۱۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱

شكست مذاكرات شاه اردن با مخالفان

مذاكرات شاه اردن با مخالفان به دليل حملات نيروهاي لباس شخصي دولت اين كشور به تحصن كنندگان اردني در جمعه گذشته به نتيجه نرسيد و مخالفان بر استعفاي دولت تاكيد كردند.
کد خبر : ۱۸۷۵۴

فارس: عبدالله دوم با محكوم كردن خشونتي كه جمعه گذشته عليه مردم در ميدان جمال عبدالناصر امان پايتخت اردن اعمال شد، بر لزوم حفظ وحدت ملي تاكيد كرد.

شاه اردن در نشست خود با كميته گفت‌وگوي ملي اين محكوميت را اعلام كرد و خواستار حفظ وحدت شد.

الجزيره گزارش كرد كه گفت‎وگوهاي عبدالله دوم با مخالفان شكست خورده و مخالفان بر استعفا و كناره‎گيري دولت تاكيد كردند.

در بيانيه‎اي كه دفتر پادشاهي اردن صادر كرد، آمده است كه عبدالله دوم بر گفت‎وگو به عنوان تنها راه رسيدن به توافق بر اساس اصلاحات فراگير تاكيد كرد.

خبرنگار الجزيره همچنين تاكيد كرد: نشست شاه اردن با كميته گفت‎وگوي ملي به نتيجه نرسيد زيرا برخي از اعضاي اين كميته بر ناديده نگرفتن اتفاقات روز جمعه براي تحصن‎كنندگان به دليل دخالت نهادهاي رسمي مانند اطلاعات و نيروهاي پليس و امنيت عمومي، تاكيد كردند.

بنا بر اين گزارش، اعضاي كميته گفت‎وگوي ملي اردن همچنين اعلام كردند كه حمله به تحصن‎كنندگان جنايتي ثبت شده با صدا و تصوير است كه نشان مي‎دهد نيروهاي امنيتي هيچ كاري براي ممانعت از حمله مهاجمان به مردم تحصن‎كننده انجام ندادند تا اينكه يك نفر كشته و بيش از صد نفر زخمي شدند.

در پي افزايش نارضايتي شهروندان اردني از وضعيت سياسي و اقتصادي كشور، تعدادي از شهروندان معترض با برگزاري يك تحصن تحت عنوان "جنبش 24 مارس " در ميدان "جمال عبدالناصر " امان، اعتراض خود را به وضعيت موجود در كشور نشان دادند ولي نيروهاي امنيتي اردن از يك طرف و نيروهاي لباس شخصي و مزدوران حكومت از طرف ديگر، با حمله به تحصن كنندگان، 1 نفر را شهيد و بيش از 100 نفر را مجروح كردند.

مخالفان دولت اردن كه نام جنبش اعتراضي خود را "24 مارس " گذاشته‌اند قرار است روز جمعه هفته جاري از ساعت 10 صبح تا 22 با شعار "تحصن وحدت و اصلاحات "، در ميدان "رأس العين " شهر "امان " (پايتخت اردن) تحصن خواهند كرد.

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز