۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱

واکنش روزنامه‌های اصلاح‌طلب به سکوت در قبال غزه

روزنامه اصلاح طلب آرمان در گزارشی نسبت به شعار " نه غزه،‌ نه لبنان" که از سوی طرفداران جنبش سبز در سال ۸۸ مطرح شد،‌ واکنش نشان داد و نوشت انتساب این شعار به جریان اصلاحات دروغ است.
کد خبر : ۱۸۸۶۶۷
صراط: روزنامه اصلاح طلب آرمان در گزارشی نسبت به شعار " نه غزه،‌ نه لبنان" که از سوی طرفداران جنبش سبز در سال ۸۸ مطرح شد،‌ واکنش نشان داد و نوشت انتساب این شعار به جریان اصلاحات دروغ است. شعار " نه غزه،‌ نه لبنان" شعاری انحرافی و خودساخته بود.

همزمان، روزنامه‌ اصلاح‌طلب اعتماد هم به انتقاد رسانه ها به سکوت این روزنامه در قبال جنایات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و نوشت:  «سیما» در بخش خبری ۲۰:‌۳۰ دیشب خود، در گزارشی یکطرفه و غیرمستند با نام بردن از روزنامه اعتماد مدعی شد که این روزنامه به وقایع «غزه» کم توجه و یا بی‌توجه بوده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه گزارش مذکور در برخی سایت‌ها  نیز منعکس شده است، مدعی شد: به استناد صفحات روزنامه، «اعتماد» نه تنها به «غزه» و وقایع آن بی‌توجه نبوده است، بلکه از جمله روزنامه‌هایی بوده که از روز نخست این حوادث بنا به وظیفه انسانی و اسلامی و رسانه یی خود پیشتاز اطلاع رسانی بوده است.

این روزها روزنامه‌های اصلاح طلب در حالی ظاهرا به مرزبندی خود با شعار "نه غزه ،‌نه لبنان" می‌پردازند که در ۵ سال گذشته در این خصوص سکوت حمایت آمیز اختیار کرده بودند.

طی روزهای گذشته هم، بسیاری از رسانه‌ها تصاویری از صفحه اول شماره‌های اخیر روزنامه‌های دوم خردادی را منتشر کردند که در آن اثری از پرداختن به موضوع حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و محکومیت کشتار مردم بی‌دفاع و زنان و کودکان غیرنظامیان غزه مشاهده نمی‌شد.

شب گذشته خبر ۲۰:۳۰ صدا و سیما در گزارشی به بی‌توجهی روزنامه‌های دوم خردادی نسبت به جنایات صهیونیست‌ها در غزه انتقاد کرد.این اقدام روزنامه‌های دوم‌خردادی مورد انتقاد و اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز واقع شد.

انتقادات و اعتراضات و فشار افکار عمومی موجب شد امروز سه‌شنبه برخی روزنامه‌های دوم‌خردادی واکنشی نسبت به اتفاقات این روزهای فلسطین نشان دهند. با این حال باز هم تعدادی از روزنامه‌های این جریان خبری از این موضوع در صفحه اول شماره‌های امروز خود منتشر نکردند.

پیش از این نیز جریان دوم‌خرداد به دلیل شعار "نه غزه نه لبنان ..." هواداران خود در جریان فتنه سال ۸۸ مورد انتقاد و اعتراض افکار عمومی قرار گرفته بودند.

با این وجود روز گذشته سخنانی به نقل از سیدهادی خامنه‌ای از چهره‌های برجسته جریان دوم خرداد در رد انتساب این شعار به جریان دوم خرداد منتشر شد.

برخی رسانه‌ها این سخنان سیدهادی خامنه‌ای را تحت عنوان "اعلام برائت هادی خامنه‌ای با ۵ سال تأخیر!" منتشر کردند.