۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲

خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای خبرنگاران

کشور اوکراین در حال حاضر خطرناک‌ترین کشور جهان برای خبرنگاران محسوب می‌شود.
کد خبر : ۱۸۹۲۸۹
صراط: براساس گزارش انجمن بین‌المللی امنیت خبرنگاران، در شش ماه اول سال 2014، تنها در کشور اوکراین 7 خبرنگار کشته شده‌اند.

«آناتولی کلین»، فتوژورنالیست روسی هنگامی که اتوبوس حامل کادر تصویربرداری روسیه در شمال شهر «دونتسک» مورد حمله قرار گرفت، کشته شد. «ایگور کورنیلیوک»، خبرنگار تلویزیون روسیه و «آنتون فولوشین»، صدابردار این شبکه روسی بر اثر سقوط یک خمپاره در منطقه تصویربرداری در نزدیکی شهر «لوهانسک» کشته شدند.

همچنین «آندریا رونشیلی»، خبرنگار ایتالیایی و مترجم روسی‌اش به نام «اندریه میرونوف» در هنگام پوشش خبری درگیری‌های منطقه‌ای در شهر «اسلاویانسک» کشته شدند.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، در این گزارش با توجه به تهدیداتی که خبرنگاران در اوکراین دریافت کرده‌اند و وجود خطراتی هم‌چون قتل و آدم‌ربایی این آمار رو به فزونی پیش‌بینی شده است.

در کشور عراق هم 6 خبرنگار در حین پوشش خبری درگیری نیروهای دولتی و افراد مسلح گروه‌های تکفیری کشته شده‌اند.

این نهاد بین‌المللی با توجه به اینکه تاکنون 3 فتوژورنالیست از ابتدای سال جاری کشته شده‌اند، در گزارش خود نوشت: عکاسان خبرنگار بیش از سایر خبرنگاران مورد هدف قرار می‌گیرند.

سوریه و پاکستان پس از اوکراین با آمار 5 کشته در سال جاری در رتبه بعدی مناطق خطرناک برای خبرنگاران قرار دارند.

در این گزارش به طور خلاصه اشاره شده است که تاکنون در سال جاری حداقل 61 خبرنگار در هنگام فعالیت خبررسانی کشته شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. سال 2013 هم برای خبرنگاران سال تأسف باری بود، به طوریکه تنها در نیمه اول سال گذشته 40 خبرنگار کشته شدند.



منبع: ایسنا