۰۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸

آکسفورد درتعقیب مهدی‌هاشمی

دانشگاه آکسفورد انگلیس در پاسخ به پیگیری های خبرنگار ایرنا در مورد اتهام تخلفات علمی مهدی هاشمی رفسنجانی اعلام کرد: تحقیقات درباره مسائل مطرح در این زمینه، همچنان ادامه دارد.
کد خبر : ۱۸۷۰۷

به گزارش صراط نیوز، 'روث کولییر' رییس اداره اطلاعات و مطبوعات دانشگاه آکسفورد به ایرنا گفت: اتهاماتی پیش از کریسمس درباره نحوه پذیرش یک دانشجوی دوره تحصیلات تکمیلی به دانشگاه ارائه شد که تحقیق در این مورد آغاز شده و اکنون نیز ادامه دارد.
وی افزود: دانشگاه آکسفورد خود را به پذیرش دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی تنها بر اساس ویژگی های آکادمیک متعهد می داند.
این مقام دانشگاه آکسفورد با بی پاسخ گذاشتن پرسش ایرنا درباره جزییات پرونده مهدی هاشمی، گفت: سیاست ما این است که جزییات مربوط به تحقیقات در دست انجام و همچنین مربوط به دانشجویان را در اختیار رسانه ها قرار ندهیم و به همین دلیل قادر به اظهار نظر بیشتر در این زمینه نیستم.
وی افزود: فقط می توانم تایید کنم که آقای هاشمی رفسنجانی در زمان حاضر دانشجوی دانشگاه آکسفورد می باشد.
روزنامه گاردین لندن روز گذشته در گزارشی اختصاصی به بررسی پرونده نحوه پذیرش مهدی هاشمی در دانشگاه آکسفورد و شکایت های مطرح شده در این زمینه پرداخت.
این روزنامه افزود: دانشگاه آکسفورد درباره مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رییس جمهوری اسبق ایران و این اتهام که طرح پذیرفته شده پایان نامه دکترای وی در این دانشگاه با کمک دیگران نوشته شده است، تحقیق می کند.
گاردین نوشت: مهدی هاشمی رییس سابق یک شرکت دولتی گاز در ایران دوره پنج ساله دکترای خود را درباره قانون اساسی ایران در ماه اکتبر (مهر و آبان) در دانشکده مطالعات شرقی دانشگاه آکسفورد شروع کرده است.
به نوشته گاردین، یک استاد دانشگاه آکسفورد شکایت کرده است که استاندارد بالای این دانشگاه به دلیل کمک های افرادی در داخل این دانشگاه به امکان ادامه تحصیل مهدی هاشمی، تخریب شده است.
روزنامه انگلیسی نوشت: اگر این اتهام ثابت شود می تواند به اخراج مهدی هاشمی از آکسفورد منجر گردد.
گاردین افزود: افشای تحقیق درباره مهدی هاشمی پس از آن صورت می گیرد که نظارت ها بر روابط دانشگاه های انگلیس با فرزندان شخصیت های معروف در خاورمیانه تشدید شده است.
'سر هاوارد دیویس مدیر دانشگاه ال اس ایی لندن ماه گذشته به دلیل ارتباطات نزدیکش با سیف الاسلام پسر معمر قذافی و دریافت کمک مالی از رژیم لیبی مجبور به استعفا شد'.
به نوشته گاردین، اخیرا روزنامه های ایران نیز گزارش داده بودند که مهدی هاشمی از دوستان نزدیک سیف الاسلام قذافی است.
این روزنامه در ادامه نوشت: سر 'پیتر نورث' حقوقدان و معاون سابق دانشگاه آکسفورد که یک وکیل بین المللی شناخته شده است، سرپرستی تحقیق درباره پرونده مهدی هاشمی را برعهده دارد... بر اساس مقررات طرح پایان نامه دانشجویان باید توسط خودشان نوشته شود نه دیگران.
روزنامه انگلیسی افزود: دانشگاه آکسفورد همچنین درباره اتهامات مطرح شده مبنی بر اینکه زبان انگلیسی مهدی هاشمی به آن اندازه قوی نیست که بتواند پایان نامه دکترا در آکسفورد بنویسد، تحقیق می کند.
'موضوع دیگری که درباره مهدی هاشمی در دست تحقیق و بررسی است، این موضوع می باشد که وی نتوانسته است ثابت کند در 12 مایلی مرکز شهر آکسفورد (محل تحصیل) زندگی می کند.'
به نوشته گاردین، آقای نورث تاکنون با تعدادی از اساتید و مسئولان دانشگاه آکسفورد درباره این پرونده مصاحبه کرده است.
دانشگاه آکسفورد در ماه دسامبر(آذر و دی) حداقل دو شکایت از شخصیت های دانشگاهی در این باره دریافت کرده است.
این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: 'کاوه موسوی' از استادان ایرانی مرکز مطالعات حقوقی و اجتماعی دانشگاه آکسفورد مدعی شده است که مهدی هاشمی برای تکمیل تقاضای تحصیل خود و پذیرش این تقاضا، توسط افرادی در داخل دانشگاه آکسفورد حمایت شده است.
به نوشته گاردین، این موضوع آقای کاوه موسوی را عصبانی کرده زیرا وی معتقد است با این کار حق یک متقاضی واجد شرایط ضایع شده است.
'موسوی گفت: من هیچ شکی ندارم که معیارهای معمول در پذیرش مهدی هاشمی نادیده گرفته شده است... متقاضیان بسیار زیادی وجود دارند که در مقایسه با وی از شایستگی های بسیار بالاتری برای تحصیل در آکسفورد برخوردارند.'
روزنامه گاردین در بخشی از گزارش خود نوشته است که مهدی هاشمی اتهامات مطرح شده را رد کرده است.

نظرات بینندگان
مهران آزادپی
|
UNITED STATES
|
۱۶:۰۸ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۰
۳
۰
خداوند متعال روح این استاد عزیز رو قرین رحمت فرماید .
نقی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۴ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۰
۱
۲
بابا ول کنید این مهدی هاشمی رو
حواسمون به نفوذیهای دولت باشه که بودجه های میلیاردی بیت المال در اختیار دارند و...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۳ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۰
۳
۰
بعضی ها هر جا می رن اونجا رو به گند می کشند.
فکر کرده آکسفورد هم دانشگاه آزاده که هر غلطی بخواد بکنه.
فخار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۸ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۰
۳
۰
...مهدی هاشمی رییس سابق یک شرکت دولتی گاز در ایران دوره پنج ساله دکترای خود را درباره قانون اساسی ایران...
اینجناب رساله دکترا را خودش ننوشته،
احتمالا" برادران متعهد کمیته صیانت آراء مستقر در اینتلجنت سرویس، درخصوص براندازی وابطال قانون اساسی، متقبل زحما ت و مرارتهای فراوان گشته اند.
تئوری اکسترنال! پروژه اینترنال !
بودجه پشتیبانی: ثروتهای بی حساب نفتی!!!
صندوق پرداخت کننده ، جیب مستضعفینی است، که جریان حامی این آقازاده از ایشان به عنوان «لشگر قابلمه بدست» یاد می کند.