۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۹

اسکناس اقلیم کردستان عراق+عکس

در راستای مطالبات استقلال‌طلبانه رئیس اقلیم کردستان عراق و تلاش کردها برای تجزیه عراق، یکی از رسانه‌های نزدیک به حزب بارزانی از طرحی برای چاپ اسکناس کُردی در این اقلیم خبر داد.
کد خبر : ۱۸۶۹۹۰
صراط: سایت شبکه تلویزیونی "روداو"، متعلق به نیچروان بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق با اعلام این خبر تصاویری از اسکناس‌های کردی را به نمایش گذاشت که به شکلی کاملا مستقل از بانک مرکزی عراق طراحی شده و هیچ نماد، نوشته‌ و یا اشاره‌ای به نام عراق یا نقشه این کشور در آن به چشم نمی‌خورد.

خبرگزاری کردپرس نیز در این باره اعلام کرد که ایده چاپ اسکناس کُردی و برخی از طرح‌های ارائه شده برای این اسکناس به سال 2011 بر می گردد.

نمونه‌های طراحی شده اسکناس کُردی با واحد پولی «دراو» که از سوی شبکه مذکور منتشر شده‌اند، حاوی تصاویری از شخصیت‌ها و رهبران پیشین کُردها از جمله شیخ محمود برزنجی و ملا مصطفی بارزانی (پدر مسعود بارزانی) و نقوش تاریخی است و بر روی آن نام «بانک مرکزی جمهوری کردستان» نوشته شده است.

انتشار این خبر همزمان با اظهارات اخیر مقامات اقلیم کردستان عراق نشان از جدیت کردها برای جدایی از عراق و تجزیه این کشور دارد.

پیشتر سوران عمر، یکی از نمایندگان جماعت اسلامی در پارلمان اقلیم کردستان اعلام کرده بود که‌ در نشست مشترک نیچروان بارزانی و نمایندگان پارلمان کردستان عراق در خصوص مسئله‌ صادرات و درآمدهای نفتی این اقلیم که پشت درهای بسته انجام شد، در خصوص چاپ اسکناس کُردی نیز بحث و گفتگو شده است.

اسکناس اقلیم کردستان عراق+عکس

اسکناس اقلیم کردستان عراق+عکس

اسکناس اقلیم کردستان عراق+عکس
منبع: ایسنا