۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲

حواشی یک همایش با حضور همسران روحانی و هاشمی

امتناع عفت مرعشی همسر آیت الله هاشمی‌رفسنجانی و فاطمه هاشمی دختر وی از مصاحبه با خبرنگاران، به همراه حضور همسر رئیس جمهور و حجت الاسلام سیدحسن خمینی در همایش «فلسطین پاره تن اسلام» از نکات حاشیه‌ای بود.
کد خبر : ۱۸۸۷۹۲
صراط:  همایش «فلسطین پاره تن دنیای اسلام» امروز سه شنبه با حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی فعال امور فلسطین در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد و با حاشیه های جالبی همراه بود که در ادامه گزیده آن از نظرتان می گذرد:

* این همایش قرار بود به صورت رسمی از ساعت ۳۰/۱۸ آغاز شود اما با گذشتن عقربه های ساعت از ۱۹ هنوز آغاز نشده بود.

* زهرا مصطفوی دختر حضرت امام خمینی(ره) قرار بود در این همایش سخنرانی کند که به علت کسالت، پیام وی توسط لیلی بروجردی خطاب به حاضران قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است:

متاسفانه دشمن برای برهم زدن فرآیند وحدت امت اسلام که امام آغاز کرده بود، افراد جاهل و متعصب اسلام نما تحت عناوین گروه های تکفیری سازمان داد و آنان را به جان ملت های مسلمان منطقه انداخت تا الویت تضاد جهان اسلام با رژیم صهیونیستی تغییر یابد و به تضادهای داخلی مبتنی بر مذهب تغییر جهت دهد و باز بدین گونه شد که این گروه ها خواسته یا ناخواسته عملا با طرح اولویت های بیگانگان در خدمت امنیت رژیم صهیونیستی قرار گرفتند و یک بار دیگر برخورد با اسرائیل که غده سرطانی جهان اسلام است باید در اولویت قرار گیرد.

* امیر تاجیک خواننده پاپ قبل از آغاز سخنرانی حجت الاسلام سید حسن خمینی به اجرای برنامه پرداخت و قطعه «یه مسجد...» را اجرا کرد و قبل از تحویل تریبون به یادگار امام احوالپرسی گرمی با وی داشت.

* در میان سخنرانی یادگار امام، ضبط صوتی که در کنار وی قرار گرفته بود دچار مشکل شد و هنگامی که صاحب آن برای برداشتن ضبط به روی صحنه آمد، حجت الاسلام سید حسن خمینی با لبخند خاصی خطاب به حاضران گفت: من زیاد حرف نزدم، ضبط باتری تمام کرده ! لطفا صلوات بفرستید.

* اما زمانی که ضبط دوباره دچار مشکل شد و برای برداشتن آن اقدام شد سیدحسن خمینی گفت بازهم صلوات بفرستید و این بار حرف های خود را با ذکر دعا تمام کرد.

* حجت الاسلام سید حسن خمینی در سخنان خود تاکید خاصی روی انحرافات جهان اسلام داشت و گفت:بزرگترین لطف به رژیم صهیونیستی، وجود اندیشه‌های افراطی و اختلافات درونی است و آنچه در غزه رخ داده است بازگشت جایگاه مبارزه بوده که مغفول و گمشده مانده بود. مسیر مبارزه اسلامی و چیزی که در مبارزه دیده می‌شود باید متوجه جنایات رژیم صهیونیستی باشد و قلب جهان اسلام امروز داغدار است.

وی در پایان سخنان خود همچنین دعا کرد تفرقه افکنان هدایت و اصلاح شوند.

* موضوع حمله رژیم اشغالگر قدس به غزه و داعش محور بحث های فعالان سیاسی و فرهنگی حاضر در این مراسم بود.

* حضور صاحبه عربی همسر رئیس جمهور برای حاضران جالب توجه بود و افرادی که در نمایشگاه قرآن که مجاور سالن برگزاری همایش بود با کنجکاوی خاصی می خواستند بدانند همسر رئیس جمهور کشورشان کیست.

* در این همایش افراد زیادی از کشور فلسطین هم حضور داشتند.

* حجت الاسلام امرودی مدیر دفتر حمایت از فلسطین و دبیر برگزاری این همایش در گفت و گو با فارس بر روی وحدت مسلمانان جهان تاکید کرد و گفت: داعش پدیده ای نیست که امروز بوجود آمده باشد و از سال ها قبل توسط غربی ها و آمریکا پرورش و رشد پیدا کرد.

* عفت مرعشی و فاطمه هاشمی از حاضران دیگر این همایش بودند. زمانی که خبرنگار فارس درباره پرونده وی در قوه قضائیه پرسشی را مطرح کرد ظاهرا در شلوغی هاشمی متوجه این سؤال نشد!

* مرضیه حدیدچی دباغ که جزو السابقون انقلاب محسوب می شود با تاخیر در این همایش حضور پیدا کرد و احوالپرسی گرمی با سایرین داشت.

* حجت الاسلام سید حسن خمینی پس از سخنان خود از نمایشگاهی که با موضوع فلسطین برگزار شده بود بازدید کوتاهی داشت و سپس روزه خود را با حاضران افطار کرد.

* در پایان این مراسم از تمبر یادبود فلسطین توسط نوه امام(ره) رونمایی شد و سپس مراسم افطاری برگزار شد.
منبع: فارس