۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
هزینه این روزنامه ها از کجا تامین می‌شود؟ +تصاویر

آرمان کدام است؟ ضدصهیونیسم یا علیه مقاومت؟

نکته بسیار مهم این است که در این طرح، بمب هم توسط حماس به زمین تحت اختیار اسرائیل فرستاده شده و این اسرائیل هست که می خواهد با برگشت بمب (یا به شر فرستاده شده از سوی نیروهای مقاومت) در واقع دفاع کند.
کد خبر : ۱۸۹۵۵۵
گروه سیاسی صراط - روزنامه آرمان در شماره شنبه مورخ 4مرداد ماه 1393 با انتشار یک طرح گرافیکی، بهت مجامع خبری را برانگیخت. این روزنامه با انتشار طرح گرافیکی خوش رنگ و لعابی، که به قلم "محمد طحانی" کشیده شده و نام "بازی ناجوانمردانه" را برای آن انتخاب کرده است، سعی در آن داشته که نشان دهد دو طرف درگیری های امروز غزه به یک میزان مقصر هستند!

به گزارش گروه سیاسی صراط، این طرح گرافیکی که در ستون کاریکاتور این روزنامه منتشر شده است مظلومیت مردم غزه را هم نشان می دهد، ولی به به گونه ای غیر مستقیم به ذهن مخاطب این گونه القا می کند که حماس و مقاومت نیز به اندازه اسرائیل و یا حتی بیشتر در این جنگ مقصر بوده است. در این کارتون که طرف اسرائیلی با لباس آبی-سفید کاملا مشهود بوده، جای هیچ شکی را به جای نمی گذارد که طرف مقابل او رزمندگان مقاومت هستند.

این طرح گرافیکی یا کارتون، این گونه در ذهن مخاطب بحران امروز غزه را جا می اندازد که نیروهای مقاومت به خاطر منافع شخصی خود، مردم عادی نوار غزه را به لبه پرتگاه کشتار برده و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند. کودکانی که در آغوش مادر در حال استراحت بوده وبازی ماجراجویانه حماس، راه را بر آرامش آنها بسته است.

نکته بسیار مهم دیگر این است که بمب هم توسط حماس به زمین تحت اختیار اسرائیل فرستاده شده و این اسرائیل هست که می خواهد با برگشت بمب (یا به شر فرستاده شده از سوی نیروهای مقاومت) در واقع دفاع کند.

 
روزنامه آرمان،از طرح گرافیکی
کارتون روزنامه آرمان


این کارتون نه تنها حاوی این است که حماس و نیروهای مقاومت از یک سو و اسرائیل از سوی دیگر هر دو مقصر هستند، بلکه  حتی مقصر اصلی کشتار زنان و کودکان فلسطینی را حماس و نیرهای مقاومت می داند. طرح را دوباره نگاه کنید، این حماس است که در پشت مردم بی گناه غزه سنگر گرفته است و بمب را ابتدا به ساکن آنها هستند که به سمت نظامیان صهیونیست پرتاب می کند.

این عادت -یا به تعبیری بیماری- ایجاد دوگانه "مردم-دولت" به نظر، شاکله فکری برخی از جریانات اصلاح طلب و رسانه های همسو با آنها شده است.

نیروهای مقاومت مگر افرادی غیر از مردم واقعی فلسطین هستند؟ مگر اعضای خانواده مجاهدان و رزمندگان حماس در جای دیگر غیر از سرزمین فلسطین در حال زندگی هستند؟ مگر غزه چند میلیون جمعیت دارد که شاخه نظامی حماس (گردان های عزالدین قسام) را تافته جدا بافته از مردم این کشور بدانیم؟ این یک واقعیت است که نیروهای های رزمنده غزه بخش زیادی از مردم همین فلسطین هستند و ارتش اسرائیل نیز در چند روز گذشته صرفا تمرکز خود را بر از بین بردن ساختمان و خانواده های همین طیف از مردم فلسطین، گذاشته است.
 
روزنامه آرمان،از طرح گرافیکی
اگر یک فرد غیر ایرانی و یا غیر مسلمان مدافع فلسطین (که این روزها کم هم نیستند)، این کارتون را در شبکه های اجتماعی ببیند و یا در روزنامه ای که منتشر شده در جمهوری اسلامی است این طرح گرافیکی مشاهده شود، چه تصوری در ذهن بیننده نقش خواهد بست؟ نکته قابل توجه این است که روزنامه نگاران اصلاح طلب بلافاصله پس از انتشار این روزنامه، طرح کرافیکی را در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی، به اشتراک گذاشتند.

به نظر می‌رسد در ایران نیز، اسرائیل نه تنها حامی دارد، که این حامیان دارای رسانه نیز هستند. اگر تعارف و تسامح را کنار بگذاریم، کارتون روزنامه‌ آرمان، یک پیام واضح و روشن دارد، حماس  و نیروهای مقاومتقاتل فلسطینیان هستند. یعنی دقیقا همان چیزی که رسانه‌های صهیونیست در سراسر دنیا فریاد می‌زنند، حماس مسئول کشته شدن مردم فلسطین است، نه اسرائیل!

اما این روزنامه در شماره چهارشنبه خود به فاصله دو روز قبل از انتشار کارتون خود ضد حماس، طرح گرافیکی دیگری این بار ضداسرائیل را منتشر نمود. آیا دلیل این اقدام کاستن از بار روانی طرح د حماس طی روزهای آتی بوده است؟!
 

روزنامه آرمان،از طرح گرافیکی
کارتون منتشر شده در روزنامه آرمان / چهارشنبه 1مرداد

آیا سوءاستفاده از سطح آزادی در ایران به حدی رسیده که حامیان اسرائیل هم دارای رسانه شوند؟! بد نیست در چنین شرایطی، هر رسانه‌ای باید به طور شفاف و با عدد و رقم مشخص کند که هزینه‌ها و درآمدهایش از چه راهی تامین می‌شود. چه کسی یا کسانی (یا خاندانی!) یا سازمانی این روزنامه‌ها را تاسیس کرده و کمک مالی به آن می‌کنند؟ به راستی آرمان این روزنامه ها کدام است؟ ضد صهیونیسم یا علیه مقاومت؟

هموطنان فراوانی در کشور هستند که دوست ندارند اجناس حامی اسرائیلی را بخرند!
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز