۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹

گزارش دلارهای آزاد شده به مجلس نرسید

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این که گزارشی ازچگونگی دریافت و هزینه‌کرد اقساط آزاد شده توافقنامه ژنو به مجلس نرسیده است، گفت: اقساط فوق جزو بودجه دولتی نیست که برای خرج کردن در اختیار دولت قرار گیرد.
کد خبر : ۱۸۹۲۵۲
صراط: الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره این که گزارشی از میزان و نحوه دریافت اقساط آزاد شده بر اساس توافقنامه ژنو به دست نمایندگان رسیده است یا نه گفت: متاسفانه در این باره گزارشی از سوی دولت به دست مجلس نرسیده است که بتوان بر اساس آن اظهارنظر کرد.

وی درباره نحوه نظارت مجلس بر هزینه‌کرد این اقساط افزود: نکته مهم در این باره این است که اقساط فوق جزو بودجه دولتی نیست که برای خرج‌کردن در اختیار دولت قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: اقساط فوق جزو ذخایر بانک مرکزی است که در بانک‌های مختلف دنیا به دلیل تحریم‌های بانکی بلوکه شده است.

نادران گفت: این اقساط باید در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد و بعد دولت می‌تواند با فروختن ریال به بانک مرکزی از این ذخایر بانکی استفاده کند.

بر اساس توافق نامه جدید ایران و کشورهای عضو پنج به علاوه یک در طول چهار ماه آینده قرار مبلغی نزدیک به سه میلیارد دلار از اموال بلوکه‌شده ایران آزاد شده بود.

منبع: فارس