۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
کربکندی:

رقم اعلامی قراردادها شفاف نیست!

یک کارشناس فوتبال گفت: برخی باشگاه‌ها رقم قرارداد بعضی از بازیکنانشان را شفاف اعلام نکرده‌اند هر چند که بسیاری از باشگاه‌ها به نسبت رقم قراردادها را شفاف اعلام کرده‌اند.
کد خبر : ۱۸۹۷۱۸
صراط: رسول کربکندی منطقه اصفهان، در خصوص انتشار لیست قراردادهای بازیکنان و کادر فنی تیم‌های لیگ برتر از سوی باشگاه‌ها، اظهارکرد: به هر حال قضاوت از راه دور کار آسانی نیست، اما به نظر می‌رسد رقم اعلامی برخی باشگاه‌ها برای بعضی از بازیکنان واقعی نباشد. به طور مثال نمی‌توان قبول کرد که آندرانیک تیموریان و خسرو حیدری قراردادشان یک میلیارد تومان باشد در حالی که فصل گذشته رقم قراردادشان بالاتر از رقم فعلی بود.

وی افزود: البته بسیاری از این رقم‌های اعلامی واقعی به نظر می‌رسد و همان طور که گفتم رقم برخی از بازیکنان تیم‌ها شفاف نیست. همان مهدی رحمتی که رقم قراردادش یک میلیارد و 500 میلیون تومان هم اعلام شده است واقعی به نظر نمی‌رسد. مثلا رقم قرارداد علی دایی بالای 2 میلیارد است و رقم قرارداد امیر قلعه نویی یک میلیارد اعلام شده که این موضوع سوال برانگیز است که قلعه‌نویی کمتر از دایی قرارداد بسته باشد!

سرمربی اسبق تیم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به این سوال که راه علاج این مشکل و تناقض‌های موجود در چیست، گفت: تنها راه حل این مشکل خصوصی شدن تمام باشگاه‌ها است. وقتی تمام باشگاه‌ها خصوصی شوند هر رقمی که دلشان بخواهد می‌توانند به بازیکنان پرداخت کنند چرا که از پول بیت المال و دولت هزینه نمی‌کنند و دیگر کسی هم معترض نمی‌شود که رقم‌ها چرا اینقدر بالا است. اگر اینگونه شود همه چیز شفاف می‌شود و باشگاه‌ها دیگر مجبور به پنهان کردن مبلغ قراردادها نمی‌شوند.

کربکندی‌ در پاسخ به این سوال که آیا این رقم‌های پرداختی حق بازیکنان است یا خیر، تصریح‌کرد: پرداخت‌های فعلی به هیچ وجه با سطح فوتبال کشور همخوانی ندارد. در کشورهای صاحب فوتبال رقم‌ها با سطح فوتبال آن کشور همخوانی دارد، اما در کشور ما این رقم‌ها کاذب است و بدون جهت بالا رفته است.

وی با بیان اینکه لیست قراردادهای بازیکنان ذوب‌آهن به نظر واقعی است، گفت: در این لیست تنها قاسم حدادی فر است که بالای یک میلیارد قرارداد دارد که چون بازیکن ملی پوش است طبیعی به نظر می‌رسد. ذوب آهن در فصل نقل و انتقالات خوب عمل کرد و بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته است.

منبع: ایسنا