۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱

گفتگوی‌تلفنی سیدحسن نصرالله و ظریف

سید حسن نصرالله: این حملات ددمنشانه بحران انسانی فاجعه باری را پدید آورده که مصداق بارز جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت به شمار می رود.
کد خبر : ۱۸۹۵۰۴
صراط: وزیر امور خارجه ایران و دبیرکل حزب الله روز یکشنبه در تماس تلفنی آخرین تحولات فلسطین و غزه و راههای رفع محاصره این منطقه بی دفاع را مورد بررسی قرار دادند.

«محمد جواد ظریف» و «سید حسن نصرالله» با ابراز نگرانی از فتنه طائفی در منطقه و اقدام های تفرقه افکنانه که با هدف تضعیف جهان اسلام انجام می شود، لزوم هوشیاری و همبستگی ملت های مسلمان برای خنثی کردن این فتنه و حرکت به سمت تامین مصالح و منافع کشورهای اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دراین تماس تلفنی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه روز جهانی قدس و تاکیدات ایشان مبنی بر لزوم حمایت از مقاومت و ایستادگی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی بر دستور ویژه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برای حمایت از مقاومت و جلوگیری از فاجعه انسانی در غزه تاکید کرد.

ظریف خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از خواست مشروع مردم فلسطین حمایت می کند و هوشیاری جهان اسلام برای تحقق خواست فلسطینیان ضروری است.

وی همچنین با تاکید بر آمادگی کامل دولت و ملت ایران برای ارسال کمک های امدادی و دارویی به باریکه غزه ، تاخیر در روند ارسال این کمک ها و بروز مشکلاتی بدلیل بسته بودن گذرگاه رفح را یادآور شد.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران به برخی اقدامات جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت ریاست دوره ای ایران بر جنبش عدم تعهد از جمله ارسال پیام ها و انجام تماس های تلفنی توسط حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اشاره کرد.

ظریف همچنین تحرکات دیپلماتیک وزارت امور خارجه و استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی درباره تحولات اخیر غزه و حمایت از مردم بی دفاع فلسطین را تشریح کرد.

** حملات ددمنشانه رژیم اسراییل مصداق بارز جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است

دبیر کل حزب الله لبنان هم در این گفت و گو با تجلیل از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت ضد صهیونیستی، بر ضرورت حمایت از همبستگی و وحدت میان گروه های فلسطینی در شرایط حساس کنونی در تمسک به روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد.

سید حسن نصرالله با تشریح تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در حملات بی رحمانه به باریکه غزه افزود: این حملات ددمنشانه بحران انسانی فاجعه باری را پدید آورده که مصداق بارز جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت به شمار می رود.

وی با قدردانی و تجلیل از مواضع اصولی و دیپلماسی و تحرک فعال سیاسی ایران در عرصه منطقه ای و بین المللی برای حمایت از مردم فلسطین گفت: بدون شک باید از ظرفیت های موثر منطقه ای و بین المللی برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف این جنایات و جلوگیری از رفتارهای ناقض حقوق بین الملل استفاده شود.

درهمین حال حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران و فتحعلی سفیر ایران در لبنان به همراه تعدادی از دیپلمات های کشورمان روز یکشنبه با سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و در باره آخرین اوضاع لبنان ومنطقه ريال حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به غزه و راههای کمک به مردم و مقاومت تبادل نظر کردند.
منبع: جام نیوز