۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶

عادت‌های خوب ماه رمضان

ماه رمضان به روزهای پایانی خود می‌رسد. شکم‌هایی که در طول ماه رمضان از قطرشان کم شد، نشان دادند که بهترین و کم عارضه ترین مسیر برای لاغر شدن کم خوردن و کم نوشیدن است نه استفاده از داروهای لاغری.
کد خبر : ۱۸۸۶۵۸
صراط:  ماه رمضان به روزهای پایانی خود می‌رسد، ولی آداب روزه داری برای رسیدن به سلامتی و حفظ آن همچنان قابل اجراست.

خیلی از مشکلاتی که در طول سال با آن روبرو هستیم ناشی از پرخوری است

ماهی که گذشت چند چیز را برای ما روشن کرد، خیلی از مشکلاتی که در طول سال با آن روبرو هستیم ناشی از پُرخوری است، این نکته را از دو جا قابل  فهم بود؛ نخست احساس سبکی و چالاکی بین سحر تا افطار و دوم حال بدی که بعد از پُرخوری افطار دامن گیر عده‌ای شد.

خیلی از خوراکی‌هایی که در طول روز در روزهای عادی می‌خوریم بر حسب عادت هستند نه بر حسب نیاز، پس سعی کنیم همچنان که در ماه رمضان تمرین کردیم، در روزهای دیگر نیز تا واقعاً گرسنه نشدیم نباید خوراکی خورده شود.

پُرنوشی‌های در روزهای عادی ضروری نیست

پُر نوشی‌های ما در روزهای عادی ضروری نبود و بر حسب عادت بود، پس می‌توانیم در روزهای غیر از ماه رمضان نیز فقط در حد ضرورت آب بنوشیم، یعنی سه جرعه، نه سه لیوان.

 بروز بعضی از مشکلات در زمان روزه داری مثل سردرد، معده درد، ضعف و امثالهم نشان داد که خیلی از ما علی رغم ایتکه فکر می‌کنیم سالم هستیم اعضای بیماری داریم که باید به فکر درمان آنها باشیم، پس این که فکر می‌کردیم چرا «صوموا تصحوا» درست از آب درنیامد از آن جهت است که روزه داری به ما نشان داد که ما باید به درمان خود بپردازیم تا به صحت دست پیدا کنیم.

روزه داری در طولانی‌ترین روزهای سال به ما نشان داد که می‌توانیم به صورت دوره ای روزه بگیریم و به بدن خود اجازه بدهیم تا در فرصت روزه داری به ترمیم بپردازد، همچنان که در روایات توصیه کرده اند سه روز در هر ماه روزه بگیرید پنجشنبه اول و آخر هر ماه و چهارشنبه وسط هر ماه.

خواب آلودگی‌ها و پُرخوابی‌های‌ها ناشی از بی برنامگی در طول روز

 شب‌های قدر به ما نشان داد که خیلی از خواب آلودگی‌ها و پُرخوابی‌های ما ناشی از بی برنامگی در طول روز است و اگر برنامه ریزی در طول روز داشته باشیم خیلی از کسالت‌ها و خواب آلودگی‌ها به سراغ ما نخواهد آمد.

نخوردن و ننوشیدن در عین گرسنگی و تشنگی به ما نشان داد، اگر بخواهیم می‌توانیم با پرهیز از آنچه که برای ما مضر است خودمان را از عوارض آنها مصون بداریم.

کم خوری و کم نوشی در طول روز عادت خوبی بود که باید آن را حفظ کنیم تا سلامت ما تضمین شود.

بهترین و کم عارضه ترین مسیر برای لاغر شدن کم خوردن و کم نوشیدن است

 شکم‌هایی که در طول ماه رمضان از قطرشان کم شد، نشان دادند که بهترین و کم عارضه ترین مسیر برای لاغر شدن کم خوردن و کم نوشیدن است نه استفاده از داروهای لاغری.

به عبارتی، ما در طی این یک ماه فهمیدیم اولاً اگر بخواهیم می‌توانیم، ثانیا می توانیم کم بخوریم، کم بنوشیم، کمتر بخوابیم و سلامت خود را حفظ کنیم. همچنان که فرمود «کلوا و اشربوا و لا تسرفوا»
منبع: تسنیم
برچسب ها: عادت رمضان صراط