۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲

نشست کف پارکینگ ساختمان مسکونی

نشست کف پارکینگ ساختمان مسکونی، آتش سوزی لوازم خودرو در خیابان ملت و آتش سوزی انبار لوازم آرایشی و بهداشتی در سعیدآباد از جمله اتفاقات 24 ساعت گذشته بوده است.
کد خبر : ۱۸۹۶۷۶
صراط: در پی مشاهده دود و آتش از داخل حیاط پاساژ فروش لوازم یدکی خودرو و تماس کسبه با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه ها 1، 2و 3 را به همراه گروه امداد و نجات یک و خودروی بالابر و دستگاه های تنفسی به محل حادثه در خیابان ملت، خیابان آذر توس اعزام شدند.

مرتضی قاسم اصفهانی مدیر منطقه 5 عملیات که در محل حادثه حضور داشت در این باره اظهار داشت: در محل حادثه یک پاساژ 4 طبقه با کاربری انبار و فروش لوازم یدکی خودرو دیده می شد که از قسمت حیاط آن که مملو از کارتن و ضایعات بود شعله های سرکش آتش به بیرون زبانه می کشید.

وی ادامه داد؛ به علت وجود کالاهای سریع الاشتعال، شعله های آتش از پنجره طبقه دوم به انبار همان طبقه سرایت کرده و در حال گسترش بود.

وی افزود: در مجاورت این پاساژ قطعه زمینی دیده می شد که آتش به گوشه ای از آن که یک انباری به مساحت 10متر مربع و مملو از جنس بود نیز سرایت کرده بود.

اصفهانی با اشاره به عملیات حساس آتش نشانان خاطر نشان کرد: در این حادثه آتش نشانان به سرعت با قطع برق و گاز پاساژ ایمن سازی های لازم را انجام داده و به چند گروه تقسیم شدند که گروه اول در لحظات اولیه کسبه و فروشندگان را از محل حادثه به مکان ایمن منتقل کردند و با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و لوله های آبدهی از چندین جهت مهار شعله های آتش را آغاز کرده و در اقدامی هماهنگ و سریع آتش سوزی را مهار و خاموش کردند.

نشست کف پارکینگ ساختمان مسکونی

ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران، روز گذشته با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 98 و گروه امداد و نجات8 را به محل حادثه در بلوار فردوس، خیابان پروانه جنوبی اعزام کرد.

مجید شهرمی رییس ایستگاه 76 آتش نشانی در این باره گفت: در قسمت پارکینگ یک ساختمان مسکونی یک دستگاه خودروی سواری در حال خارج شدن از ساختمان بود که ناگهان کف پارکینگ فروکش کرده ونیمی از خودرو به داخل گودال ایجاد شده فرو رفته بود که خوشبختانه راننده بدون هیچ گونه آسیبی به کمک همسایگان از خودرو خارج شده بود.وی افزود: آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل حادثه، با استفاده از ابزار ویژه و خودرو نجات، خودرو را از داخل گودال خارج کرده و به محلی امن انتقال دادند.

آتش سوزی انبار لوازم آرایشی و بهداشتی در سعیدآباد
 
 
عصر روز گذشته در پی تماس تعدادی از شهروندان مبنی بر مشاهده دود و شعله از داخل یک انبار لوازم آرایشی و بهداشتی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 62 و 87 را به طور همزمان به محل حادثه در خیابان شادآباد، انتهای خیابان پانزده متری دوم، ابتدای سعید آباد اعزام نمود.

حسن سیفی افسر آماده منطقه چهار عملیات که در محل حضور داشت گفت: در داخل یک باغ به مساحت تقریبی 2000 متر مربع، سوله ای به مساحت تقریبی 250 متر مربع وجود داشت که از آن به عنوان محل انبار کردن انواع لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شد و بنا به دلایل نامعلوم دچار آتش سوزی شده و دود و شعله زیادی از خروجیها به بیرون زبانه می کشید.

سیفی افزود: با توجه به اینکه ساعاتی تا زمان افطار باقی مانده بود، ضعف جسمانی و گرمای بالای محیط عملیاتی و دود غلیظ نتوانست کوچکترین خللی در روند کار و اراده استوار آتش نشانان ایجاد نماید و آنان بلافاصله با توجه به نبود مالک در محل با رعایت نکات ایمنی اقدام به بریدن کرکره و درب انباربه وسیله دستگاه فرز کرده و بی درنگ بوسیله لوله های آبدهی و نردبان دستی از چند جهت، پس از چند ساعت کار مستمر و طاقت فرسا توانستند شعله های آتش را فرو نشانده و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری کردند.

منبع: مهر