۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵

گله خادم از عدم رعایت سقف قرادادها

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش می‌گوید وقتی باشگاهی برای جذب یک بازیکن ۳ میلیارد می‌پردازد، چگونه می‌تواند سقف قرارداد را رعایت کند؟
کد خبر : ۱۸۶۸۸۰
صراط: امیررضا خادم درباره اینکه گفته می‌شود بدهی استقلال حدود 90 میلیارد تومان است، گفت: گفته می‌شود بدهی آنها افزایش پیدا کرده، اما از مبلغ قطعی آن اطلاعی ندارم. با توجه به اینکه گروه جدید در باشگاه مستقر شده‌، اسناد مختلفی رو می‌شود که بدهی را بالا برده است.

وی در پاسخ به این سوال که با این مبلغ بدهی اسپانسرها و مدیرعامل دچار مشکل نمی‌شوند، اظهار داشت: این موضوع به اسپانسرها ربطی پیدا نمی‌کند و بدهی گردن باشگاه است. درباره افشارزاده هم باید بگویم که حتما دچار مشکل می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در امور واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی، درباره شرایط پرسپولیس و رفتن حمید استیلی، عنوان کرد: در روند کاری این باشگاه مشکلی ایجاد نشده است. جلسه هیات مدیره هم هر دو هفته برگزار می‌شود و سعی می‌کنیم در جلسات آینده جانشین استیلی را تعیین کنیم.

خادم همچنین درباره آخرین وضعیت واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی، تصریح کرد: چهارشنبه جلسه‌ای با رئیس سازمان خصوصی‌سازی و معاونش درباره روند واگذاری سرخابی‌ها داشتیم. عمده مطلب مورد بحث ما در واگذاری این دو باشگاه حسابرسی است که باید قانونی و رسمی باشد، به این صورت که از طرف مجمع دو باشگاه نماینده معرفی می‌شود و بعد از تایید رئیس مجمع و همچنین سازمان حسابرسی، حسابرس کارش را در این دو باشگاه آغاز می‌کند، اما با توجه به اینکه در این مدت حسابرسی استقلال و پرسپولیس مشکل داشته سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده تا زمانی که حسابرسی آنها قطعی نشود نمی‌تواند تعیین قیمت کرده و آنها را برای مزایده آماده کند. بحث حسابرسی هم طبق روال قانونی 4-3 ماه زمان می‌برد.

معاون پارلمانی وزیر ورزش درباره اینکه فکر می‌کنید سقف قرارداد باشگاه‌ها با توجه به قرارداد بازیکنان با ارقام بالا رعایت شود، گفت: تاکید می‌کنم سازمان لیگ به سقف قرارداد باشگاه‌ها با توجه به آیین‌نامه‌اش ورود کند. اگر ارقام قرارداد بازیکنان نجومی و غیر قابل باور باشد نشان می‌دهد سقف قرارداد رعایت نشده است. وقتی یک بازیکن 3-2 میلیارد قرارداد دارد با همه بازیکنان و کادر فکر می‌کنید یک باشگاهی که سقف قراردادش را 30 میلیارد عنوان کرده می‌تواند آن را رعایت کند؟

وی افزود: مدیران استقلال و پرسپولیس سقف قرارداد را رعایت کرده‌اند و نباید این دو تیم با این همه هوادار متضرر شوند و در مقابل تیم‌های دیگر خارج از چارچوب عمل کنند. به صورت موکد از تاج می‌خواهم به این موضوع حساسیت نشان دهد و امیدواریم این ارقامی که شنیده‌ایم درست نباشد.

خادم در پایان اعلام کرد که لازم است طبق آیین‌نامه سازمان لیگ قرارداد بازیکنان روی سایت قرار بگیرد.
منبع: فارس