۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹

مسلمان‌کشی از غزه تا نیجریه

روز قدس، در نیجریه، کشته شدن حامیان فلسطین خبری بود که روز جمعه نگاههای بسیاری را در سطح دنیا به سوی خود جلب کرد.
کد خبر : ۱۸۹۶۵۷
صراط: در حالی که حتی در امریکا، حامی شماره یک صهیونیست ها ، اعتراضات به جنایات دار و دست نتانیاهو برگزار می شود، پلیس و ارتش نیجریه که کشوری نیمه مسلمان محسوب می شود، حامیان مردم مظلوم غزه را به گلوله می بندد.
نیجریه از لحاظ بافت مذهبی به دو قسمت شمالی (مسلمان نشین) و جنوبی (مسیحی نشین) تقسیم می شود. نکته جالب اینجاست که ارتش و پلیس نیجریه، جایی دست به اسلحه برده اند که در ناحیه مسلمان نشین این کشور، واقع شده است. زاریا در ایالت کادونا.
فیلم هایی که روی شبکه های اجتماعی قرار گرفته، نشان می دهد پلیس زاریا، مردمی را که برای ابراز همدردی با مسلمانان فلسطینی به خیابان آمده بودند را مثل مجرمان تحت تعقیب قرار داده و با بی رحمی تمام به سوی معترضان روزه دار، گلوله جنگی شلیک می کنند. این تراژدی وقتی رنگ و بوی غمبارتری به خود می گیرد که حتی یک غیرمسلمان نیز در مورد چگونگی وقوع این حادثه دچار شوک می شود. آخر مگر می شود در کشور هم کیش مردم بی دفاع فلسطین آن هم در ماه رمضان، تعدادی معترض را بدون اتهام، به خاک و خون کشید؟
پلیس نیجریه ، وقاحت را به آن رسانده که صهیونیست ها به تشویق آنها می پردازند. پلیسی که بی شک از دین اسلام، فقط نام آن را شنیده اند که بی گمان اگر مرام و مسلک انسانی را درک کرده بودند هیچ گاه به روی معترضان آرام، آتش نمی گشودند.
متأسفانه اخبار رسیده از ابوجا، پایتخت نیجریه حاکی از آن است که در حمله وحشیانه روز جمعه و شنبه، 33 نفر از شیعیان به شهادت رسیده و بیش از 50 نفر دیگر هم زخمی شده اند.
سه فرزند «شیخ ابراهیم زکزاکی»، رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه، نیز در بین شهدا هستند. محمد، احمد و حمید زکزاکی سه برادری هستند که با گلوله های پلیس زاریا، در روز قدس جان خود را به مسلمانان بی دفاع تقدیم کردند تا آرمان آزادی قدس شریف بار دیگر با خون دیگر مسلمانان ، تقویت شود.
در حمله پلیس، ابتدا محمد زکزاکی در جریان تظاهرات به شهادت رسیده و دو برادر دیگر بعد از بازداشت و بر اثر شکنجه نیروهای امنیتی به شهادت رسیده‌اند. با این حال گفته شده که یکی دیگر از فرزندان شیخ زکزاکی نیز مجروح شده و در برای مداوا در بیمارستان به سر می برد.
جنبش اسلامی نیجریه که فراخوان برگزاری این تظاهرات را در شهر زاریا داده بود ، مسوولان دولت نیجریه را به نقشه قبلی برای کشتار در روز جهانی قدس متهم کرد و اعلام کرد که در بین شهدا یک زن نیز وجود دارد.
البته تظاهرات روز جهانی قدس غیر از زاریا در 9 شهر دیگر نیجریه هم برگزار شد که گویا فقط مزدوران دولتی در زاریا به خود اجازه داده اند که در روز دفاع از مسلمانان مظلوم، دست به مسلمان کشی بزنند.
پس از این اتفاق و از روز جمعه به بعد، موج محکومیت این اقدام ضدّ بشری پلیس نیجریه به راه افتاد و در اولین واکنش ها، مریه افخم، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، حمله ددمنشانه پلیس زاریا را به شدت محکوم کرد.
نکته اسفناک اینجاست که حمله پلیس زاریا در روز شنبه نیز ادامه داشته و آنها در این روز نیز با حمله به یک مسجد در سه نفر را کشته اند.
امروز دوشنبه، مراسم تشییع 20 شهید از 33 نفری که در جمعه خونین "زاریا" به شهادت رسیدند برگزار شد. در این مراسم که با حضور انبوه مردان و زنان روزه دار در ایالت کادونا برگزار شد پیکر شهداء پس از ادای نماز تشیع و دفن گردید.
به نظر می رسد با گرد و خاک های اخیر گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه و آدم ربایی های سریالی آنها و اینک مسلمان کشی پلیس نیجریه، دست هایی پشته پرده، کابوس وحشتناکی را برای این کشور آفریقایی در نظر گرفته است. به عبارت دیگر، پازل مسلمان کشی در روز قدس آنها هم در منطقه ای مسلمان، نمی تواند یک حادثه اتفاقی باشد و از قبل برای آن، برنامه ریزی شده است. در این برهه زمانی، هوشیاری گروه اسلامی ( و نه تندورهایی نظیر بوکوحرام) می تواند، فتنه های غربی عبری عربی را خنثی کند. آنچنان که تحولات اخیر نشان داده است، ممکن است برنامه اصلی دشمنان قسم خورده مسلمانان، توسعه بی شرمانه درگیری های قومی و مذهبی از دل خاورمیانه تا غربی ترین نقاط آفریقا باشد.
منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز