۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱

آلمان - آرژانتین از آغاز تا فینال

رویارویی تیم‎های آلمان و آرژانتین در دیدار پایانی رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل را باید نبرد دو رقیب دیرینه به حساب آورد. رقبایی که در خاک برزیل به مصاف هم می‌روند.
کد خبر : ۱۸۷۰۷۱
صراط: تیم‎های فوتبال آلمان و آرژانتین یکشنبه شب در دیدار پایانی بیستمین دوره رقابتهای جام جهانی در ورزشگاه ماراکانا به مصاف هم خواهند رفت.

آرژانتین و آلمان خاطرات خود را زنده می‌کنند. هر دو تیم خاطراتی توام با احساسات از رویارویی با یکدیگر را تجربه کرده‌اند. از جام جهانی 1990 که آلمان با شکست آرژانتین به عنوان قهرمانی جهان رسید، این دو تیم  در دو جام جهانی قبلی با هم بازی کرده اند. آلمان در سال 2006 در ضربات پنالتی برنده شد و در جام جهانی 2010 با چهار گل آلبی‌سلسته را درهم کوبید.

آرژانتینی‌ها هم فینال دیدنی سال 1986 مکزیک را فراموش نخواهند کرد جایی که با نتیجه 3 بر 2 و با هنرنمایی "دیه‌گو مارادونا" آلمان غربی را شکست دادند.

آلمانی‌ها چنانچه بتوانند به عنوان قهرمانی برسند به یک رکورد جدید هم دست پیدا می‌کنند چراکه نخستین تیم اروپایی خواهند بود که در خاک آمریکای لاتین به عنوان قهرمانی می‌رسد.

این دیدار در برزیل برگزار خواهد شد. برزیل بزرگ ترین دشمن آرژانتین است. آنها با وجودی که هفت گل از آلمان خورده‎اند که قطعا خاطره تلخی در ذهن آنها بر جای گذاشته و به دنبال انتقام خواهند بود، اما در این بازی، آلمان را تشویق خواهند کرد.

رقابتهای رو در روی آلمان و آرژانتین:
پیروزی‌های آرژانتین: 9 بار
تعداد گل‌ها: 28 گل

پیروزی‌های آلمان: 6 بار
تعداد گل‌ها: 28 گل

رده بندی فیفا:
آلمان: دوم جهان
آرژانتین: پنجم جهان

برترین گلزنان:
توماس مولر: 5 گل
لیونل مسی: 4 گل

نگاه آماری:
آرژانتین تا رسیدن به فینال تنها 8 گل به ثمر رسانده است حال آنکه آلمان‌ها 17 گل زده‌اند. آلمان در حال حاضر با به ثمر رساندن 223 گل به عنوان گلزن‌ترین تیم جام جهانی در تاریخ رقابتها به حساب می‌آید.

از سویی آرژانتین در مرحله حذفی هیچ گلی دریافت نکرده و در مجموع سه بار دروازه‌اش باز شده است.

آلمان در مرحله یک هشتم نهایی موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد الجزایر بگذارد و در یک چهارم نهایی با یک گل از سد فرانسه گذشت. بهترین بازی آلمان در این دوره از رقابتها، پیروزی هفت بر یک مقابل برزیل در مرحله نیمه نهایی بود.

آرژانتین در مرحله یک هشتم نهایی با گل دیرهنگام "آنخل دی ماریا" از سد سوییس گذشت و سپس در یک چهارم نهایی، با یک گل مقابل بلژیک به برتری رسید. آرژانتین در نیمه نهایی در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 2 مقابل هلند پیروز شد.

منبع: مهر