۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸

داعش روزنامه‌اش را هم منتشر کرد +عکس

گروه تکفیری بعثی" (داعش) اولین روزنامه خود را تحت عنوان "دابق" در عراق منتشر کرد.
کد خبر : ۱۸۷۵۷۵
صراط: شبکه تلویزیونی الجزیره قطر به نقل از منابع آگاه خود نوشت: گروه داعش از حدود یک هفته پیش اولین روزنامه خود را با عنوان "دابق" منتشر کرد که فعلا در سطح عراق منتشر می‌شود.

ابوثائر یکی از عناصر اطلاع رسانی گروه داعش گفت که آنها یک روزنامه به نام "دابق" را منتشر کرد که این نام برگرفته از نام "نبرد دابق" است که سلیم اول سلطان عثمانی علیه حکومت ممالیک در نزدیک شهر حلب انجام داد و زمینه ساز امتداد سیطره عثمانی‌ها در سرزمین شام و مصر شد.

ابوثائر گفت: توزیع این روزنامه در مناطق تحت کنترل داعش در عراق انجام می شود اما توزیع آن تاکنون در چارچوب مرزهای داعش در سوریه انجام نشده است.

او در گفت وگو با شبکه تلویزیونی الجزیره افزود: این روزنامه به طور کلی درباره دستاوردهای داعش و آنچه به مسلمانان تقدیم کرده و می کند، است. این روزنامه همچنین حاوی آگاه سازی مردم درباره برپایی شرع خدا و حدود آن در کشور و طرح هایی است که داعش درتلاش برای ایجاد آن است.

ابوثائر تصریح کرد: داعش در تلاش برای انتشار روزنامه دومی برای آگاه سازی مردم درخصوص اهمیت خلافت اسلامی و اهداف و نقش آن در احقاق حق به همراه شرح و توضیح علل لزوم بیعت مردم درچارچوب مرز دولت اسلامی و خارج از آن از ابوبکر البغدادی خلیفه مسلمین است.

او گفت که آنها تا این لحظه نامی برای این روزنامه انتخاب نکرده اند و به احتمال زیاد نام آن را "خلافت 2" یا "وسیله برای خلافت" بگذارند. ابوثائر افزود: این دو روزنامه رایگان توزیع می شود و ما به انتشار نسخه کاغذی این دو روزنامه بسنده نخواهیم کرد بلکه نسخه اینترنتی آن نیز منتشر و از طریق امیل برای همه کسانی که به مسائل و روند کارهای داعش در جهان اهتمام می ورزند، فرستاده خواهد شد.

این مسئول اطلاع رسانی گروهک داعش افزود: این دو روزنامه به زبان های عربی و انگلیسی منتشر خواهد شد و تلاش می کنیم که زبان فرانسوی را نیز به آن بیفزاییم.

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر به نقل از فردی به نام فراس الفراتی که وی را یک فعال رسانه ای در شهر رقه سوریه توصیف کرد، گفت: برخی از عناصر داعش از چندین روز پیش در بین اهالی رقه از انتشار روزنامه داعش سخن می گویند که در چارچوب مرزهای تحت کنترل داعش در سوریه توزیع و در آن برای ترویج ایده و افکار این گروه برای مردم و تلاش برای متقاعد کرد آنها درخصوص لزوم بیعت با خلیفه خودشان تلاش خواهد شد.

داعش روزنامه اش را هم منتشر کرد+عکس
منبع: تسنیم