خواهی پیشه کند ما هم به بازی برد باخت روی می آوریم چرا که در این مدل از بازی توانایی و قدرت زیادی داریم.
 
نایب رئیس مجلس با اشاره به بازی برد باختی که قریب به 50 سال است میان امام (ره) و آمریکا و ایادی اش برقرار است اظهار داشت: خود آمریکایی ها و صهیونیست ها قضاوت کنند که در این بازی برد باخت 50 ساله پیروزی متعلق به کدام طرف بوده است.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه به مشکل و مصیبت گروه تکفیری تروریستی داعش اشاره کرد و بیان داشت: بدون تردید استکبار جهانی با هدف های از پیش تعیین شده گروه تروریستی تکفیری داعش را به وجود آورده است اما اکنون این گروه بلای جان به وجود آورندگانش یعنی آمریکایی ها شده است و آن ها احساس می کنند که داعش به دلیل سفاکی و ایدئولوژی خطرناکی که دارد برای صلح بین المللی بسیار خطرناک است.
 
وی ادامه داد: حکومت هایی که با پول و امکانات خود به پرورش گروه داعش می پردازند امیدواریم از خواب غفلت برخیزند و جهان اسلام علیه این عده ننگین متحد شود.  
 
باهنر با اشاره به ضرورت اتحاد همه فرقه ها و گروه های عراقی گفت: همه فرقه ها و گروه های عراقی باید با هم متحد شوند تا گروه تروریستی تکفیری داعش رشد پیدا نکند و اگر این گروه رشد پیدا کند همچون صهیونیست ها به غده ای سرطانی برای جهان اسلام تبدیل می شوند.  
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه به مسائل داخلی اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در ظرف 9 ماه گذشته توانسته است در مقوله سطح عینی قیمت ها غلبه پیدا کند و هم چنین دولت توانسته است تورم را که مبین سرعت گران شدن است کنترل کند.  
 
وی ادامه داد: در یک مقطعی تورم نقطه به نقطه کشور به 45 درصد رسیده بود اما اکنون این تورم حدود 20 درصد است و امیدواریم دولت به گونه ای عمل کند که تا پایان سال تورم از مرز 20 درصد عبور نکند.
 
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه مقوله تولید را پاشنه آشیل کشور دانست و اظهار داشت: تولید بر روی بسیاری از شاخصه های اساسی کشور اثر می گذارد و دولت در این بخش توفیق چندانی را به دست نیاورده است.
 
وی ادامه داد: اگر چه دولت برای مقوله تولید تمهیداتی را اندیشیده است اما باید در این زمینه مسئولانه تر عمل کند زیرا اگر قرار باشد گرانی را به قیمت رکود بیشتر کنترل کنیم این امر نمی تواند برای مشکلات زیاد کشور از جمله خیل عظیم بیکاران قابل تحمل باشد.  
 
باهنر در ادامه با اشاره به حمایت مشروط جامعه اسلامی مهندسین و جبهه پیروان از دولت یازدهم تصریح کرد: ما به شرط بها دادن به نیروهای مومن و انقلابی و نراندن آن ها به بهانه تندرویی از دولت یازدهم حمایت می کنیم.
 
باهنر در پایان خاطر نشان کرد: همه گره های کشور به سرپنجه وحدت، اعتماد، هم افزایی و همراهی قابل حل است.