۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

از خلوتی جلسه سخنرانی احمدی‌نژاد تا افطاری وحدت هاشمی با حضور فعالان فتنه

کد خبر : ۱۸۷۶۰۴
صراط: سایت جهان در قسمت "اخبار ویژه و کوتاه" خود به مواردی چون انتقاد به کم جمعیت بودن جلسه سخنرانی احمدی نژاد، واکنش آیت الله مهدوی کنی به یک درخواست و ... اشاره کرده است.

ریگی آماده همکاری با داعش

 عبدالرئوف ریگی، از بقایای گروهک تروریستی ریگی، اخیرا مذاکراتی را با داعش داشته و برای همکاری با داعش اعلام آمادگی کرده است.

نتایج گزارش قوه قضائیه درباره وضع طلاق در کشور

 به تازگی کارگروهی در قوه قضائیه گزارشی درباره طلاق در شرایط کنونی کشور تهیه کرده است. در این گزارش ۳۶ علت در مورد طلاق بیان شده است. مهمترین این عوامل عبارتند از: اعتیاد، دخالت اطرافیان، ضرب و شتم، تنفر و بی علاقگی و سوءظن به همسر بوده است. ۴۰ درصد درخواست های طلاق مربوط به مردان و ۲۳ درصد مربوط به زنان است و ۲۹ درصد هم به صورت توافقی از هم طلاق می گیرند.

انتقاد الهام به کم جمعیت بودن جلسه سخنرانی احمدی نژاد

در یکی از آخرین جلسات آقای احمدی نژاد با برخی اعضای کابینه دولت دهم که به صورت منظم در ساختمان ولنجک تشکیل می شود و افرادی نظیر آقایان ثمره هاشمی، کلهر، تمدن، داوری، امید شهرکی، فقیه و الهام در این جلسات حضور دارند، یکی از حاضران با انتقاد نسبت به سخنرانی آقای احمدی نژاد در یک مسجد کم جمعیت در مشهد خطاب به جمع می گوید: چرا آقای احمدی نژاد را به مشهد بردید و در یک مسجد با جمعیت کم سخنرانی کرد؟ وی می افزاید: این اقدامات خدمت به احمدی نژاد نیست و تعداد نفراتی که آمده بودند خیلی کم بود.

هم چنین در این جلسه عبدالرضا داوری در خصوص اکبر جباری، باجناق الهام که مقاله ای در فیس بوک در حمایت از مشایی و علیه رهبر انقلاب نوشته است، صحبت می کند و مطلب مذکور را به آقای احمدی نژاد نشان می دهد که ظاهرا مورد اعتراض احمدی نژاد نیز واقع می شود.

هاشمی و برگزاری «افطاری وحدت» با حضور برخی از فعالان فتنه

آقای هاشمی رفسنجانی، به دنبال برنامه ریزی برای برگزاری افطاری تحت عنوان «افطاری وحدت» است و قصد دارد برخی از محکومان و مسببان فتنه ۸۸ را گرد هم جمع کند. گفته می شود آقای هاشمی قرار است عارف، روحانی و خاتمی را نیز به این مراسم افطار دعوت کند.

واکنش آیت الله مهدوی کنی به یک درخواست

 آقای میرلوحی در عیادتی که از آقای مهدوی کنی داشتند، ایشان را قسم می دهند که اگر صدای وی را می شنوند، عکس العملی نشان بدهند و آیت الله مهدوی پلک چشم و لبان خود را تکان داده اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان: ماجرای سال ۸۸ یک کودتا بود!

 آقای علی‌محمد دستغیب نماینده شیراز در مجلس خبرگان و از حامیان جریان فتنه اخیرا نامه‌ تندی به رئیس جمهور نوشته و در آن آورده است که من چند بار نامه نوشته‌ام ولی جواب ندادید، شما هم دارید راه را اشتباه می‌روید. شما در پیروزی‌تان در انتخابات مدیون موسوی هستید. مردم را فراموش نکنید‌، کسانی که به شما رای داده‌اند در مراسم بعد از پیروزی شما همیشه درباره رفع حصر سخن گفته‌اند. الان هر کس در کشور اعتراض می‌کند، سریع زندانی می‌شود!

وی نوشته که ماجرای سال ۸۸ یک کودتا بود. الان شما سکوت کرده‎اید و روند را اصلاح نمی‌کنید و در برابر ملت و قانون اساسی مسؤول هستید.

تلاش موسوی بجنوردی برای محور شدن در انتخابات مجلس خبرگان

 برخی اصلاح طلبان توافق کرده اند که وجوهات شرعی را به آقای موسوی بجنوردی بدهند و از این طریق تلاش می‌كنند تا وی بیش از پیش مطرح شود. آقای موسوی بجنوردی هم فعالیت‌هایش را گسترش داده و تلاش می‌كند محوریت جریان اصلاح‌طلب برای انتخابات آینده مجلس خبرگان را در دست بگیرد.

در همین رابطه، آقای سیدعلی محقق داماد، برادر سیدمصطفی محقق داماد، از روحانیون نزدیك به جریان اصلاحات اخیرا رساله عملیه‌اش را چاپ و آماده توزیع كرده‌ است.

همچنین آقای بیات زنجانی هم تماس‌هایی با برخی از فعالان فتنه ۸۸ مانند آقایان بهزاد نبوی و رمضان‌زاده كه اخیرا از زندان آزاد شده‌اند، داشته و تلاش كرده ‌است تا ضمن تعریف و تمجید از این افراد و اظهاراتی علیه نظام، برای انتخابات آینده خبرگان طرح نظر كند، اما جدی گرفته نشده‌ است.

تشدید اختلافات میان كارگزاران و تندروهای اصلاح طلب

 اخیراً جلسه‌ای میان برخی از اعضای برجسته حزب کارگزاران سازندگی و حزب منحله مشارکت تشکیل‌شده و در آن اختلاف‌نظرهایی درباره میزان سهم هر طیف سیاسی در دولت جدید و نقش آن‌ها در حمایت از دولت بروز کرده است. اعضای مشارکت بر این عقیده بوده‌اند که ما در سال‌های اخیر هزینه‌های زیادی برای اصلاحات داده‌ایم و زندانی و حتی کشته و مجروح داده‌ایم و در دوره اخیر هم که روحانی با کنار رفتن یک اصلاح‌طلب واقعی (محمدرضا عارف) و با رأی بدنه اصلاح‌طلبی و حمایت خاتمی به پیروزی رسید، اما پست‌های کلیدی به کارگزاران رسید و حالا برای دادن پست‌های غیر مهم مانند بعضی فرمانداری‌ها، به اصلاح‌طلبان باید منت بکشیم.

اختلاف‌نظر میان این دو طیف از جایی بالا گرفته است که بحث درباره مقاله ای در روزنامه آرمان شروع ‌شده است. در این مقاله کارگزاران پدرخوانده‌هایی نامیده شده‌اند که دنبال قدرت و ثروت هستند و نظر اعضای کارگزاران این بوده که این مقاله به سفارش طیف مشارکتی و تندروی اصلاحات نوشته ‌شده است.

مقایسه پرونده مهدی هاشمی با مه آفرید

 با تکمیل پرونده مهدی هاشمی که موارد اقتصادی، امنیتی و سیاسی در آن وجود دارد، فقط در موارد اتهامات اقتصادی و نفتی وی شامل کرسنت، استات اویل و توتال مواردی وجود دارد که برخی ناظران به مراتب آن را سنگین تر از پرونده مه آفرید امیر خسروی می دانند.

زن محکوم فتنه، وکیل مدافع فتنه گران

 خانم نسرین ستوده پس از آزادی از زندان و حواشی که با دیدار با نمایندگان اتحادیه اروپایی به وجود آورد، اخیراً مجوز وکالت خویش را دوباره دریافت کرده و تحرکاتش را شدت بخشیده است.

وی چندی پیش دیدارهایی با دختران میرحسین موسوی داشته و با افرادی مانند محمد نوری‌زاد و عیسی سحرخیز هم ملاقات کرده و برای بر عهده گرفتن وکالت آن‌ها اعلام آمادگی کرده است.
ستوده همچنین تلاش می‌کند تا وکالت دانش‌آموزان شین‌آبادی که در جریان آتش گرفتن کلاسشان آسیب دیده بودند را بر عهده گیرد.