۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
بازگشت به اوساسونا؟

فردا؛ رونمایی از تیم جدید نکونام

یک سایت اسپانیایی اعلام کرد که به احتمال فراوان قرارداد هافبک تیم ملی فوتبال ایران با باشگاه اوساسونا فردا اعلام خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۸۸۲۷
 صراط: عملیات بازگرداندن بازیکنان به اوساسونا تنها به خاویر فلانیو ختم نمی‌شود و اسامی دیگری هم برای بازگشت به این تیم به چشم می‌خورند که جواد نکونام یکی از آنها است.

این بازیکن ایرانی به باشگاه اوساسونا اطلاع داد که این بازیکن می‌تواند دوباره به پامپلونا بازگردد. به هر حال این به دنبال استعفای میگوئل آرچانکو صورت گرفت. این رئیس باشگاه بود که زمستان دو فصل پیش برای اولین بار تصمیم گرفت جواد نکونام را به تیم بازگرداند.

این بازیکن در سال 2006 از شارجه امارات به اوساسونا ملحق شد. وی 6 فصل در این تیم حضور داشت و 157 بازی انجام داد و 26 گل به ثمر رساند. 6 سال کافی بود تا وی به یکی از اسطوره‌های این باشگاه تبدیل شود. گلی که وی با ضربه سر به بوردو به ثمر رساند تا اوساسونا به مرحله حذفی جام یوفا در سال 2007 راه یابد، هنوز در ذهن هواداران این تیم ماندگار است. وی پس از پایان دادن به کارش در سال 2012 به استقلال تهران پیوست.

این بازیکن در تیم ملی ایران و استقلال همچنان به عنوان یک هافبک دفاعی به کارش ادامه داد و مسعود شجاعی یکی دیگر از بازیکنان سابق اوساسونا نیز در کنار وی بازی می‌کرد. مسعود شجاعی به کارش در لاس‌پالماس ادامه نخواهد داد و با وجود برخی شایعاتی که بازگشت او را به اوساسونا مطرح می‌کنند، احتمالا به خارج از اسپانیا خواهد رفت.

عملکرد خوب نکونام در جام‌جهانی 2014 قطعا یکی از دلایلی است که هیئت مدیره باشگاه را به پذیرش بازگشت وی ترغیب می‌کند. مذاکرات در هفته‌های اخیر در این باره صورت گرفته است. احتمال فراوانی وجود دارد که جذب وی فردا پیش از سفر این تیم به انگلیس برای برگزاری دیدار دوستانه اعلام شود.

جواد نکونام با وجود جدایی‌اش از این باشگاه هرگز ارتباطش با اوساسونا را قطع نکرد. این هافبک ارتباط مداومی با برخی از اعضای باشگاه از جمله بازیکنان و کارکنان داشت. باشگاه‌های برتر ایران خواهان جذب این بازیکن هستند اما تمایل وی بازگشت به پامپلونا است.

منبع: فارس