۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸

کارمند بانک 4 میلیارد تومان را گم کرد

مرد کارمند اشتباهی چهار میلیارد تومان پول بانک را به حساب 125 نفر از مشتریان بانک واریز کرد.
کد خبر : ۱۸۹۳۷۱

صراط: رئیس پلیس فضای تولید و تبادلات اطلاعات تهران بزرگ در این باره گفت: چندی پیش نماینده حقوقی یکی از بانک های خصوصی با حضور در پلیس فتا و ارائه شکایتی عنوان کرد، سیستم بانک هک شده و چهار میلیارد تومان پول از موجودی بانک برداشت و به حساب 125 نفر که مشتری 13 بانک بوده اند واریز شده است.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان افزود: با دستور قضایی تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عامل این حادثه آغاز شد و در ادامه ماموران فتا متوجه شدند سرور بانک هک نشده و این میزان پول به حساب 125 نفر از مشتریان دیگر بانک ها واریز شده است.

وی یادآور شد: با هماهنگی قضایی هویت 125 نفری که پول های بانک به حسابشان واریز شده بود، به دست آمد و با اطلاع موضوع به آنها پول های واریزی به حسابشان به حساب بانک بازگشت.

در ادامه تحقیقات ماموران متوجه شدند، خطای یکی از کارمندان باعث شده تا او اشتباهی کد ملی و شماره حساب را تایپ و چهار میلیارد تومان از حساب بانک کسر و به حساب مردم واریز شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادلات اطلاعات تهران بزرگ گفت: با مشخص شدن هویت کارمند خطاکار با توجه به این که مدیر بانک از وی شکایت کرده بود، او به دادسرا فراخوانده شد و برای وی قرار قانونی صادر شد.

کاکوان با بیان این که کارمندان بانک به دلیل حجم بالای جابه جایی پول باید دقت لازم را لحاظ کنند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند، افزود: مسئولان فنی بانک نیز می توانند با طراحی سیستم های نرم افزاری جدید احتمال خطای انسانی را کاهش دهند
منبع: ایسنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز