۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۰
مدعیانی که در روز قدس غایب بودند

حامیان فتنه از حضور در میان مردم هراس دارند؟

غیبت حامیان فتنه قابل توجیه است. اولا چندان تمایلی به محکومیت جنایات اشغالگران قدس ندارند و در ثانی، هراس از واکنش مردم به آنان، مانع جدی حضورشان در میان مردم است.
کد خبر : ۱۸۹۲۰۷
گروه سیاسی صراط - در میان خیل عظیم سیاسیون و شخصیت های کشوری حاضر در راهپیمایی روز گذشته علیه جنایات صهیونیست ها، خبری از حامیان فتنه و بسیاری از اصلاح طلبان نبود.

به گزارش گروه سیاسی صراط، سید محمد خاتمی که در روزهای گذشته تلاش های زیادی برای برائت او از شعار "نه غزه نه لبنان" صورت گرفته بود در هیچ یک از تصاویر منتشرشده از راهپیمایی روز قدس دیده نشد.

خاتمی که در جریان انتخابات مجلس نهم، به صورت نیمه مخفیانه(!) در اطراف تهران رای خود را به صندوق انداخته بود، روز گذشته در هیچ یک از تصاویر منتشرشده از راهپیمایی در هیچ نقطه ای از کشور به چشم نخورد.

البته تفاوت بزرگ آن حضور و این عدم حضور خاتمی را شاید بتوان در نحوه مواجهه مردم جستجو کرد. رای خاتمی در انتخابات مجلس در حضور تعداد کمی از مردم به صورت مخفیانه به صندوق ریخته شد اما خاتمی برای حضور در راهپیمایی روز قدس نیاز به حضور در میان مردم داشت که احتمالا با واکنش های منفی از سوی آنها مواجه می شد.

با این وجود عدم حضور خاتمی و همفکرانش بار دیگر سستی مواضع آنها در خصوص بحران فلسطین را نمایان کرد.

در میان اصلاح طلبان احتمالا تنها برخی سیاسیونی که اکنون در دولت مسئولیت دارند، - به همراه صادق زیباکلام(!)- به راهپیمایان پیوسته بودند و سایر اصلاح طلبان از خاتمی گرفته تا تابلوداران احزاب منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب، همگی غایب بودند.

لیست غایبان شامل مهم ترین اعضای کارگزاران و نیز مجمع روحانیون مبارز نیز می‌شد. غیبت این افراد البته از جهتی قابل توجیه است. اولا بسیاری از حامیان فتنه در سال های گذشته نشان داده اند چندان تمایلی به محکومیت جنایات اشغالگران قدس ندارند و در ثانی، هراس از واکنش مردم به آنان، مانع جدی در حضورشان در میان مردم است.

گفتنی است در جریان راهپیمایی دیروز در تهران، درخواست محاکمه سران فتنه، بارها از سوی راهپیمایان مطرح شد. این در حالی است که سران رژیم صهیونیستی نیز در جریان فتنه 88، فتنه گران را سرمایه اسراییل در ایران خوانده بودند.

نظرات بینندگان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
۲
۳
چرا باید سرنوشتمونو باید به کشورای عرب گره بزنیم؟ چه دلیل قانع کننده و منطقی واسه دشمنی با اسراییل وجود داره؟