۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲

پایان رایزنی معاونان ظریف و اشتون

رایزنی معاونان ظریف و اشتون و نشست کارشناسی به ریاست بعیدی نژاد و کلمنت در راستای نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته ای لحظاتی پیش پایان یافت.
کد خبر : ۱۸۶۹۷۴
صراط: رایزنی سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحاده اروپا و نشست کارشناسی به ریاست حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و بین المللی وزارت خارجه و استفان کلمنت دستیار ارشد کاترین اشتون در راستای نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته ای بعد از حدود سه ساعت و نیم لحظاتی پیش پایان یافت.

در ادامه رایزنی‌های ایران و 1+5 در خصوص راه‌حل جامع هسته‌ای در طی ششمین دور مذاکرات، پیش از ظهر امروز (جمعه) سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمیت معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای در هتل پله کوبورگ شهر وین به گفت‌وگو پرداختند که سه ساعت به طول انجامید.

از جمعه 13 تیر ماه تاکنون معاونان ظریف و اشتون برای نگارش این پیش نویس رایزنی‌های چندین ساعته داشتند.

روز گذشته نیز محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به رایزنی پرداختند که دو ساعت به طول انجامید و پس از آن نشست سه جانبه‌ای با حضور سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان ظریف، هلگا اشمیت، معاون کاترین اشتون و وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا برگزار شد.

بعد از این نشست، وندی شرمن نماینده آمریکا در گروه 1+5 با حضور در محل اقامت ظریف به مدت نیم ساعت با وی به گفت‌وگو پرداخت.

در حالی که اعلام شده بود قرار است رایزنی معاونان ظریف و اشتون برای نگارش پیش نویس توافقنامه بعدازظهر برگزار شود ولی این رایزنی‌ها به صبح جمعه موکول شد.

آخرین رایزنی روز پنجشنبه بین معاونان ظریف و اشتون و هانس دیتر لوکاس نماینده آلمان در گروه 1+5 صورت گرفت.

ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای از روز 12 تیر ماه در شهر وین آغاز شد و تیم مذاکره کننده ایرانی که یک روز قبل (11 تیر ماه) به منظور شرکت در این مذاکرات حضور داشت با هیأت‌های روسیه و چین به صورت مشترک و با هیأت آمریکایی به همراه کاترین اشتون به رایزنی پرداخت.

ظریف و اشتون در همان روز و قبل از نشست سه جانبه با آمریکا،‌به مدت یک ساعت به رایزنی دوجانبه پرداختند.
منبع: فارس