۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸

آمریکا در غزه دخالت نظامی می‌کند؟

ویکی‌لیکس در پرداخت به اسنادی که توسط یک روزنامه آمریکایی منتشر شده نوشته است که رئیس‌جمهور آمریکا از پنتاگون خواسته 2000 سرباز در حالت آماده‌باش برای اعزام به غزه باشند تا در صورت نیاز اجرایی شود.
کد خبر : ۱۸۸۹۷۸
صراط: بر اساس اسنادی که روزنامه آمریکایی «نشنال ریپورتر» روز دوشنبه منتشر کرده و ویکی‌لیکس در سایت خود به آن پرداخته شده است «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا از پنتاگون خواسته 2000 نظامی را آماده فرستادن به نوار غزه کند تا در صورت نیاز به کمک ارتش رژیم صهیونیستی علیه حماس و فلسطینیان بروند.

ویکی‌لیکس در ادامه فاش کرد که اوباما به نیروهای دریایی و زمینی برای از بین بردن نیروی جنگنده اصلی در نوار غزه (مقاومت) دستور آماده‌باش داده است.

بر اساس گزارش ویکی‌لیکس پاسخ پنتاگون این بوده که در آمادگی کامل است علاوه بر این تعداد نظامی بالگرد آپاچی، دو هواپیما از نوع « AH-6 Littlebird»، تعدادی خودرو زرهی، بالگرد «بلاک هوک» و دیگر تجهیزات نظامی را در صورت نیاز به منطقه میفرستد و نیروهای زمینی با هوایی ناو هواپیمابر «جورج هربرت واکر بوش» که در خلیج فارس به سر میبرد حمایت خواهد شد.

اما ویکی‌لیکس می‌افزاید که پنتاگون احتمال تلفات 18 درصدی را میدهد و در این صورت 2000 نظامی کافی نخواهد بود و برای اجرایی شدن هدف اوباما نیاز به آمادگی نظامیانی بیشتری در حدود 6000 هزار نفر است.

در ادامه این گزارش آمده است که ژنرال آمریکایی بازنشسته «پل هورنر» که از وی خواسته شده به بررسی این اسناد بپردازد در اینباره می‌گوید که اگر آمریکا بخواهد کمترین تلفات را داشته باشد باید آمادگی فرستادن نیروهای بیشتری را داشته باشد.

منبع: فارس