۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲

مقاله موهن ضداسلامی در روزنامه آلمانی

انتشار مطلبی اسلام‌ستیزانه در یکی از روزنامه‌های آلمان باعث شد تا سردبیر این روزنامه در مطلبی جداگانه خود را از اتهام اسلام‌ستیزی مبرا کند.
کد خبر : ۱۸۹۶۲۷
صراط: انتشار مطلبی اسلام‌ستیزانه در یکی از روزنامه‌های آلمان باعث شد تا سردبیر این روزنامه در مطلبی جداگانه خود را از اتهام اسلام‌ستیزی مبرا کند.

انتشار مطلبی موهن درباره اسلام در روزنامه آلمانی بیلد واکنش‌های  انتقادی را به دنبال داشت.  به طوری که برخی از سیاستمداران خواستار عذرخواهی این نشریه شده بودند. سردبیر بیلد و «بیلد‌آم زونتاگ» هم به  نوشته‌ «نیکلاس فست» با عنوان«اسلام  مانعی برای همگرایی»  واکنش نشان داد.

فست که سمت معاونت سردبیری را بر عهده دارد در این مطلب  همه پیروان اسلام را افرادی  دانسته است که به صورت بالقوه مجرم هستند. وی آنها را به سوء ستفاده از حقوق‌بشر متهم کرده است. ضمن اینکه از دید وی این افراد در  کل مانعی برای همگرایی هستند.

در بخشی از نوشته فست آمده است: باید  این افراد را تبعید و  یا مجبور به مهاجرت  کرد و آنچه همچنان من را آزار می دهد اسلام است.

در پی انتشار این نوشته و افزایش انتقادها یکشنبه شب «کای دیکمان» سردبیر این روزنامه با انتشار مطلبی به خط غیرقابل انفکاک بین دین اسلام  و برداشت‌های انسانی از اسلام اشاره کرد و به صورت غیرمستقیم دیدگاه خود را از نوشته فست مبرا دانست. وی در این مورد نوشت: « کسی که دینی را  رد می کند خود را در برابر میلیون‌ها و میلیاردها نفر قرار می‌دهد که در صلح با هم زندگی می‌کنند و  چنین اقداماتی  مرزهای مذهبی را بیشتر می‌کند؛ این چیزی است که ما آن را نمی خواهیم.»

انتشار نوشته فست موجی از انتقادهای کاربران توئیتر و فیس‌بوک را به دنبال داشت و آنها وی را به نژادپرستی و نفرت متهم کردند.

«فولکر بک» از حزب سبز هم از فست خواست تا عذرخواهی کند. «روپرشت پولنت» از حزب دموکرات مسیحی دیگر سیاست‌مدار  آلمانی بود که معاون سردبیر بیلد را  بد و نژاد پرستانه ارزیابی کرد.
منبع: فارس