۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

قیمت خانه‌های كوچك در تهران +جدول

نگاهی که به قیمت فروش خانه‌های کوچک بیندازیم، متوجه اتفاق جدید در بازار خرید و فروش می‌شویم. بیشتر این خانه‌ها متري 300 تا یک میلیون تومان زیر قیمت بازار برای فروش گذاشته شده‌اند.
کد خبر : ۱۸۸۶۳۷
صراط: فروشندگانی که منتظر بودند با آغاز فصل تابستان آپارتمان‌هایشان را 10 تا 20 درصد گران‌تر بفروشند، ناامید از افزایش قیمت‌ها زیر قیمت بازار در حال فروش خانه‌هایشان هستند. خانه‌ای در منطقه تهرانپارس که نرخ پایه منطقه‌اي آن متري 4 میلیون و 200 هزار تومان است به  قیمت 3میلیون  و 100 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.

این فروشندگان به امید پیدا شدن مشتری حاضرند به قیمت مطلوب خریدار خانه‌هایشان را به فروش بگذارند. برخی فعالان بازار مسکن معتقد بودند در رکود بازار تنها فروشنده‌های پول لازم حاضر به فروش املاکشان هستند؛ اما با افزایش فایل‌های فروش که زیر نرخ قیمت پایه منطقه  هستند مشخص است که فروشندگان مایوس از سیاست‌های کلان برای خروج بازار مسکن از رکود، خود با کاهش قیمت‌ها به دنبال رونق این بازار هستند.

به‌طور مثال خانه‌ای در شهرک غرب که قیمت پایه منطقه‌اي آن متري 8 میلیون و 800 هزار تومان است به قیمت 7 میلیون و 600هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. حراج خانه‌های کوچک در شرق تهران نسبت به غرب بیشتر است و نشان می‌دهد بازارمسکن در غرب  پایتخت همچنان در مقابل کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کند.

یکی از فعالان بازار مسکن در منطقه نارمک به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: برخی دلالان مسکن در فروردین و اردیبهشت ماه بازار گرمی کرده و به امید گران شدن حامل‌های انرژی و... اقدام به خرید خانه کرده و اعلام می‌کردند خانه در فصل تابستان 10 تا 20 درصد گران می‌شود، اما این اتفاق در بازار نیفتاد و خانه‌هایی که خریداری کرده‌اند، روی دستشان مانده است.

این کارشناس حوزه مسکن ادامه داد: در حال حاضر قیمت‌ها 10 تا 15 درصد افت کرده است. حتی خریداران منتظر نتایج  مذاکرات هسته‌اي هستند، زیرا درصورت توافق پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها تا 10 درصد افت کند. درحال حاضر قیمت آپارتمان در نارمک از متري 2 میلیون و 700 هزار تا 6 میلیون تومان بر اساس محله و کیفیت ساختمان متفاوت است.

تا چند ماه پیش کمتر خانه‌ای را در محلات تهران می‌توانستیم پیدا کنیم که قیمتی زیر 3میلیون تومان داشته باشند؛ اما براساس مشاهدات میدانی، در حال حاضر در برخی مناطق تهران خانه‌هایی با قیمت  متري یک میلیون و 700هزار تومان هم به فروش می‌رسد.

یک فعال بازار مسکن می‌گوید: امسال قیمت خانه هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت. البته احتمال دارد تا پایان سال 10 درصد دیگر شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم. او می‌گوید: رکود بازار مسکن در آينده نزديك به انتها مي‌رسد و به اين زودی شاهد تغییر قیمت‌ها نخواهیم بود.

به گفته وی، در حال حاضر قیمت خانه‌ها را خریدار تعیین می‌کند؛ درحالی که سال گذشته فروشندگان حرف اول و آخر بازار را می‌زدند.

قیمت خانه‌های كوچك در تهران +جدول