۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

تناقض در آفریقای جنوبی درباره کی‌روش

در آستانه اعلام سرمربی جدید تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی تناقض زیادی در گزارش رسانه‌های این کشور به چشم می‌خورد.
کد خبر : ۱۸۹۰۹۵
صراط: «Time Lives» اعلام کرد که دنی جوردان روز گذشته اعلام کرد معرفی سرمربی جدید احتمالا با مشاجرات و امکان تنش‌های بیشتر بر سر انتخاب مدیر فنی مواجه خواهد شد.

فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی در نظر داشت پس از جلسه کمیته اجرایی نام سرمربی و مدیر فنی را اعلام کند اما با وجود مشاجرات تفرقه‌انگیز بر سر اعلام این اسامی این کار با تأخیر صورت خواهد گرفت.

دنی جوردان اظهار داشت: اگر اسامی این دو نفر را اعلام کنیم و مردم از انتخاب ما راضی نباشند، این می‌تواند اعتراضات شدیدی را به دنبال داشته باشد. فشار بسیار زیادی روی ما برای انتخاب سرمربی جدید وجود دارد و ما باید روی این مسئله تمرکز کنیم.

استفن کشی از نیجریه، فرانک ریکارد هلندی و افرایم ماشابا، سرمربی تیم زیر 23 سال آفریقای جنوبی گزینه‌های اصلی هدایت تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی هستند.

کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق این تیم نیز به نظر می‌رسد پس از اعلام رسانه‌های ایران مبنی بر مذاکره فدراسیون فوتبال این کشور برای تمدید قرارداد با وی تا جام‌جهانی 2018 از کورس رقابت خارج شده است. با این حال به نظر می‌رسد کی‌روش با اعلام اینکه مذاکراتش را اول آگوست (10 مرداد) با ایران نهایی می‌کند، همچنان درها را به روی مذاکره با فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی باز نگه داشته است.

این در حالی است که سایر رسانه‌های آفریقای جنوبی اعلام کردند که بر اساس گزارش‌ها فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی برای هدایت بافانا بافانا به کی‌روش پیشنهاد داده است. «Cape Times» گزارش داد که در صورت توافق دو طرف کی‌روش شنبه به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از این است که کی‌روش گزینه اصلی برای هدایت بافانا است و استفن کشی، ماشابا و تراپاتونی گزینه‌های دیگر هستند. این در حالی است که اسامی دیگری چون پاتریک کلایورت، روبرتو کارلوس و فابیو کاناوارو نیز در این میان شنیده می‌شود.

با این حال دنی جوردان اعلام کرد که نام سرمربی جدید شنبه اعلام خواهد شد اما معرفی وی در روزهای آینده صورت خواهد گرفت.

منبع: فارس