۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸

فاصله‌گذاری هوشمندانه دولت با فتنه‌گران

روزنامه ایران تصریح کرد حتی عملگراترین و خوش‌بین‌ترین افراد به مذاکره و دیپلماسی هم خواهان استفاده از اهرم فشار بر رژیم صهیونیستی هستند.
کد خبر : ۱۸۹۳۶۹
صراط: ارگان دولت با اشاره به راهپیمایی باشکوه روز قدس نوشت: برای غزه مظلوم و گرفتار در چنگ قساوت صهیونیست‌ها همه آمده بودند. فاجعه‌ای که باریکه غزه را به قلب مجروح بشریت تبدیل کرده، امروز صبر و تحمل از کف همه انسان های آزادی‌خواه ربوده است.

ایران افزود: در تهران هیچ‌کس سکوت و مماشات دولت‌های غربی و جامعه بین‌المللی را برنمی‌تابد... در نگاه دولتمردان ایران، عواقب این سکوت و تسامح جهانی در قبال غزه، بسی خطرناک تر از نقشه‌های ماجراجویانه تل آویو است، چنان‌که رئیس دیپلماسی ایران گفته است مشی کنونی شورای امنیت با هیچ منطقی توجیه‌پذیر نیست مشی که در آن این شورا برای حادثه سقوط هواپیمای مالزی جلسه‌ای فوری تشکیل می‌دهد، ظرف چند ساعت پرونده جنایت جنگی برای آن می‌سازد و سپس تیمی ‌‌[را] نیز مأمور پیگرد و مجازات عاملان جنایت می‌کند اما در این میان دبیرکل سازمان ملل راهی منطقه خاورمیانه می‌شود و در اوج کشتار کودکان و زنان غزه هیچ دستور کاری برای تحریم یا مجازات اسرائیل ارائه نمی‌شود.

این روزنامه تأکید کرد: حتی عملگراترین افراد که تا پیش از این به کارایی مذاکره و دیپلماسی خوشبین بودند، اکنون خواهان استفاده از اهرم تحریم و فشار بر جبهه اسرائیلی هستند.

حوادث غزه مهر تأیید بر نظریه کسانی است که معتقد بودند حکومت ماجراجوی تل‌آویو فقط با اهرم اجبار و فشار و تحریم، مهارپذیر است. واقعه غزه حلقه تکمیلی از زنجیره نقض سیستماتیک حقوق بین‌الملل توسط نسل جدید حاکمان تل‌آویو است که مراحل قبلی آن را در پروژه ماجراجویانه شهرک‌سازی، مخالفت با عضویت فلسطین در سازمان ملل و نیز هدف قرار دادن کاروان های امداد و صلح جهانی دیدیم. این گفته دیگر یک شعار نیست که غزه به آزمونی بزرگ برای اراده جامعه بین‌المللی در عرصه صلح و امنیت تبدیل شده تبدیل گشته است.

سیاستگذاران آمریکا که چندی بود حلقه‌های مفقوده صلح را در افغانستان و عراق می‌جستند اکنون ناگزیرند بار دیگر بر سرزمین‌های اشغالی تمرکز کنند و توصیه آن گروه از اندیشمندان را مرور کنند که همه جنبش‌های ضدغربی و ضدآمریکایی بزرگ و کوچک در خاورمیانه و شمال آفریقا از فلسطین الهام می‌گیرند.

روزنامه دولت همچنین تیتری از سخنان رئیس‌جمهور در صفحه اول خود منتشر کرد مبنی بر اینکه «ساکتین در جنایات غزه، نزد تاریخ شرمنده خواهند شد».

موضع رئیس‌جمهور، دولت و ارگان آن در قبال جنایات رژیم صهیونیستی و رد مدعای صهیونیستی «نه غزه نه لبنان» که صراحتا از سوی رئیس‌جمهور اعلام شد، مرزبندی و فاصله‌گذاری هوشمندانه با افراطیون مدعی اصلاحات و فتنه‌گران سبز است.
منبع: کیهان