۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
زاکانی:

چرا نه غزه، نه لبنان را سال 88 محکوم نکردند؟

دبیرکل جمعیت رهپویان با اشاره به اعلام برائت دبیرکل یکی از احزاب اصلاح‌طلب از شعار "نه غزه، نه لبنان" در نشست مشترک با وزیر کشور گفت: از احزاب اصلاح‌طلب گله داریم که چرا "نه غزه، نه لبنان" را همان ۵ سال پیش محکوم نکردند.
کد خبر : ۱۸۹۴۲۴
صراط: علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در خصوص نشست مشترک دبیران کل احزاب با وزیر کشور گفت: با توجه به اینکه طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی به مدت 3 ماه مسکوت می‌ماند و به کمیسیون شوراها ارجاع شد، برخی از دبیران کل احزاب خواستار مشارکت در این زمینه شدند.

وی ادامه داد: برخی حاضران پیشنهاد دادند که کمیته 3 جانبه‌ای متشکل از دولت و مجلس و احزاب تشکیل شود تا اگر آرا و نظراتی دارند، در جهت تکمیل طرح آماده شده در مجلس ارائه کنند که وزیر کشور برای تشکیل این کمیته اعلام آمادگی کرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان تصریح کرد: به نظر می‌رسد بسیاری از افرادی که راجع به قانون فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی صحبت می‌کنند، به ابعاد و شرایط این قانون کمتر دقت کرده‌اند.

زاکانی خاطرنشان کرد: امیدواریم این قانون که پیش‌نویس و مقدمه آن برای ارائه به صحن آماده شده، اگر فردی نظر و نکته تکمیلی دارد، ارائه کند تا این قانون با جامعیت بیشتری در مجلس مطرح و تصویب شود.

وی با اشاره به نکته دیگری که در نشست مشترک دبیران احزاب و با وزیر کشور مطرح شد، افزود: حاضران در جلسه نسبت به رویکرد سابق خانه احزاب اعلام برائت کردند و همه اذعان داشتند که رویکرد و شرایط خانه احزاب باید به جایگاه اصلی خود بازگردد تا از شرایط نامناسبی که در در گذشته داشته فاصله بگیرد و کارکرد اصلی خود را انجام دهد.

دبیرکل جمعیت رهپویان با اشاره به اعلام برائت دبیرکل یکی از احزاب اصلاح‌طلب از شعار "نه غزه، نه لبنان" در نشست مشترک با وزیر کشور، گفت: از احزاب اصلاح‌طلب گله می‌کنیم که چرا این شعار را در همان زمان محکوم نکردند و زمانی که به نفعشان بود، سکوت کردند و نگاه سیاسی داشتند.

زاکانی اضافه کرد: در حال حاضر که 5 سال از سر دادن این شعار گذشته و این شعار را محکوم می‌کنند، از آنها تشکر می‌کنیم.
منبع: تسنیم