۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵

حضور مراجع و علما در راهپیمایی روز قدس

مراجع عظام تقلید و برخی علما با حضور در راهپیمایی روز قدس بر حمایت جهان اسلام از مردم غزه تاکید کردند.
کد خبر : ۱۸۹۱۳۷
صراط: ‌آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در قم حضور در راهپیمایی روز قدس را وظیفه‌ای برای همه مسلمانان دانست و گفت: دنیای اسلام باید امروز نسبت به جنایات اسرائیل ابراز انزجار کند.

وی با اشاره به اینکه مردم حضور گسترده و پرشوری در راهپیمایی داشته‌اند خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که افکار دنیا علیه اسرائیل غاصب است و این در حالی است که سردمداران آمریکا و غرب به حمایت از این رژیم غاصب می‌پردازند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل رسواتر از هر زمانی است و مقدمات محو و نابودی این رژیم غاصب فراهم شده است.‌

*حضور میلیونی مردم پیام‌های روشنی برای صهیونیست‌ها و استکبار دارد

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور نیز گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله قدس پیام‌های روشنی برای صهیونیست‌ها و استکبار دارد.

‌آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری نیز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در قم اظهار کرد: روز جهانی قدس جهاد ملت‌های آزاده دنیا در برابر صیونیست‌ها و حامیان آنها است و البته راهپیمایی مردم در روز جهانی قدس پیام‌های مهمی به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم با حضور در این راهپیمایی دفاع همه جانبه خود را از زنان و کودکان مظلومان غزه بیان می‌کنند گفت: در یوم الله روز قدس مردم با حضور پرشکوه خود به مقابله با ابرقدرت‌ها و صهیونیست‌ها برخاسته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه سخن امام راحل مبنی بر نابودی اسرائیل محقق خواهد شد گفت: کشورهای عربی با مشاهده این حضور مردم باید به خود بیایند؛ امروز سئوال از آنها این است که غیرت اسلامی و عربی شما کجاست و چرا در برابر این جنایات سکوت می‌کنید. ‌

*داعش مولود رژیم صهیونیستی است

یس مرکز فقهی ائمه اطهار نیز با اشاره به جنایات گروه داعش گفت: داعش مولود اسرائیل برای از بین مردم کشورهای اسلامی است.

آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی با حضور در راهپیمایی روز قدس در شهر مقدس قم در جمع خبرنگاران گفت: مردم در راهپیمایی یوم‌الله قدس جنایات رژیم صهیونیستی و اقدامات ددمنشانه داعش در کشورهای اسلامی را به شدت محکوم می‌کنند.

وی بیان کرد: مردم حضوری آگاهانه و مبتنی بر مبانی فکری و دینی امام و انقلاب در راهپیمایی یوم‌الله قدس دارند و حرکت در این مسیر کمتر از روزه‌داری نیست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها با کشتار مردم بی‌دفاع مردم فلسطین چهره شوم خود را به دنیا نشان دادند یادآور شد: مردم دنیا نباید در برابر این جنایات سکوت کنند. وی با اشاره به جنایات گروه داعش تصریح کرد: داعش مولود اسرائیل برای از بین مردم کشورهای اسلامی است. ‌

*ملل آزاده دنیا برای دفاع از فلسطین به پا خاسته‌اند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه نیز گفت: صهیونیست‌ها جنایت‌کار و کودک کش نسبت به مظلومان فلسطین جنایت را به حد نهایت رسانده و امروز مردم دنیا برای حمایت از مظلومین غزه و ابراز انزجار از رژیم صیهونیستی به پا خاسته‌اند.

‌آیت‌الله مرتضی مقتدایی ‌در راهپیمایی یوم الله قدس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ملت شریف مومن و روزه‌دار ایران بر اساس مصداق فرمایش امیرالمومنین که به امام حسن و امام حسین(ع) فرمودند همیشه در زندگی روش شما این باشد که دشمن سرسخت ظالم و حامی و کمک مظلوم باشید به صحنه‌ آمده‌اند.

وی افزود: صهیونیست‌ها جنایت‌کار و کودک کش نسبت به مظلومان فلسطین جنایت را به حد نهایت رسانده و امروز مردم دنیا برای حمایت از مظلومین غزه و ابراز انزجار از رژیم صیهونیستی به پا خاسته‌اند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ملت ایران با یک شور و شوق عجیب در راهپیمایی شرکت کرده‌اند تا با مشت‌های گره‌ کرده انزجار و خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده و از طرفی با ملت مظلوم فلسطین ابراز همدردی کنند. ‌

*مسلمانان دنیا کالاهای اسرائیلی را تحریم کنند

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه مردم مسلمان دنیا باید کالاهای اسرائیلی را تحریم کنند، گفت: باید دیگر کشورهای اسلامی نیز با فراخوان سفرای خود در مسیر نابودی این غده سرطانی گام بردارند.

‌آیت‌الله حسین نوری همدانی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در قم اظهار کرد: حضور گسترده ملت مسلمان و آزاده دنیا دارای پیام‌های زیادی برای دنیای استکبار است و دنیای استکبار باید بدانند که دفاع وقیحانه آنها از صهیونیست‌ها چهره آنها را برای دنیا آشکارتر کرده است.

وی با اشاره به اینکه حامیان رژیم صهیونیستی باید بدانند که نقشه استکبار بی‌فایده بوده و مردم دنیا امروز بیدار و آگاه هستند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که رژیم صهیونیستی فاجعه‌ای برای مسلمانان است و مردم باید همیشه در دفاع از ملت فلسطین در صحنه باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مردم مسلمان دنیا باید کالاهای اسرائیلی را تحریم کنند گفت: باید دیگر کشورهای اسلامی نیز با فراخوان سفرای خود در مسیر نابودی این غده سرطانی گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه مقاومت مردم فلسطین جهاد فی سبیل الله است، بیان کرد: ملت فلسطین باید بدانند مسلمانان دنیا همیشه در کنار آنها هستند.‌

*کسانی که از مظلوم حمایت ‌نمی‌کنند، از اسلام واقعی بهره‌ای نبرده‌اند

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: بدون تردید امروز کسانی که از مظلوم حمایت ‌نمی‌کنند، از اسلام واقعی بهره‌ای نبرده‌اند.

آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی دقایقی پیش در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این شهر اظهار کرد: حمایت از مظلوم جزو دستورهای رسمی دین مبین اسلام است و نظام آفرینش بر مبنای حق و عدل استوار خواهد بود.

این مرجع تقلید جهان تشیع ادامه داد: دین اسلام به همه مسلمانان دستور داده است تا از مظلوم حمایت کنند و اگر صدای مظلومی از جایی بلند می‌شود، مسلمین باید به یاری وی بشتابند.

وی تصریح کرد: اگر در این وضع، سایر مسلمانان از فرد مظلوم حمایت نکنند، در حقیقت بدان معناست که از اسلام واقعی بهره‌ای نبرده‌اند.

آیت‌الله جوادی‌آملی اضافه کرد: امروز غزه و فلسطین و سایر منطقه‌های محروم جهان زیر بار استکبار جهانی و صهیونیستم هستند و این امر وظیفه مسلمانان را بیشتر می‌کند.

این مرجع تقلید گفت: استکبار جهانی و ایادی آنها، روزی طالبان و داعش را علیه مسلمانان تحریک می‌کنند و روزی به بمباران و جنایت در غزه و کشورهای اسلامی دست می‌زنند و باید این ترفندها را شناخت.

آیت‌الله جوادی‌آملی اضافه کرد: امروز مسلمانان در مواجهه با این جنایت‌ها دو وظیفه مهم و اساسی دارند؛ نخستین وظیفه این است که باید به دفاع جانانه از مظلومان بپردازند و در گام بعدی، باید بصیرت اساسی و ریشه‌ای داشت.

وی تصریح کرد: باید بصیرت را در خود تقویت کرد تا بفهمیم و بدانیم که پشت صحنه این جنایت‌ها چه کسانی قرار دارند. این مرجع عالی‌قدر جهان اسلام افزود: حضرت امیرالمومنین علی (ع) در خلال جنگ جمل فرمودند که شما باید اتاق فکر جنگ را ببینید و به مقابله با آن بپردازید و امروز نیز باید دانست که تنها داعش، القاعده و طالبان در این جنایت‌ها مهم نیستند.

آیت‌الله جوادی‌آملی ادامه داد: امروز تنها فشاری که بر روی مردم غزه و فلسطین وارد می‌آید، مهم نیست بلکه باید پشت پرده این وقایع و جنایت‌ها و استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی را هم دید. وی تصریح کرد: امروز هوشمندی خاصی که مسئولان کشورمان به لطف خداوند متعال دارند، به طور یقین ثمربخش خواهد بود و آنها نشان داده‌اند که دشمن اصلی را شناخته‌اند و ابزارهای کار را نیز می‌شناسند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، طبق فرمایش گوهربار حضرت امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و در قالب روز قدس امر پسندیده‌ای است که نشان می‌دهد مردم ایران پس از یک عمر اطاعت از فرمایش امام باز هم به میدان می‌آیند و خشم خود را علیه استکبار جهانی نشان می‌دهند. راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده مردم و مسئولان و به منظور محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در شهرهای مختلف شرق استان تهران از جمله دماوند آغاز شده و میهمان ویژه این مراسم در بام ایران، آیت‌الله جوادی‌آملی، از مراجع عظام تقلید است.‌

*سکوت کشورهای مدعی تمدن در برابر جنایات غزه محکوم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سکوت کشورهای به ظاهر متمدن در برابر جنایات غزه و کشتار مردم بی‌گناه را محکوم کرد.

‌آیت‌الله ابراهیم امینی پیش از ظهر امروز با حضور در راهپیمایی روز قدس در شهر مقدس قم در جمع خبرنگاران با محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها بیان کرد: در شرایطی جنایات صهیونیست‌ها رقم می‌خورد که در برابر کشتار مردم بی‌گناه مدعیان حقوق بشر و کشورهای به اصطلاح متمدن سکوت اختیار کرده‌اند. وی با اشاره به تخریب مساجد، خانه‌ها، بیمارستان‌ها و اماکن عمومی از سوی رژیم صهیونیستی‌ گفت: آنها به زن و کودک و پیر و جوان رحمی ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مردم با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس بر زخم کهنه فلسطین مرهم می‌گذارند خاطرنشان کرد: این حضور گسترده تاثیر بسیار گسترده‌ای دارد و مردم حضوری پرشوری در راهپیمایی روز قدس امسال داشتند.

*راهپیمایی روز قدس طلیعه پیروزی مردم غزه خواهد بود

‌آیت‌الله عباس کعبی ظهر امروز در حاشیه حضور در راهپیمایی یوم‌الله قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس باعث تولید قدرت برای اسلام و برای امت اسلامی بوده و زمینه‌ای برای حمایت و پشتیبانی از مقاومت مردم فلسطین و دفاع از مردم مظلوم غزه و کرانه باختری است.

وی گفت: بعد از سخنان روشنگرانه و بسیار مهم رهبری در دیدار دانشجویان در خصوص مسلح کردن کرانه باختری موجی از خوشحالی ایجاد شده و شب گذشته درگیری‌های زیادی در کرانه باختری صورت گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قطعا راهپیمایی روز قدس انعکاس بین‌المللی پیدا خواهد کرد و حمایت ملت ایران و دیگر ملل آزاده از مردم غزه و کرانه باختری بسیار ارزشمند است و موجب دلگرمی این ملت مظلوم می‌شود.

*حضور مردم در راهپیمایی روز قدس برای مردم غزه و فلسطین روحیه است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس برای مردم غزه و فلسطین روحیه است ولی کافی نیست به طوری که مردم باید حضور عملی خود را اعلام کنند و اظهار کنند که آماده‌اند.

آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی خمینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به حضور گسترده مردم قم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: امام خمینی(ره) با بینش خود درباره روز قدس اعلام کردند که این روز باید روز حیات اسلام و ممات کفر باشد و روز برخاستن تمام انسان‌ها علیه ظلم و ستمگری است.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که غده سرطانی رژیم صهیونیستی در منطقه برای این است که با اسلام مقابله کند و به این موضوع آن زمان توجه کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: اگر عرب‌ها و کسانی که بر عرب‌ها حاکم بودند، حقیقت را متوجه بودند، نمی‌گذاشتند این غده سرطانی اوج بگیرد تا این ظلم‌ها انجام شود، بنابراین باید در روز قدس نه تنها باید شعار «مرگ بر اسرائیل» را فریاد زنیم، بلکه ضروری است به طور عملی کاری انجام دهیم.

وی با اشاره به وظایف ما در برابر رژیم صهیونیستی گفت: باید از نظر مالی، جانی، فکری و اسلحه‌ای مردم غزه را به دلیل ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی تقویت کنیم.

مسعودی خمینی خاطرنشان کرد: باید تقویت گفتار با عمل توام باشد و هر انسانی که مسلمان است و می‌فهمد باید به طور عملی این اقدام، کارهای نابخردانه و جنایات‌کارانه‌ای که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد را محکوم کند.

وی یادآور شد: آمریکا پشتیبان این اقدامات است و دیگران نیز آن را تایید می‌کنند ولی متاسفانه همه مسلمانان و عرب‌ها در برابر این جنایات ساکت شده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: همه انسان‌ها و کسانی‌ که با ظلم می‌خواهند مبارزه کنند باید به پا خیزند و به طور عملی وارد صحنه شوند و در برابر رژیم صهیونیستی بایستند.

وی با اشاره به اهداف صهیونیست‌ها در زمینه کشتار زنان و کودکان بی‌گناه گفت: اهداف رژیم صهیونیستی این است که مردم غزه را به زانو درآورد و حامیان این رژیم باید بدانند که با تقویت آن برای خودشان حکومت بزرگی را تهیه و درست می‌کنند تا بر سر مسلمانان بکوبند و مسلمانان به ویژه عرب‌ها هیچ توجهی به این موضوع ندارند که اگر رژیم صهیونیستی تقویت شود، روزی خود آنها را نیز از بین می‌برد.

مسعودی خمینی یادآور شد: لازم است در برابر رژیم صهیونیستی ایستاد و آنها را بیرون کرد و باید این رژیم از صحنه روزگار محو شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در برابر جنایات رژیم صهیونیستی قیام کرده و از نظر مالی و اسلحه‌ای و سایر تجهیزات به تقویت غزه و فلسطین بپردازیم.

اسرائیل موجب شده چهره واقعی دشمنان اسلام روشن شود

استاد حوزه علمیه قم گفت: اسرائیل سبب شده است تا چهره واقعی و ماهیت دشمنان اسلام که مدعی دین و اسلام هستند شناخته شود.

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی ظهر امروز در حاشیه حضور در راهپیمایی یوم‌الله قدس، حرکت روز قدس را مقدمه‌سازی برای ظهور دانست و گفت‌: وقتی که اقبال عمومی و دل‌های مردم به سمت امام زمان(عج) گرایش پیدا کند، ظهور محقق خواهد شد.

وی با بیان آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: اسرائیل سبب شده است تا چهره واقعی و ماهیت دشمنان اسلام که مدعی دین و اسلام هستند شناخته شود.

این استاد حوزه افزود: جداسازی حق و باطل سبب شده است یک نهضت ملی و همگانی علیه طاغوت ایجاد شود و مسلمانان جهان در مقابل ظالمان بایستند.

وی مبارزه با کفر را یک نعمت دانست و گفت: بهترین راهکار برای کفر و ظلم مبارزه در تمام زمینه‌ها است.

منبع: فارس