۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷

بازی سر بریدن کودکان در عربستان

فیلم منتشر شده در اینترنت نشان می دهد تعدادی از کودکان زیر ۱۰ سال در عربستان سعودی در حال بازی سربریدن هستند.
کد خبر : ۱۸۸۸۴۵
صراط: روزنامه الحیات چاپ لندن، در این فیلم نشان داده می شود تعدادی از کودکان در تقلید از فیلم های سر بریدن داعش، سر هم بازی های خود را می برند.در این بازی تعدادی از کودکان، به عنوان اسیر بر روی زمین نشسته اند و یک کودک هم بالای سر آنها ایستاده و پس از قرائت متن فرضی، اقدام به سربریدن خیالی هم بازی های خود می کند.


انتشار این فیلم باعث شد خطر تقلید خشونت در میان کودکان در کشورهی عربی جدی گرفته شود.

  در حال حاضر بسیاری از فیلم های خشونت آمیز مربوط به گروه های افراط گرا از جمله القاعده و داعش، در شبکه های اجتماعی و شبکه های تلویزیونی به طور گسترده ای منتشر می شود.پیش از این فیلم هایی از صحنه های خشونت آمیز و کشتار افراد به دست گروه های تندرو منتشر شده بود. از جمله وحشتناک ترین آنها می توان به انتشار فیلم های سر بریدن ها در ملاء عام اشاره کرد.

اعدام بازی! بازی کودکان سوری

 پیش از این نیز ، روزنامه ملیت ترکیه، سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی مملو از تصاویر و ویدئوهایی است که نحوه اعدام وحشیانه افراد دستگیر شده توسط تروریست های داعش را به نمایش می گذارد. با این حال جدیدترین تصاویری که نشان دهنده شبیه سازی این اعدام ها توسط چند کودک سوری است، نگرانی های زیادی را برانگیخته است.
این تصاویر مربوط به چند کودک زیر 10 سال سوری است که مشغول "اعدام" بازی هستند. در این تصاویر یکی از بچه ها یک اسلحه اسباب بازی به دست گرفته و از پشت به 4 کودک که با دستان بسته و روی زانو نشسته اند یعنی به همان روشی که اعدام های داعش انجام می شود، شلیک می کند. تصاویر نشان می دهد که چگونه این کودکان همانند تصاویر واقعی اعدام های داعش، بازی کرده و خود را به مردن می زنند.