۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳

کشتار بی رحمانه یک پلنگ دیگر+تصاویر

مدیر دیده بان حقوق حیوانات از کشتار بی رحمانه یک پلنگ دیگر در ایلام خبر داد و گفت: در فیلمی که در آخرین لحظات زندگی این حیوان مصدوم گرفته شده صحنه های ناجوانمردانه آزار پلنگ مصدوم با کوبیدن سنگ به صورت حیوان بی نوا ثبت شده است.
کد خبر : ۱۸۸۸۷۲

صراط: شهرام امیری شریفی با بیان این مطلب افزود: در یکی از آخرین نمونه ها و در فیلمی از آخرین لحضات عمر یک پلنگ در غرب کشور، مظلومیت عمیق این حیوان ارزشمند را نمایش داده می شود.

کشتار بی رحمانه یک پلنگ دیگر

وی با انتقاد از اینکه پس از هر بار کشته شدن این گونه ارشمند تنها این سوال مطرح می شود که چه زمانی ایران برای پلنگ ها امن خواهد شد و بدون پاسخ درخور ماجرا فراموش می شود اظهار داشت: آیا این بار هم تنها این پرسش بی پاسخ مطرح می شود.

کشتار بی رحمانه یک پلنگ دیگر

شریفی تصریح کرد: گفته می شوداین فیلم به روستای «گله دار» منطقه «کبیر کوه» در استان ایلام تعلق دارد و شکارچی حاضر در تصویر بومی منطقه «بدره» است.

کشتار بی رحمانه یک پلنگ دیگر

مدیر دیده بان حقوق حیوانات افزود: در این فیلم فیلمبردار از همراهانش می خواهد سکوت کنند تا از روی صدا قابل شناسایی نباشند تا تحت پیگرد قضایی قرار نگیرند.

به گفته وی، آن طور که از تصویر پیداست ران چپ پلنگ خون آلود است اما با توجه به حالت چشم ها، ضربه مغزی و مسمومیت این پلنگ نیز دور از ذهن نیست.

کشتار بی رحمانه یک پلنگ دیگر

شرفی یادآور شد: یک بار در دقیقه ۷:۴۸ و یک بار هم در لحظه های پایانی فیلم، برای بهتر شدن صحنه های ناجوانمردانه ای که دوربین ضبط می کند، سنگی به صورت پلنگ کوبیده می شود که با عکس العمل دردناک حیوان بی نوا و بی رمق همراه می شود که البته  این رفتار خوشحالی فیلمبردار و فرد پشت دوربین را به همراه دارد.

فیلم آزار اذیت این پلنگ در آخرین لحظات زندگی در خبرگزاری مهر موجود است


منبع: مهر