۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۴
رئیس دستگاه قضا: جنایات‌ صهیونیست‌ها بربریت‌ مدرن است

در مذاکرات هسته‌ای باید خطوط قرمز رعایت شود

آیت الله لاریجانی گفت: هیچ مانعی نباید در برابر استفاده از توانمندی‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور به وجود آید.
کد خبر : ۱۸۸۹۴۱
صراط: رئیس قوه قضاییه، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را بربریت مدرن خواند و گفت: این جنایت ها با حمایت کشورهای غربی مدعی حقوق بشر انجام می شود.
 
به گزارش صراط به نقل از واحد مرکزی خبر، رئیس قوه قضاییه، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت کشورهای غربی از این رژیم را بربریت مدرن خواند و گفت: رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، بر سر کودکان، مردان و زنان بی‌پناه بمب می‌ریزد، مساجد و مدارس را تخریب می‌کند و حتی مجروحان بستری شده در بیمارستان را مورد حمله قرار می‌دهد و این جنایت ها با حمایت کشورهای غربی مدعی حقوق بشر نیز روبرو می‌شود.
 
 آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی افزود: اخبار تأثرآور و جانگذاری که این روزها از غزه مخابره می‌شود، صرفاً بخشی از آنچه را که ضد فلسطینیان در حال وقوع است بازگو می‌کند و نمی‌تواند همه ابعاد این جنایت را گزارش کند.
 
رئیس دستگاه قضا با تأکید بر باورپذیر نبودن ادعاهای رژیم صهیونیستی افزود: حمله به مجروحان بر اساس هیچ یک از موازین بین المللی قابل قبول نیست اما رئیس جمهوری آمریکا این اقدامات را دفاع رژیم غاصب اسرائیل از خود می‌داند؛ در کدام قاموسی به خاک و خون کشیدن مردم بی‌پناه و غیرنظامیان که تاکنون بیش از 600 کشته و 1500 زخمی برجاگذاشته است، دفاع از خود تلقی می شود؟
 
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه انسان از این همه « نفاق کشورهای غربی در برابر حقوق بشر تعجب می‌کند»، تصریح کرد: این بربریت مدرن است که مجروحان بستری شده در بیمارستان ها را مورد هدف قرار می‌دهند و سپس ادعا می‌کنند از بیمارستان موشک شلیک می‌شود!
 
رئیس قوه قضاییه یادآور شد: کشورهای غربی که حاضرند بر مبنای ادعاهای چند نفر همجنس‌باز، ایران را به نقض حقوق بشر متهم کنند، جنایتی با این گستردگی را یا نمی‌بینند و یا اینکه می‌بینند و از آن دفاع می‌کنند و حتی به رژیم صهیونیستی بابت این جنایات حق می دهند.
 
آیت الله آملی لاریجانی مسئله فلسطین را موضوعی عربی ندانست بلکه آن را «مهم‌ترین مسئله» امروز جهان اسلام ارزیابی کرد وگفت: همانطور که بیش از سه دهه پیش امام راحل با تیزبینی تأکید کردند، صهیونیست‌ها در همه دنیا و خصوصاً منطقه ما مفسدند و این جرثومه فساد را خوب تشخیص دادند و به مردم شناساندند و حتی در مبارزات قبل از انقلاب هم تأکید می‌کردندکه مسئله اصلی، رژیم شاه نیست بلکه ریشه مشکلات، استکبار و صهیونیست است.
 
مسلمانان باید «خط فساد» رژیم صهیونیستی را بشناسند
رئیس دستگاه قضا با تأکید بر اینکه مسلمانان باید «خط فساد» رژیم صهیونیستی را بشناسند اظهار کرد: صهیونیست‌ها برای اینکه توجه و تمرکز جهان اسلام را از اتفاقاتی که در سرزمین‌های اشغالی روی می‌دهد، منحرف کنند به دنبال ایجاد خطوط موازی انحرافی هستند. به راه‌انداختن جنگ فرقه‌ای در کشورهای اسلامی و همچنین هدف از تقویت جریان ‌های تکفیری در سوریه و عراق چیزی جز تلاش برای چرخاندن نگاه از غزه و منحرف کردن اذهان از مسئله فلسطین نیست.
 
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه اکنون زمان اتحاد جهان اسلام است افزود: کشورها و جوامع اسلامی را نمی‌توان با خطوط جغرافیایی جدا کرد زیرا سرنوشت امت واحد اسلامی به هم پیوسته است؛ بنابراین همه باید فریاد مردم مظلوم فلسطین را بشنوند.
 
رئیس قوه قضاییه از «بی‌توجهی و سکوت» برخی کشورهای عربی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی، همچنین در پاره‌ای موارد «حمایت پشت پرده» آنها از این رژیم ابراز تاسف کرد و افزود: جمهوری اسلامی همواره از ملت مظلوم فلسطین حمایت معنوی کرده است و از سوی دیگر برگزاری اجلاس تروئیکای بین‌المجالس کشورهای اسلامی با ابتکار ایران نشان از همین حمایت دارد که لازم است از مجلس شورای اسلامی و دست اندرکاران برگزاری این اجلاس تشکر کرد.
 
آیت الله آملی لاریجانی با تأکید براینکه وحدت جهان اسلام و پشتیبانی از فلسطین ساکنین غزه را به مقاومت دلگرم می‌کند تصریح کرد: حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی نشان دهنده استیصال این رژیم در برابر مقاومت و پایداری مردم فلسطین است، زیرا اگر غیر از این بود این رژیم به حمله های ددمنشانه که منجر به تکه تکه شدن کودکان بی‌گناه می شود، روی نمی‌آورد.
 
باید جریان حمایت از قدس را زنده نگه داشت

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه «باید جریان حمایت از قدس را زنده نگه داشت» گفت: امروز اهمیت ابتکار حضرت امام (ره) در تعیین روز قدس که نوع تازه‌ای از مبارزه را پی‌ریزی کرد درمی‌یابیم. نباید عده ای گمان کنند که راهپیمایی اثری ندارد؛ اتفاقاً این راهپیمایی رساترین فریاد بر سر صهیونیست ها و حامیانشان، همچنین بهترین پیام به جهانیان است.
 
آیت الله آملی لاریجانی از ملت ایران برای حضور هرچه باشکوه‌تر در راهپیمایی روز قدس امسال دعوت کرد و افزود: در این روزها که غزه تحت حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی قرار دارد و فریاد یاللمسلمین آنان بلند است، اهمیت برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس دوچندان شده است.
 
رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات اخیر ایران و گروه 1 + 5 پرداخت و با تشکر از «استقامت و استقلالی» که مذاکره کنندگان در برابر زیاده‌‌خواهی‌های طرف مقابل نشان دادند تاکید کرد: در مذاکرات هسته‌ای باید خطوط قرمز که همان مصالح کشور است، رعایت شود.
 
وی گفت: رعایت مصالح به این معناست که جوانان کشور بتوانند بدون هیچ محدودیتی دانش هسته‌ای صلح آمیز را به پیش ببرند و ارتقا دهند ونیز هیچ مانعی نباید در برابر استفاده از توانمندی‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور به وجود آید.
 
آیت الله آملی لاریجانی راهکار مقابله با تحریم‌ها را عمل به خواست مقام معظم رهبری مبنی بر در دستور کار قرار گرفتن اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در برابر تحریم ها باید بر توانمندی‌های داخلی خود اتکا کنیم و در کنار آن صبر و پایداری هم لازم است. البته مردم ما نشان داده اند اهل پایداری و صبر هستند و مسئولان نیز باید با مدیریت صحیح به وظایف خود در قبال مردم عمل کنند.
 
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از اعتمادسازی ابایی ندارد اظهار کرد: فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت ساخت و به‌کار گیری هرگونه سلاح‌های کشتار جمعی چون بیان کننده نظر ولی فقیه حاکم بر کشور و یک مرجع تقلید است، به خوبی اثبات می کند که ایران هیچ گاه به سمت تولید سلاح‌های هسته ای نرفته است و نخواهد رفت.