۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱

انتقاد از رواج مانکن‌های سیار

معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار تهران با اشاره به اینکه افرادی برای حمله به دولت دلواپسی برای حجاب را مطرح می‌کنند، گفت: افرادی را به عنوان مانکن‌های سیار به خیابان‌ها روانه می‌کنند تا تبلیغات مد و لباس‌های مناسب با شأن جامعه را رواج دهند.
کد خبر : ۱۸۸۸۲۰
صراط:  سیدشهاب‌الدین چاوشی در نخستین نشست هم‌اندیشی حجاب و عفاف استان تهران که با حضور دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت حجاب و بدحجابی در جامعه ما به نسبت سال‌های گذشته بدتر نشده است.

وی ادامه داد: ما باید بپذیریم که فضای فرهنگی جامعه تحت شرایط شبکه‌های ماهواره‌ای که قصد دارند فضای جامعه اسلامی را تغییر دهند.

چاوشی یادآور شد: بیگانگان با برنامه‌ریزی‌های متناوب به دنبال هدف‌گذاری خود هستند و ما نیز باید به دنبال اهداف اسلامی در جامعه خود باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران یادآور شد:‌ وزارت کشور، استانداری و دولت در مقابل ناهنجاری‌ها مسئولیت دارد ولی باید ناهنجاری‌های جامعه بسته‌بندی شود.

وی افزود: عفاف در فرهنگ دینی ما مختص گروه و قومیت خاصی نیست و در مورد محدوده حجاب و بدحجابی بحث‌هایی وجود دارد که آنچه ملاک عمل است، مصوبات قانونی است و تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای را نمی‌توان در حجاب پذیرفت.

چاوشی بیان داشت: بحث حجاب که بعضی‌ها قصد دارند آن را برای حمله به دولت قرار دهند، موضوع جالبی نیست و ما نیز نمی‌خواهیم بگوییم بدحجابی را با وضعیت موجود می‌پذیریم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران افزود: افرادی که هم‌اکنون دلواپس عفاف و حجاب در جامعه هستند، چرا در سال‌های پیش این دلواپسی را نداشتند؟ و به یکباره دلواپسی آنها رشد کرده است.

وی با اشاره به اینکه بدحجابی به یک پدیده عرفی تبدیل شده است، گفت: برای برخورد با بدحجابی فرهنگسازی در ابزارهای خاص خود را نیاز دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران یادآور شد: دلواپسی‌ها و ناهنجاری‌های دیگری در جامعه وجود دارد که از جمله آن بحث اعتیاد در استان تهران است که آمار خوبی در این خصوص بگوش نمی‌رسد.

چاوشی بیان داشت: در هر جامعه در حال توسعه مشکلاتی از نظر اقتصادی و فاصله طبقاتی بوجود می‌آید که بسیاری از معضلات را شکل می‌دهد، اما اینکه بر روی یک ناهنجاری متمرکز شویم و مابقی معضلات را فراموش کنیم، موجب تحیّر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید به فحشا، اعتیاد و دیگر ناهنجاری‌ها نیز حساس شویم، گفت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی و تنها کار حکومت نیست.

وی گفت: رفتارهای سیاسی، اداری، برنامه‌های ماهواره‌ای دشمن و صدا و سیما در شکل‌گیری افکار عمومی تأثیر دارد و ما نمی‌توانیم از نقش و وزن آنها غافل شویم.

چاوشی با بیان این که عفاف در جامعه اسلامی بسیار اهمیت دارد، گفت: پرهیز از افراط‌ زدگی و دفاع از ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه همه بدحجابان قصد تعرض به مقدسات را ندارند، گفت: نباید این تفکر وجود داشته باشد که هر کس که حجاب آن با ما سنخیت ندارد بی‌دین و ایمان است. مردم سرمایه‌های اصلی انقلاب هستند و نظام ما باید در جهت جلب رضایت عمومی فعالیت کند. اگر در مسیر خدمت به مردم اختلافی وجود داشته باشد بر اساس نحوه مدیریت ما است.

وی گفت: اگر در تمام سازمان‌های اداری، خانم‌های با حجاب عفیف و پاکدامن را تکریم کنیم، بدحجابی در دستگاه‌های ما کنترل می‌شود.

وی بیان داشت:‌اقتصاد و فرهنگ باید در کنار هم دیده شود. اقتصاد بدون فرهنگ اگر نیز شکوفا شود تازه آمریکا و ژاپن می‌شویم، لذا باید فرهنگ و اقتصاد در یک راستا جلو برود.

چاوشی افزود: افرادی را به عنوان مانکن‌های سیار به خیابان‌ها روانه می‌کنند برای تبلیغ مد و لباس‌های نامناسب نیز که با شأن جامعه مناسب نیست.

متولیان امور فرهنگی در نخستین نشست هم‌اندیشی عفاف و حجاب استان تهران، حضور کمرنگی را داشتند و مقرر شد، مدیرانی که غیبت دارند، علت غیبت آنها پیگیری شود.
منبع: فارس