۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸

آمار خارجی‌ها در ارتش در اسرائیل

هزاران سرباز از سراسر جهان به صورت داوطلبانه به ارتش اسرائیل پیوسته‌اند ولی هیچ یک از اعضای خانواده های آنها در سرزمین‌های اشغالی زندگی نمی کنند.
کد خبر : ۱۸۹۴۱۲
صراط: "سربازان تنها" یعنی هزاران داوطلبی که از سراسر جهان به ارتش اسرائیل ملحق شده اند تا برای این رژیم بجنگند هیچ خانواده ای در سرزمین های اشغالی فلسطین ندارند؛ آنها به خاطر اسرائیل می جنگند و گاهی اوقات به خاطر آن نیز جان خود را از دست می دهند.

 این سربازان تنها معمولا یک سال و نیم در نیروهای نظامی اسرائیل خدمت می کنند. آنها در کنار سایر سربازان اسرائیلی آموزش می بینند و امروز در کنار آنها در اشغال غزه و جنگ با حماس مشارکت کرده اند.

آدام هارمون یکی از آمریکایی هایی است که از ایالت نیوهمپشایر در سال 1990 میلادی پس از فارغ التحصیلی از کالج به ارتش اسرائیل پیوسته است. وی در این باره تاکید کرد: مهمترین فرق بین وی و سایر سربازانی که به صورت داوطلبانه به ارتش اسرائیل پیوسته بودند این بود که وی 22 سال داشت ولی بقیه 18 ساله بودند.

وی تابستان امسال بار دیگر سفری به سرزمین های اشغالی داشته چرا که معتقد است به این سرزمین تعلق دارد و این سرزمین نیز به وی تعلق گرفته است. وی پس از پایان خدمت در ارتش اسرائیل کتابی را تحت عنوان "سرباز تنها" درباره تجربه اش در ارتش اسرائیل نوشته است.

حدود 2000 سرباز ارتش اسرائیل امروز از آمریکا هستند و روز یکشنبه گذشته دو نفر از آنها در تجاوز اخیر اسرائیل به نوار غزه کشته شدند. یک جوان 24 ساله از کالیفرنیای جنوبی و یک جوان 21 ساله از تگزاس.

سربازان آمریکایی که پیش از این در ارتش اسرائیل خدمت کرده اند می‌گویند برخی اوقات سربازان اسرائیلی نسبت به عضویت ما در ارتش این رژیم کنجکاوی می کردند چرا که خدمت در ارتش اسرائیل برای آنها اجباری بود.

دیوید جوئل از آتلانتا طی سالهای 2000 تا 2005 میلادی به عنوان پیاده نظام در ارتش اسرائیل خدمت کرده و دوران خدمت وی مصادف با انتفاضه دوم مردم فلسطین بوده است. وی در سال 2004 میلادی شهروندی اسرائیل را دریافت کرده و هم اکنون در شهر شیلو خارج از بیت المقدس زندگی می کند. وی در مصاحبه با ان بی سی نیوز تاکید کرده است که از طریق تلفن در خصوص احتمال اصابت موشکهای حماس هشدارهایی را دریافت کرده است.

جاش فلاستر رئیس مرکز سرباز تنها تاکید کرد: امروز حدود 6 هزار "سرباز تنها" در ارتش اسرائیل خدمت می کنند. این تعداد نه تنها شامل سربازان خارجی است بلکه شامل سربازان یتیم اسرائیلی نیز می شود. حدود یک سوم این سربازان را آمریکایی ها تشکیل می دهند ولی تعداد زیادی از آنها نیز از کشورهای فرانسه؛ روسیه و آرژانتین به ارتش اسرائیل ملحق شده اند.

تعداد کل نظامیان فعال اسرائیل 176 هزار نفر است. وی در پاسخ به این سئوال که آیا تعداد سربازان تنها زمانی که اسرائیل وارد جنگ و درگیری های شدید است افزایش پیدا می کند گفت: اسرائیل طی سالهای 2006؛ 2008 و 2012 میلادی نیز با جنگ و درگیری روبرو شده است.

مکس اشتاین برگ 24 ساله و نیسیم سین کارملی 21 ساله دو جوان آمریکایی هستند که یکشنبه گذشته در نوار غزه کشته شدند. اشتین برگ یک تیرانداز ماهر و کارملی نیز یک گروهبان بود. پدر اشتاین برگ در مصاحبه با آسوشیتدپرس تاکید کرد: پسرش نخستین بار ژوئن 2012 میلادی به سرزمین های اشغالی فلسطین سفر کرده است. زمانی که به خانه بازگشت به ما گفت که برای پیوستن به ارتش اسرائیل به سرزمین های اشغالی باز خواهد گشت.
منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز